Gå til innhold

Inspirasjon lite vaskerom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har akkurat kjøpt meg en leilighet og der er det eget vaskerom🙌 Jeg har et lite barn, så gode løsninger på vaskerommet hadde vært helt supert. Badet i leiligheten er lite, så det er greit å ha alt skittentøy og våte utedresser og sko på vaskerommet. 

Er det noen som har noen smarte tips og triks eller bilder til inspirasjon? 🤩 (jeg har ikke råd til å pusse opp bad nå, så det å slå sammen vaskerom og bad får vente😅

Anonymkode: 3c3a8...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan du ikke lage ei tegning av hvordan det er der?

Anonymkode: c3e7c...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan du ikke lage ei tegning av hvordan det er der?

Jo. God idé. Det er kanskje ikke det minste vaskerommet heller. Det er akkurat plass til en utslagsvask, vaskemaskin og tørketrommel i bredden og rommet er kvadratisk. 

IMG_20210303_203733.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overskap langs hele veggen over vaskemaskin siden? 
evt sett tørketrommel på Vaskemaskin så har du plutselig plass til feks et høyskap hvor du kan ha både strykebrett og andre ting, pluss et overskap over vasken til vaskemiddel etc. 
bak døra kan være et område hvor du kan henge opp dresser osv. 

Anonymkode: 08662...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Overskap langs hele veggen over vaskemaskin siden? 
evt sett tørketrommel på Vaskemaskin så har du plutselig plass til feks et høyskap hvor du kan ha både strykebrett og andre ting, pluss et overskap over vasken til vaskemiddel etc. 
bak døra kan være et område hvor du kan henge opp dresser osv. 

Glemte å ta høyde for skittentøy. Men det er jo mulig å ha under opphenget for dresser feks hvis det henges høyt nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville gått for å heve maskinene opp fra gulvet, i passe høyde for deg til å lempe tøy ut og inn, men høyt nok til at du har plass til gode kurver under. Over maskinene ville jeg montert skaper eller hyller, helt til taket. Kjøp en god krakk. 

Jeg er usikker på målene i rommet, men jeg ville hatt trådkurver fra gulv til tak bak/ved døra, og så ville jeg hatt et takhengt tørkestativ langs veggen ved utslagsvasken. Så kan du heise det ned ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville gått for å heve maskinene opp fra gulvet, i passe høyde for deg til å lempe tøy ut og inn, men høyt nok til at du har plass til gode kurver under. Over maskinene ville jeg montert skaper eller hyller, helt til taket. Kjøp en god krakk. 

Jeg er usikker på målene i rommet, men jeg ville hatt trådkurver fra gulv til tak bak/ved døra, og så ville jeg hatt et takhengt tørkestativ langs veggen ved utslagsvasken. Så kan du heise det ned ved behov. 

Glemte å si at kurvene under kan brukes som skittentøyskurver. Det bruker vi dem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville hatt benkeplate og overskap 

Anonymkode: 5bbe8...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Glemte å si at kurvene under kan brukes som skittentøyskurver. Det bruker vi dem til.

Takk for tips🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg ville hatt benkeplate og overskap 

Anonymkode: 5bbe8...862

Ja, benkeplate virker veldig greit. Fint å ha et sted å brette klær og. Hadde vært så greit om jeg klarte å holde klærne på vaskerommet gjennom hele prosessen fra skittentøyskurven til de skal i skapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi har fire av disse stablet oppå hverandre til skittentøy - ikke så pent, men fryktelig praktisk.

https://www.ikea.com/no/no/p/sortera-botte-med-lokk-hvit-10255897/

Og til dresser osv har vi hengt opp en sånn garderobestang i taket hvor litt tyngre ting kan henge.

:) 

Anonymkode: f405d...386

Ja, de har jeg sett på. Men blir det noe lukt i de, siden de er helt tett? Jeg klarer nok fint å unngå å kaste våte ting i kurvene, verre med minstemann. Pent er en bonus, praktisk er jo det jeg må ha tenker jeg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, de har jeg sett på. Men blir det noe lukt i de, siden de er helt tett? Jeg klarer nok fint å unngå å kaste våte ting i kurvene, verre med minstemann. Pent er en bonus, praktisk er jo det jeg må ha tenker jeg😅

Tja, du kan la lokkene stå åpne. De er også veldig lette å spyle av i dusjen 😅 Vasket faktisk mine i dag, puttet litt såpe i, lot det stå litt- så spylte av og satt de til tørk🙈

Anonymkode: f405d...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har akkurat kjøpt meg en leilighet og der er det eget vaskerom🙌 Jeg har et lite barn, så gode løsninger på vaskerommet hadde vært helt supert. Badet i leiligheten er lite, så det er greit å ha alt skittentøy og våte utedresser og sko på vaskerommet. 

Er det noen som har noen smarte tips og triks eller bilder til inspirasjon? 🤩 (jeg har ikke råd til å pusse opp bad nå, så det å slå sammen vaskerom og bad får vente😅

For å forstå, så har du vask/tørk, skittentøy, et par våte barnedresser og barnesko der inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre, og under hver maskin har jeg to dype kolonialskuffer. Dette gir meg fire separate skittentøyskurver som vi sorterer etter hvit, 40 grader, hvit 60 grader, kulørt 40 grader og kulørt 60 grader. Vi har overskap over maskinene, til vaskemidler, vaskeposer og tilsvarende. Og maskinene er i god arbeidshøyde. 

Anonymkode: a45ca...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...