AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Skal på lørdag møte en veldig god venninne, etter flere år uten noe kontakt. Er mest pga. at jeg er en innadvendt person som er dårlig på å holde kontakten. Har få /ingen venner. Men denne venninnen er/var min bestevenn, og liker henne veldig godt. Vi skal møtes på en kafe, og forhåpentligvis blir det ikke for kleint. Noen som har vært ute for noe lignende? GIkk det bra? En ting er at jeg også har en slags prestasjonsangst. Vi har begge tatt høyere utdanning, men hun innen et fag og et yrke med veldig høy status og prestisje Dette gjør at jeg føler meg på en måte underlegen. Hun er gift, og jeg er skilt. Hun har ikke barn, tjener veldig godt og har reist mye, noe som jeg som skilt med hovedomsorgen for to barn ikke har hatt muligheten til. Det er altså mye som gjør at jeg omtrent skammer meg når jeg nå skal møte henne igjen, at hun vil tenke at mitt liv er mislykket på en måte, i forhold til hennes og at det blir med dette ene møtet. Uff, ble litt lengre enn jeg trodde. Noen har tips til hva jeg kan gjøre eller si for ikke å føle meg så nervøs og mindreverdig, underlegen, når jeg treffer henne? Mitt håp er at vi kan ha det koselig sammen, og at vi kan møtes igjen med mer jevne mellomrom. Hvordan få frem, få til dette, uten å virke "desperat" eller kjedelig? Anonymkode: 9fee2...15b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Du skal ikke skamme deg hvertfall. For alt du vet har hun ting hun er bekymret for også. Still opp med et åpent sinn! Anonymkode: a966c...648 12
Gjest Føsleguri Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har møtt venninner etter å ikke hatt noe kontakt på flere år (utenom noen meldinger på bursdager) og vi har hatt det veldig koselig. Nesten som om alle årene i mellom blir borte og kjemien er der igjen med en gang.
PM75 Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Dere var gode venninner & har avtalt å møtes igjen. Hun er sikkert også litt nervøs, men gleder seg! Senk skuldrene og ha det hyggelig sammen 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men denne venninnen er/var min bestevenn, og liker henne veldig godt. Det kommer til å gå helt fint! Jeg har truffet igjen venninner jeg ikke har truffet på over tjue år, men kjemien er der og vi kommer rett inn igjen i det gode vennskapet med en gang. Anonymkode: 2bfbe...53e 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Du må ikke sammenligne deg så veldig med henne. Du er god nok som du er. Og hun er god nok som hun er. Det kommer sikkert til å bli hyggelig. Anonymkode: 90e99...cc6 2
godfisk Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Jeg skal også snart møte en gammel venninne, og gleder meg. For noen år siden var hun mer «suksessrik» enn meg, de siste årene har jeg hatt flaks og hun hatt uheldige omstendigheter, og jeg er i en mye mer fordelaktig situasjon. Det kan sikkert snu igjen, jeg har jo ingen garantier for at jeg skal fortsette å ha flaks. Det har ingenting å si for forholdet mellom oss, hun er uansett en god venninne som jeg vet det er veldig hyggelig å møte. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå