AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Del Skrevet 3. mars 2021 Har blitt litt hekta på blomster og å arrangere buketter #pandemihobby🤪 Ser så mange videoer på youtube med hvordan lage fine buketter av billigblomster. Men hvor får man kjøpt billigst blomster i Norge? Er det matbutikker? I så tilfelle hvilke? Og hvilke blomsterbutikker er billigst? Andre tips? Anonymkode: 82f4b...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Del Skrevet 3. mars 2021 Prisene varierer litt rundt om, men har man coop medlemskap kan man noen ganger få tilbud, og coop xtra har for tiden mye fine buketter og planter til en billig penge for tiden. Man kan også finne billig på Kiwi iblant. Jeg antar du mener friske og levende blomster, og ikke kunstige Anonymkode: 252fe...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 3. mars 2021 #3 Del Skrevet 3. mars 2021 Det er billigst i matvarebutikkene. Der får du mange typer avskårne blomster, f.eks. tulipaner og liljer nå når det våres. Om ikke lenge får du potteblomster også, som f.eks. stemor, som kan settes på trappa ute, Dyrest er det i blomsterbutikker. Det er synd at matkjedene utkonkurrerer disse, men jeg ser at mange blomsterbutikker i stadig større grad satser på interiør, blomsterpotter o.l. i tillegg til blomster. Selv bruker jeg mye kvister fra hagen i vaser inne. Nå om våren plukker jeg greiner, skjærer dem skrått og har isbiter i vannet. Da springer de ut i passelig temp for de vakrest knopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Del Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Prisene varierer litt rundt om, men har man coop medlemskap kan man noen ganger få tilbud, og coop xtra har for tiden mye fine buketter og planter til en billig penge for tiden. Man kan også finne billig på Kiwi iblant. Jeg antar du mener friske og levende blomster, og ikke kunstige Anonymkode: 252fe...9d3 ja, mener friske levende, takk for tips. skal sjekke coop TS Anonymkode: 82f4b...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Del Skrevet 3. mars 2021 Zienna skrev (Akkurat nå): Det er billigst i matvarebutikkene. Der får du mange typer avskårne blomster, f.eks. tulipaner og liljer nå når det våres. Om ikke lenge får du potteblomster også, som f.eks. stemor, som kan settes på trappa ute, Dyrest er det i blomsterbutikker. Det er synd at matkjedene utkonkurrerer disse, men jeg ser at mange blomsterbutikker i stadig større grad satser på interiør, blomsterpotter o.l. i tillegg til blomster. Selv bruker jeg mye kvister fra hagen i vaser inne. Nå om våren plukker jeg greiner, skjærer dem skrått og har isbiter i vannet. Da springer de ut i passelig temp for de vakrest knopper. ja du sier noe.... ja, det har jeg også planer om. Har du noen tips der? Jeg har en helt ny hage og trenger tips til planter og grønt som kan brukes til buketter. TS Anonymkode: 82f4b...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 3. mars 2021 #6 Del Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ja du sier noe.... ja, det har jeg også planer om. Har du noen tips der? Jeg har en helt ny hage og trenger tips til planter og grønt som kan brukes til buketter. TS Anonymkode: 82f4b...c5c Hvilke trær og busker som vil trives hos deg, er avhengig av hvor du bor (herdighetssone). Jeg har bla. kornell som jeg synes blir fin i vase inne. De aller fineste kvistene synes jeg er fra frukttrær. Fant denne lenken: https://www.minoase.no/slik-driver-du-frem-kvister-i-blomst/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. mars 2021 #7 Del Skrevet 3. mars 2021 Rema og Mester Grønn har de billigste avskårne blomstene. (Holdbarheten kan ikke sammenlignes med blomster du kjøper i en skikkelig blomsterbutikk, men nå var jo ikke det spørsmålet ditt ). Nå har jo våren kommet mange steder så det finnes mange kvister som vil få både blader og blomster hvis de settes i vann, men noe jeg gjerne bruker høst, vinter og tidlig vår og som er veldig holdbart er blåbærlyng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Del Skrevet 3. mars 2021 Zienna skrev (19 minutter siden): Hvilke trær og busker som vil trives hos deg, er avhengig av hvor du bor (herdighetssone). Jeg har bla. kornell som jeg synes blir fin i vase inne. De aller fineste kvistene synes jeg er fra frukttrær. Fant denne lenken: https://www.minoase.no/slik-driver-du-frem-kvister-i-blomst/ Bor i Oslo. ts Anonymkode: 82f4b...c5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå