AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Del Skrevet 3. mars 2021 Sluttet nylig på cerazette, og fikk mensen tilbakei går. Har ikke gått på cerazette så lenge, ca. et halvt år. Før jeg begynte, hadde jeg ganske regelmessig syklus på ca. 28 dager. Men leste for noen dager at om man iblant får mensen en dag eller to tidligere eller senere, så har man ikke regelmessig mens - og da sikkert heller ikke regelmessig eggløsning. Har lest at det gjør det mye vanskeligere å bli gravid. Men om jeg har sex ca. annenhver dag i hele syklusen, vil det vel egentlig være tilnærmet umulig å ikke bli gravid? Altså, jeg vet da altså ikke om min eggløsning kommer 14 dager før mensen eller ikke. Men hvor mye kan det egentlig variere? Om det er et par dager ene eller andre veien, masse sex må vel gjøre sjansene ekstremt gode, eller er det andre grunner til at uregelmessig eggløsning regnes for å gjøre sjansene dårligere? Er det da at det mest menes i forhold til de som prøver akkurat rundt eggløsningsdagene? At det er lett å bomme, men om man har sex annenhver dag uansett, er det vel ikke noe problem? Noen som har mer kunnskap og erfaring enn meg og kan si noe om dette? Og, pleier første mensen etter pilleslutt være ordentlig mensen og at eggløsningen etter denne blir som vanlig? Virker i alle fall som mensen nå er slik den pleide å være før jeg begynte på cerazette. Anonymkode: ec43c...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Del Skrevet 3. mars 2021 Kan du ikke kjøpe el tester? For min del brukte jeg 1 år på å komme i normal syklus igjenn. Anonymkode: faf22...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Del Skrevet 3. mars 2021 Når jeg fikk første mensen etter pilleslutt så kom ikke neste igjenn før etter 3 mnd.😅 Anonymkode: faf22...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Del Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke kjøpe el tester? For min del brukte jeg 1 år på å komme i normal syklus igjenn. Anonymkode: faf22...75c Har EL-tester, skal bruke de, men har fremdeles mensen. Når du sier det tok ett år å komme i normal syklus, mener du da at du ikke fikk normal mens før det var gått ett år, eller at du ikke hadde mens hver måned før det gikk ett år? Anonymkode: ec43c...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Del Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når jeg fikk første mensen etter pilleslutt så kom ikke neste igjenn før etter 3 mnd.😅 Anonymkode: faf22...75c Hvor lang tid tok det å få mensen etter pilleslutt? For meg tok det litt over 3 uker. Men aner jo ikke om det blir som med deg; lenge til neste mens. Anonymkode: ec43c...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. mars 2021 #6 Del Skrevet 3. mars 2021 For å svare på spørsmålet i tittelen din: nei, det er ikke dårligere sjanser for graviditet med uregelmessig EL enn om den hadde vært regelmessig. Men det kan være vanskeligere å VITE når EL er. Det er 20% sjanse for å bli gravid i forbindelse med eggløsning, og 0% sjanse hvis man er utenfor det fertile vinduet. Så da sier det seg selv at det er ganske viktig å treffe på EL. For å ha en sjanse. Om man orker å ha sex annenhver dag gjennom hele syklusen så er man sikret på å treffe det fertile vinduet på et eller annet tidspunkt ja. Men hvis man har uregelmessig EL så kan det være slitsomt å holde på slikt i en evighet. Så mange liker EL-tester som varsler når EL kommer. Personlig har jeg hatt EL på alt fra CD29 til CD14 det siste året. Er en liten jobb å kartlegge eggløsningen, men det må til. Første gang jeg ble prøver og sluttet på p-piller etter noen års bruk så klarte ikke kroppen å hente seg inn av seg selv. Jeg hadde sjeldent EL og mensen, og når mensen kom så var den rar. Alt fra noen få dager, til kjempemange dager og rar mengde. Ble henvist etter 1 år, og måtte på medisinhjelp for å få syklusen på rett spor. Dette er egentlig veldig vanlig. Men så er det mange som igjen hopper rett inn i syklus etter prevensjonstoppen. Ingen fasitsvar egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå