Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt tatt bilde av uten min godkjennelse. Personen som har tatt dette bilde har tenkt til å bruke det for å presse meg.

Er det noen som kjenner lov verket her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er straffbart å ta bilde av andre hvis det åpenbart er gjort for å trakassere.  Det er også straffbart hvis du opplever det som seksuelt krenkende. Ellers er det ulovlig å spre bilder uten din tillatelse (selv om du ikke er trakassert eller føler deg seksuelt krenket.

Gjest Airman
Skrevet (endret)
naturelsker skrev (11 minutter siden):

Jeg har blitt tatt bilde av uten min godkjennelse. Personen som har tatt dette bilde har tenkt til å bruke det for å presse meg.

Er det noen som kjenner lov verket her?

I det offentlige rom er det tillatt å fotografere andre mennesker, ikke tillatt å dele uten samtykke. I det privaterom så kommer personvern og privatlivets fred inn i bildet. Hus og private bygninger er tillatt å fotografere, men ikke til bruk i markedsføringsøyemed uten samtykke. 

Endret av Airman
Skrevet
Gab skrev (15 minutter siden):

Det er straffbart å ta bilde av andre hvis det åpenbart er gjort for å trakassere.  Det er også straffbart hvis du opplever det som seksuelt krenkende. Ellers er det ulovlig å spre bilder uten din tillatelse (selv om du ikke er trakassert eller føler deg seksuelt krenket.

Det kan bevises utenfor en hver tvil at personen truer med å vise bilde for å trakassere

Jeg vet ikke om han har vist det, men han har hintet om det

AnonymBruker
Skrevet

Du anmelder vedkommende, ikke bitcher om det på KG

Anonymkode: 71190...136

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...