naturelsker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har blitt tatt bilde av uten min godkjennelse. Personen som har tatt dette bilde har tenkt til å bruke det for å presse meg. Er det noen som kjenner lov verket her?
Gab Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Det er straffbart å ta bilde av andre hvis det åpenbart er gjort for å trakassere. Det er også straffbart hvis du opplever det som seksuelt krenkende. Ellers er det ulovlig å spre bilder uten din tillatelse (selv om du ikke er trakassert eller føler deg seksuelt krenket.
Gjest Airman Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 (endret) naturelsker skrev (11 minutter siden): Jeg har blitt tatt bilde av uten min godkjennelse. Personen som har tatt dette bilde har tenkt til å bruke det for å presse meg. Er det noen som kjenner lov verket her? I det offentlige rom er det tillatt å fotografere andre mennesker, ikke tillatt å dele uten samtykke. I det privaterom så kommer personvern og privatlivets fred inn i bildet. Hus og private bygninger er tillatt å fotografere, men ikke til bruk i markedsføringsøyemed uten samtykke. Endret 3. mars 2021 av Airman
naturelsker Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2021 Gab skrev (15 minutter siden): Det er straffbart å ta bilde av andre hvis det åpenbart er gjort for å trakassere. Det er også straffbart hvis du opplever det som seksuelt krenkende. Ellers er det ulovlig å spre bilder uten din tillatelse (selv om du ikke er trakassert eller føler deg seksuelt krenket. Det kan bevises utenfor en hver tvil at personen truer med å vise bilde for å trakassere Jeg vet ikke om han har vist det, men han har hintet om det
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 Du anmelder vedkommende, ikke bitcher om det på KG Anonymkode: 71190...136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå