AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Mannen min har arvet en tomt som vi kan bygge på, det er en tomt som ligger rett ved huset til svigers. Det er et område vi liker og et område vi ellers ikke hadde hatt råd til å bo i. Problemet er at svigers har sagt at de «ikke ønsker kontakt med barnebarna, vi er ferdig med barn». Dette syntes, spesielt mannen, er utrolig trist, og ønsker ikke å bo et sted der han blir påminnet det hele tiden. Jeg er nok litt mindre overrasket og tenker mer på at det er et veldig fint sted. Mange bor jo på steder der de har lite/ingen/dårlig kontakt med naboer. hva tenker dere? Anonymkode: d594f...23d
Bjæk Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Sorry, men dette blei for drøy trolling. Dette går det rett og slett ikke an å tro på. Besteforeldre som spesifikt sier at de IKKE ØNSKER kontakt med barnebarna? 34
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Definér "rett ved"? Anonymkode: 073d5...04f 1
Milky Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 har det noe å si da? Dere er vel ikke en av de foreldrene som tror at besteforeldre er automatiske barnevakter fordi de bor i nærheten? altså selve situasjonen er jo trist men hsr ikke noe p si hvor dere bor 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Jeg tenker at jeg kun kunne bodd «rett ved» svigers om de ikke ønsket kontakt med oss. Så om de mener alvor og jeg slipper å gjøre annet enn å nikke ved postkassa til likbilen kommer etter dem så sier jeg tommel opp. Drømmescenario. Anonymkode: 7f388...935 19
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Problemet er at svigers har sagt at de «ikke ønsker kontakt med barnebarna, vi er ferdig med barn» Ønsker de ikke å se barna i det hele tatt? Litt vanskelig å unngå hvis dere har kontakt med svigers, skal barna være igjen hjemme da?
youcancallmejune Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 Jeg ville solgt tomta og satt opp hus et annet sted. Det blir for stusselig for barna å vokse opp rett ved besteforeldre som gjør seg utilgjengelige for dem. 9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #10 Skrevet 3. mars 2021 Svigers lever ikke evig. Hadde bygd hus og holdt meg unna. Hadde også gjort det klart at de kunne se langt etter hjelp og bistand i alderdommen. Anonymkode: 22448...ec7 13
little fairy Skrevet 3. mars 2021 #11 Skrevet 3. mars 2021 Vet ikke om jeg hadde orket. Hva skjer når barnet blir større og spør om å få ringe på til besteforeldrene? Så må dere finne unnskyldninger eller si sannheten. Selv om jeg har godt forholdt til svigerfamilie så ville jeg ikke bodd ved siden av. Trenger litt privatliv. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #12 Skrevet 3. mars 2021 Hvor nære er tomten til huset dems? Og hva mener de med ikke kontakt. Mener de bare at de ikke ønsker å passe barna, eller skal de heller aldri få besøk eller besøke barnebarna. Anonymkode: 647ac...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #13 Skrevet 3. mars 2021 Ungene kommer ikke å spørre etter desse elendige besteforeldrene. Når dere ikkje legger opp til det og de ikke er vant med det så er det helt greitt. Bygg i veg! Mannen din bør forresten si fra at han ikke kommer til å gå der som en hjemmehjelp i fremtiden heller. Anonymkode: ccf69...ae1 9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #14 Skrevet 3. mars 2021 Svigers hadde ikke vært noe problem, men jeg kunne aldri bodd ved siden av mine egne foreldre hvis de hadde en slik holdning til meg og barna mine. Det ville vært en daglig påminnelse om hvor lite verd og viktig jeg var for dem, og hvor lite glad i var i meg. Så dette må mannen din bestemme. Og selvsagt vil han ikke bo der! Tvinger du igjennom dette, blir det i tilegg en daglig og livslang påminnelse om hvor lite hans følelser er verd for deg. Anonymkode: 9d196...489 9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #15 Skrevet 3. mars 2021 Hva mente de med at de ikke ville ha kontakt? Ikke sitte barnevakt eller ingen? Anonymkode: 3658d...8df 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #16 Skrevet 4. mars 2021 Bjæk skrev (13 timer siden): Sorry, men dette blei for drøy trolling. Dette går det rett og slett ikke an å tro på. Besteforeldre som spesifikt sier at de IKKE ØNSKER kontakt med barnebarna? Eh, ja. Det er mange som gjør det. Jeg kjenner flere. ts Anonymkode: d594f...23d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #17 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Definér "rett ved"? Anonymkode: 073d5...04f Det er en tomt som er utskilt fra deres. Så, virkelig rett ved. ts Anonymkode: d594f...23d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #18 Skrevet 4. mars 2021 Spicymami skrev (13 timer siden): har det noe å si da? Dere er vel ikke en av de foreldrene som tror at besteforeldre er automatiske barnevakter fordi de bor i nærheten? altså selve situasjonen er jo trist men hsr ikke noe p si hvor dere bor Vi snakker ikke med de. Jeg tenker også det ikke har noe å si, men mannen mener han kommer til å bli sint og trist hver gang han ser de og at han ikke vil bo et sted som minner om de. ts Anonymkode: d594f...23d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #19 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi snakker ikke med de. Jeg tenker også det ikke har noe å si, men mannen mener han kommer til å bli sint og trist hver gang han ser de og at han ikke vil bo et sted som minner om de. ts Anonymkode: d594f...23d Her er jeg enig med mannen din. Å bli påminnet om et dårlig forhold med foreldrene flere ganger daglig (hver gang han går forbi, eller ser ut et vindu) er virkelig belastende for et normalt empatisk menneske. Du har mental avstand til det hele, det har ikke han! For han blir dette for nært, både fysisk og mentalt. Anonymkode: f32c8...4c6 18
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #20 Skrevet 4. mars 2021 De vil ikke ha kontakt med barnebarna, men ønsker de kontakt med dere? Anonymkode: d0492...331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå