Gå til innhold

Barnehage og mobilbruk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hentet barnet mitt i barnehagen på mandag. Da satt hen alene ved et bord og så på en mobiltelefon som sto midt på bordet med noe barneprogram på. Dette var i 15-tiden og det var flere barn som gikk og trasket hvileløst rundt. Er dette greit?

Anonymkode: 83148...2d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De var på noen rom ved siden av og et stykke borte med noen andre i dette fellesrommet.

Gjest BethD
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De var på noen rom ved siden av og et stykke borte med noen andre i dette fellesrommet.

Høres jo rart ut å bruke telefonen sånn... men vi aner jo ikke bakgrunnen. Kanskje barnet var vanskelig å roe? Eller behøvde en skikkelig avledning fra noe. Virker til å være mer av historien her 

AnonymBruker
Skrevet
BethD skrev (Akkurat nå):

Høres jo rart ut å bruke telefonen sånn... men vi aner jo ikke bakgrunnen. Kanskje barnet var vanskelig å roe? Eller behøvde en skikkelig avledning fra noe. Virker til å være mer av historien her 

Dette er et barn som er veldig lett å ha med å gjøre. Så tviler på at hen har vært vanskelig å roe. Isåfall burde jeg fått informasjon om det ved henting.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hentet barnet mitt i barnehagen på mandag. Da satt hen alene ved et bord og så på en mobiltelefon som sto midt på bordet med noe barneprogram på. Dette var i 15-tiden og det var flere barn som gikk og trasket hvileløst rundt. Er dette greit?

Ahhh, de gjør det samme her og. Ungene sitter med iPad ved henting. Jeg blir så irritert! 

Anonymkode: 20f4b...a85

Gjest BethD
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er et barn som er veldig lett å ha med å gjøre. Så tviler på at hen har vært vanskelig å roe. Isåfall burde jeg fått informasjon om det ved henting.

Ja. Nei da aner jeg ikke altså. Høres merkelig ut. Vi har aldri gjort det i vår barnehage,kun ved ekstreme tilfeller og da har barnet vært alene med voksen...

Skrevet
BethD skrev (3 minutter siden):

Du tuller? Du tror vel ikke barnehagepersonell bruker telefoner til å avlede et barn...?? I så fall burde de se seg om etter en ny jobb. 

• Liker 2
Gjest BethD
Skrevet
Mnjah skrev (Akkurat nå):

Du tuller? Du tror vel ikke barnehagepersonell bruker telefoner til å avlede et barn...?? I så fall burde de se seg om etter en ny jobb. 

Tuller ikke nei. Var bare en tanke..

Skrevet
BethD skrev (Akkurat nå):

Tuller ikke nei. Var bare en tanke..

Det er jo akkurat som å gi et barn godteri når det får et anfall. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Typisk for late pedagoger. De gjør alt for å heller få skravle og drikke kaffe. 

Anonymkode: f5e64...66e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at bh er en betalt tjeneste, og du kan absolutt sette krav til de. Hva er vitsen at ungen sitter m pad og tlf. Blir provosert. Dette skal vi ikke bare betale for, men nær sagt trues inn i i tillegg. 

Anonymkode: 385e7...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Kunne det vært en idé å spørre de som jobber i barnehagen hvorfor han satt med en mobil i stedet for å spørre KG?

Anonymkode: e3b64...abb

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er jo din subjektive vurdering at han er et enkelt barn. Det er jo ikke sikkert det kommer fram i bhg. Min erfaring er at når telefonen kommer på bordet, er det fordi et barn har skreket eller vært umulig å roe ned. 

Anonymkode: 7aca7...3ea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo din subjektive vurdering at han er et enkelt barn. Det er jo ikke sikkert det kommer fram i bhg. Min erfaring er at når telefonen kommer på bordet, er det fordi et barn har skreket eller vært umulig å roe ned. 

Og det er DIN subjektive mening....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Alle foreldre sier det om sine barn😂😂😂 Stemmer stort sett ikke😂

Anonymkode: fd9ca...cf2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Spør de ansatte

Anonymkode: dc4d0...b7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, med en desperat familie som kjører bil og er en time unna dit de skal - eller på restaurant for å hysje ned ungen. men ikke i en føkkings barnehage der sosialt samspill er noe av det viktigste! 

Anonymkode: 20f4b...a85

Skrevet

Spør de som jobber der!

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og vi har fremme iPaden med noe barna kan se på i det de våkner etter soving midt på dagen, dette for å la de våkne rolig og ikke måtte ut i lek umiddelbart. Utenfor dette syns jeg det er merkelig å bruke iPad eller telefon som en tredje pedagog (eller barnevakt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...