AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Jeg vil gjerne høre fra dere som gikk for en attpåklatt etter at de andre barna ikke lenger var «småbarn». Ble barnet tatt godt i mot av søsken? Var det vanskelig å omstille seg til å ha småbarn igjen? ville du gjort det igjen? Anonymkode: 80d94...28d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Ikke helt det du spør om, men jeg har en to år yngre bror og deretter en attpåklatt-søster som er 10 år yngre. Hun ble svært godt mottatt av begge oss søsknene, vi syns det var kjempekoselig med baby i hus. Det var heller ikke noe sjalusi i bildet, for vi skjønte at babyen hadde helt andre behov enn oss. Anonymkode: d4683...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Jeg fikk en attpåklatt for 2 år siden, da var eldste 13 år. Det har gått kjempe bra egentlig, og de har et godt forhold. De kommer til å bo sammen noen år til så jeg håper det forholdet får et godt nok grunnlag til at de vil ha et godt forhold også når eldste flytter ut. Anonymkode: 64969...561 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har nylig fått en attpåklatt, hun er nå 3 måneder. Søsknene er 8-10 år, minstemann ble ganske sjalu i starten, men har rettet seg nå. Begge de store ungene er nå engasjerte og liker å hjelpe til med lillesøster. Har egentlig vært en stor overgang med baby i huset igjen, men hadde definitivt gjort det igjen. Veldig koselig selv om det er travelt. Anonymkode: 25eae...bad
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg vil gjerne høre fra dere som gikk for en attpåklatt etter at de andre barna ikke lenger var «småbarn». Ble barnet tatt godt i mot av søsken? Var det vanskelig å omstille seg til å ha småbarn igjen? ville du gjort det igjen? Anonymkode: 80d94...28d Veldig godt tatt i mot. Alle var for store til å bli sjalu. Fortsatt høyt elsket, nå er h*n 5 år. Anonymkode: 2b3ec...576
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Done that. Ble tvillinger. koselig det altså, men det ble litt mer hektisk enn planlagt 😅 Anonymkode: b14dc...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Jeg er gravid med det som kanskje kan kalles en attpåklatt. Søsknene er 8 og 15 når han blir født. Eldste på 15 gleder seg til å bli storebror igjen og yngste har mast på søsken siden hun gikk i barnehagen. Hun vet ikke enda at jeg er gravid da det er tidlig, men jeg vet hun kommer til å bli overlykkelig da hun maser om småsøsken ukentlig! Anonymkode: 5f4e0...916 2
asterix Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Da minsta ble født var nest yngste 14 år. Alle søsknene forguder litt lillefrøkna som nærmer seg 2 år nå. Det var heller overhode ikke noe problem å omstille seg til små barn igjen og hadde definitivt gjort det på nytt.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Eldste var 9 år da hun ble storesøster Det gikk helt supert! Nå er hun 14 år, og lillebror er blitt en slags maskott i venninnegjengen 😂 Venninnene sier alltid «hei verdens kjekkeste gutt» når de kommer på besøk så han har blitt ganske «høy på seg selv» med tiden 🤓 Det er jo klart at tenåringen ofte er opptatt med sitt og at det som regel er mer interresant å henge med venninnene sine, enn å bli med på lekeplassen med oss .. Men hun er gull å ha; hun leser eventyr, hun lar lillebror ha filmkvelder på rommet hennes, de går ofte tur sammen å kjøper lørdagsgodt, han får spille på telefonen hennes og jeg hører de ofte hvisker sånn «ikke si det til mamma da», så de har helt klart et godt forhold tross aldersforskjellen ❤️ Anonymkode: 5ebba...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er gravid med det som kanskje kan kalles en attpåklatt. Søsknene er 8 og 15 når han blir født. Eldste på 15 gleder seg til å bli storebror igjen og yngste har mast på søsken siden hun gikk i barnehagen. Hun vet ikke enda at jeg er gravid da det er tidlig, men jeg vet hun kommer til å bli overlykkelig da hun maser om småsøsken ukentlig! Anonymkode: 5f4e0...916 Flere fedre? Anonymkode: e9401...feb
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flere fedre? Anonymkode: e9401...feb Hvorfor er det interessant? Eldste har en annen far ja, mens mannen min da er far til yngste og babyen i magen. Anonymkode: 5f4e0...916 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 Setter pris på alle svar🌸 ts Anonymkode: 80d94...28d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 Fikk andremann når førstemann var 8 år. Ny småbarnsfase har gått helt fint. Faktisk litt kosligt, andremann er 5 mnd nå. Storesøster tok det tungt i starten men når han ble født så ble det mer stas. Men han gråter en del så det å bli storesøster har vært litt både og. Anonymkode: 0d95e...96a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #14 Skrevet 6. mars 2021 Mine foreldre har 2 attpåklatter, meg og min bror. Jeg synes det var stor stas å endelig få en lillebror hvertfall! Mine foreldre hadde mye hjelp i de eldre søsknene våre, det tror jeg er et stort pluss. Anonymkode: 6fa41...456
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå