Gå til innhold

Hvor mye tid til forholdet bør man kunne forvente i et avstandsforhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen et år og bor ca 2.5 timer unna hverandre. Han har barn i skolealder og det har jeg også. Vi har lik fordeling av våre barn 50/50. Men ikke samme ukene. 

Nå i korona tiden, har han hjemmekontor 100% og jeg nesten 100%. 

Nå til helgen er vi begge barnefri, og han skal komme til meg. Men reiser likevel ned mandag selv om han ikke har barna... Han begrunner det med at han har sitt liv hos seg, med oppfølging av barn på aktiviteter mm selv om de er hos mor. 

Mor kjører ikke bil, men de har likevel mulighet til å samkjøre med andre foreldre de dagene barna er hos henne. 

Jeg forstår jeg er nedprioritert, og at barna kommer først, men er det virkelig for mye å forvente at han kunne vært hos meg f.eks til onsdag? 

Slik som det er nå, får vi 4 dager med alene tid i mnd, jeg synes det er lite, han får liksom ikke til å prioritere meg mer... 

Takk for innspill 

Anonymkode: 69a9a...7e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor drar ikke du til han? 

Anonymkode: 9fd9a...eef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS: Vi har ofte pleid å bytte på helger vi er hos hverandre. Så jeg er hos han også, men hans barn ble ikke komfortable med at jeg var der i ukedagene. De følte vel litt sjalusi, at pappaen ble for opptatt med meg, selv om dette ikke stemmer. De sover forøvrig i pappas seng når de er hos han, og likte ikke at vi «tok deres dobbelt seng». De er 9 og 11 år. Enda veldig små, så er ikke lett for dem, så har vel egentlig tatt hensyn til dem, selv om jeg synes det er leit og har ønsket mange ganger at jeg kunne vært hos dem frem til onsdager også. 

Anonymkode: 69a9a...7e6

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye dere skal være sammen er noe dere må bli enige om. Om han bare kan gi deg 4 dager i måneden, må du bestemme deg for om det er sånn du vil ha det, eller om du heller vil finne noen som har mer tid til deg. 

Har dere snakket om hvordan dere ser for dere fremtiden? Skal dere flytte sammen etterhvert når barna flytter ut, før eller aldri? 

Anonymkode: 35b4a...782

• Liker 1
Skrevet

Han har hjemmekontor 100 %, og vil selvsagt dra hjem for å jobbe. Vær glad for at han blir til mandag, i stedet for å reise på søndag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her forstår jeg hans side av saken. Om jeg hadde hatt hjemmekontor, ville jeg dratt hjem på mandag istedenfor onsdag. 

Anonymkode: 693be...8d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på. Vi hadde avstandsforhold i over to år, og han jobbet i utlandet. Det var helt umulig å møtes hver helg, så her har dere det "luksus" vil jeg si :)

Uansett, dere må jo være enige egentlig. Jeg forstår godt at han vil ha litt alenetid, og han er ærlig om det. Man trenger ikke være sammen hvert mulige sekund for å få forholdet til å fungere. Jeg forstår han, med barna har han aldri alenetid, og jeg trenger selv en del alenetid. 

Anonymkode: 09601...905

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...