Gå til innhold

Overgangsalderplager på jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så dum å si at jeg har og har hatt en stund mye plager med overgangsalder. Såpass at jeg har måttet være hjemme fra jobben. Leder ble svært irritert og sa at det ikke er legitim grunn for fravær. Men jeg får ikke gjort jobben min på de værste dagene, i tillegg er jeg mye plaget av angst. Nå er jeg redd for å bli sagt opp. Kan det skje? Er det feil å være hjemme pga disse plagene? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen er svært plaget i perioder og da må det være greit med feks sykmelding. Hvorfor skal en tvinge seg selv på jobb etter netter med svettebyger, ingen søvn og når dagen blir preget av angstanfall? Blir neppe produktiv på jobb da..... Overgangsalder og hormonkrøll er ikke enkelt akkurat!

Anonymkode: 5ac9b...c8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Burde være enkelt å få sykemelding for dette nå!

Anonymkode: 7ed16...2ae

Skrevet (endret)

Alt for lite fokus på overgangsalder og hvor ille plaget man kan bli. Det er et tabuområde som få kvinner snakker om og leger vet nesten ingen ting om dette. Da er det kanskje ikke så rart at heller ikke arbeidsgivere gjør det. Jeg håper dette kan endres. Spesielt perimenopause, de vanskelige årene før menopause, er det lite kunnskap om. Jeg sliter skikkelig og skjønte i mange måneder ikke hva som feilte meg, var veldig redd det var noe alvorlig. Hvor lenge har du slitt med dette?

Snakk med en god gynekolog, det finnes hjelp å få. Og det er mange som må bli sykemeldt i perioder for dette, meg selv inkludert. Angst er forresten et av de vanligste symptomene på overgangsalder, og forårsakes av svingende hormonverdier.

Endret av surrehumla
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...