Gå til innhold

Melne poteter blir blaute

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kokt noe kerrs pink og mandelpotet i senere tid, men synes de har virket så blaute inni. Ikke at de har kjentes så altfor myke, men som om det er for mye væske inni dem. Hva gjør jeg feil? Er de for mye eller for lite kokt? Hvordan kan jeg få dem ordentlig melne og tørre og gode?

Anonymkode: e5ceb...29e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dampe dem etter koking. Ta av lokket og legg et rent kjøkkenhåndkle oppå. Rist forsiktig på kjelen. Det pleier å hjelpe. 

Anonymkode: ed5f5...1ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dampe dem etter koking. Ta av lokket og legg et rent kjøkkenhåndkle oppå. Rist forsiktig på kjelen. Det pleier å hjelpe. 

Jeg har pleid å la dem stå litt i gryten etter jeg har helt av vannet, men det er bare snakk om et par minutter og ikke med håndkle oppå. Da skal de stå uten lokk og uten varme på platen?

Jeg har ikke pleid å kjøpe kerrs pink selv, men jeg synes konsistensen inni har blitt omtrent som Beate og det skal de vel ikke være.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, uten lokk og uten varme på platen. Jeg syns det pleier å hjelpe. Men det kan jo være potetene også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, uten lokk og uten varme på platen. Jeg syns det pleier å hjelpe. Men det kan jo være potetene også. 

Gjør du det med kerrs pink også? Og det blir bra? Tusen takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det med alle slags poteter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gjør det med alle slags poteter. 

Jeg får prøve! Tusen takk☀ er det sannsynlig at det er noe med koketiden også? For mye/lite? Hvor lenge koker du kerrs pink og mandelpotet? 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt problem er vel gjerne at jeg kanskje ikke vet helt hvordan potetene skal være inni.. Hvor myke skal de egentlig være? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...