Gå til innhold

Kjæresten min har en lang historie med utroskap hvordan stole på ham

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en 21 år gammel jente som er fulltidsstudent og skal etter planen flytte sammen med min kjæreste på 25, men er begynt å tvile på hele prosjektet. Han er en veldig tiltrekkende veltrent ung mann og har alfamannstrekk, men utroskap er et mønster hos ham. Vårt forhold er et resultat av utroskap fra hans side og jeg vet at han bedro sin tidligere samboer med minst 2 andre kvinner før meg, og han har barn med sin tidligere samboer, men valgte altså fortsatt meg. Når jeg konfronterer ham med dette sier han at jeg er hans store kjærlighet og at han ikke er interessert i andre kvinner, han sier at han var samboeren utro fordi han ikke tente på henne etter de fikk barn. Han sier at han elsker meg, men jeg føler ikke at jeg kan stole på ham. På den andre siden er det ikke noe jeg heller vil enn å være med ham, jeg har aldri følt noe liknende. Venninner og familie råder meg til å kutte all kontakt med ham og finne en gutt uten lik i lasten, men bare tanken gjør vondt. Det hele startet med litt moro på en fest, men etterhvert kom det følelser mellom oss. Ikke for å skryte så er jeg svært attraktiv og har svært høye barrierer når jeg var på byen i fjor overfor aggressive menn, men var solgt da jeg møtte ham. Jeg har vært i forhold før, men har alltid vært den som har trukket meg ut av det etterhvert som forelskelsen gikk over, med han klarer jeg det ikke, for jeg vil bare ha ham....

Anonymkode: d5a90...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidder du 

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Han elsker nok utseende ditt først og fremst. Han sier at han ikke tente på eksen lenger etter at de fikk barn. Hvorfor? Høres ikke ut som han elsket henne, men fikk likevel barn med henne. Det høres ikke lovende ut. Han høres veldig umoden ut. Du også.

Han kommer til å være utro mot deg også. Han elsker nemlig seg selv høyest, og det finnes andre vakre jenter han kommer til å få lyst på. Han vil slutte å tenne på deg også. 

Sorry, men han kommer ikke til å slutte med utroskapen sin før han nærmer seg 40. Det er godt mulig at du er hans store kjærlighet, men han kommer til å være deg utro likevel. Om du orker å leve med det til du nærmer deg 40, er en annen ting.

Anonymkode: 03711...356

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke stole på ham. Han kan når som helst gjøre det samme mot deg så hvis du vil ha et forhold med en som han så får du bare regne med at han kommer til å være utro.

Anonymkode: d59b7...e80

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke orket. Om han har vært utro flere ganger, så vil han nok ikke slutte. Han elsker nok oppmerksomheten 

Anonymkode: 60435...9c0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du synes det er greit med utroskap hvis du ikke tenner på kjærestens kropp, så er det null problem. 

Bare et lite tips, ikke bli gravid. Eller legg på deg. For sikkerhets skyld bør du ikke få noen aldringstegn. 

Anonymkode: beaf4...03f

• Liker 25
Skrevet

"When someone shows you who they are, believe them the first time" - Maya Angelou

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Tor P skrev (3 minutter siden):

"When someone shows you who they are, believe them the first time" - Maya Angelou

Jeg liker også «When someone shows you their true colors, don’t try to paint them over». 

Anonymkode: 26aca...ca1

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke stole på han.

Ville latet som, men dobbeltsjekket alt. 

Anonymkode: 0379f...705

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som et forhold som vil ende godt. Det er svært stor sjanse for at han vil være utro mot deg også. 

Anonymkode: e37be...90d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg liker også «When someone shows you their true colors, don’t try to paint them over». 

Anonymkode: 26aca...ca1

Hehe, veldig bra sitat!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

han sier at han var samboeren utro fordi han ikke tente på henne etter de fikk barn.

Hvis dette er forenelig med dine verdier, kjør på.

Hvis det ikke er forenelig med dine verdier så skjønner jeg ikke hvorfor du trenger hjelp til å bestemme deg.

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Når jeg konfronterer ham med dette sier han at jeg er hans store kjærlighet og at han ikke er interessert i andre kvinner, han sier at han var samboeren utro fordi han ikke tente på henne etter de fikk barn.

TS: Hvor mange ganger tror du han sa nøyaktig det samme til samboeren han forlot straks han ikke "tente på henne"?

Du kan lure deg selv til å tenke at "men jeg er spesiell, dette vil ikke skje meg",men sannheten er at dette har ikke noe med deg å gjøre - kun med ham og hvordan han er. Han har vist deg hva slags mann han er - hvis du blir i forholdet og ender med å bli såret så har du kun deg selv å legge ansvaret på...

Endret av Tor P
  • Liker 5
Skrevet

Ja hvordan stole på en mann som sier rett ut at han ikke lenger tente på eksen etter at hun fikk barn? 

Hvorfor stole på ham, er vel et bedre spørsmål. Dette burde du jo ta som en stor advarsel om at han ikke er en mann som har dybdeverdier til å stå trofast gjennom ulikt. 

Du har jo tenkt å bli eldre antar jeg. Kanskje få barn selv også. 

Da er det bedre å være med en mann som ikke forkaster og søker nytt når noen ikke er perfekt. 

Klart han kan bli mer voksen, og kanskje elske høyere, men hva man tenner på og ikke utvikler seg dessverre ikke alltid tilsvarende annet. Menn som i stor grad vektlegger perfekt kropp som hva de tenner på kan ikke nødvendigvis omstille seg til å legge det av seg og lære seg å legge mer verdi i annet. 

Hva vi tenner på og ikke er ofte ganske satt i oss mennesker. Det er derfor folk med avvikende og uakseptabel tenningsmønster ikke enkelt og greit kan slutte med å ha det. 

Så du har fått en klar advarsel om hva hans tenning på noen er basert på, men du må selv vurdere om du vil satse likevel. Kanskje du vet om andre ting som gikk galt mellom de to også, og at det ikke kun var det at fødselen endret kroppen hennes til usexy for ham.

Antagelig vurderer du det uansett slik at det er verdt å ta sjansen, for det er hva de fleste av oss gjør når vi faller for noen. Vi håper på bedre utfall enn ting som advarer oss om at noe kan bli et problem gir oss varsel om. 

Det kan jo gå bedre for deg. 

Svaret på spørsmålet ditt er at man må velge å tro på at det mellom dere er annerledes, sterkere og dypere enn det forholdet han hadde som endte med utroskap og brudd. 

Det samme som alle må våge å tro på, uansett hva som tidligere har gått galt mellom den vi faller for og andre han /hun var involvert i før oss. 

Det er jo ikke slik at ting som skjedde i tidligere forhold alltid vil skje i nye forhold. Isåfall hadde alle som har hatt forhold som gikk galt tidligere vært uten håp om å få det bedre til med nytt menneske. 

Noen ting er likevel en sterk advarsel om potensielle problemer, og om eneste årsaken til at han ikke lenger tente på eksen var at hun ikke lenger hadde feilfri kropp er det et forvarsel om at et forhold mellom dere innebærer at du mye mulig ikke vil ha en trofast mann dersom kroppen din ikke "innfrir" lenger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge har dere vært sammen?

Han elsker nok utseende ditt først og fremst. Han sier at han ikke tente på eksen lenger etter at de fikk barn. Hvorfor? Høres ikke ut som han elsket henne, men fikk likevel barn med henne. Det høres ikke lovende ut. Han høres veldig umoden ut. Du også.

Han kommer til å være utro mot deg også. Han elsker nemlig seg selv høyest, og det finnes andre vakre jenter han kommer til å få lyst på. Han vil slutte å tenne på deg også. 

Sorry, men han kommer ikke til å slutte med utroskapen sin før han nærmer seg 40. Det er godt mulig at du er hans store kjærlighet, men han kommer til å være deg utro likevel. Om du orker å leve med det til du nærmer deg 40, er en annen ting.

Anonymkode: 03711...356

Vi har vært sammen i litt over 1 år. Møttes rett før nedstengning

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! Jeg er en 21 år gammel jente som er fulltidsstudent og skal etter planen flytte sammen med min kjæreste på 25, men er begynt å tvile på hele prosjektet. Han er en veldig tiltrekkende veltrent ung mann og har alfamannstrekk, men utroskap er et mønster hos ham. Vårt forhold er et resultat av utroskap fra hans side og jeg vet at han bedro sin tidligere samboer med minst 2 andre kvinner før meg, og han har barn med sin tidligere samboer, men valgte altså fortsatt meg. Når jeg konfronterer ham med dette sier han at jeg er hans store kjærlighet og at han ikke er interessert i andre kvinner, han sier at han var samboeren utro fordi han ikke tente på henne etter de fikk barn. Han sier at han elsker meg, men jeg føler ikke at jeg kan stole på ham. På den andre siden er det ikke noe jeg heller vil enn å være med ham, jeg har aldri følt noe liknende. Venninner og familie råder meg til å kutte all kontakt med ham og finne en gutt uten lik i lasten, men bare tanken gjør vondt. Det hele startet med litt moro på en fest, men etterhvert kom det følelser mellom oss. Ikke for å skryte så er jeg svært attraktiv og har svært høye barrierer når jeg var på byen i fjor overfor aggressive menn, men var solgt da jeg møtte ham. Jeg har vært i forhold før, men har alltid vært den som har trukket meg ut av det etterhvert som forelskelsen gikk over, med han klarer jeg det ikke, for jeg vil bare ha ham....

Litt morro på fest kan alltids skje igjen. 

Husk, du kan aldri få barn med han, for da finner han seg noe nytt. Etter hvert blir du eldre også kan han finne noen ennå yngre og penere. Dette er jo argumenter du godtar som utroskap. 

Du vil bare ha han, altså, slike menn har en greie med å få kvinner til å føle slikt for de. Sjarm, skuespill, sier det du vil høre, kanskje litt frekk av og til slik at du tror at alt er ekte. Han er dominerende, vil styre deg og har mange negative meninger om alle ekser og annet. Alt for han er manipulering for å få det han vil ha hele veien. Bruk og kast. 

Du kan godt flytte sammen med han, da kommer dufortere i mål til å finne ut hvem han egentlig er. Bare ikke bli gravid, da er du gårsdagens nytt.

Anonymkode: dd5ad...503

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kort sagt, jo fortere dere bor sammen, jo fortere finner du ut av hvem han er. Jo mindre tid av dine beste år blir kastet bort på han. 

Anonymkode: dd5ad...503

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han sier at han elsker meg, men jeg føler ikke at jeg kan stole på ham.

Du har selv skrevet dette, TS.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener du har to valg:

1) velge å stole på han

2) avslutte forholdet fordi du ikke klarer å stole på han

Anonymkode: f8fad...e62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

valgte altså fortsatt meg

Fordi du har vist at du er villig til å innlede forhold med en som da hadde samboer og småbarn, og som bedro samboeren med minst to andre kvinner i tillegg til deg.

Du har vist ham at du aksepterer ganske drøye ting - så fint for ham, da! - men andre kvinner ville ikke nødvendigvis gjort det samme.  Derfor ble du valgt.

Siden dette er et mønster hos ham, vil han etter all sannsynlighet finne et påskudd til å falle tilbake. Da vil han fortelle den neste dama om hvordan du "ikke tenner ham lenger".

Og forresten: Han der er ingen alfahann, bare en egoistisk slask som bruker kvinner for egen kortvarige nytelse.

Anonymkode: 3b907...c41

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...