AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 En kamerat av meg er prest i en frimenighet. Jeg lurer på om menigheter ikke ønsker å se for eksempel psykiske lidelser. Vier de for mye oppmerksomhet til troen,og kan ikke det føre til at barna for eksempel ikke får hjelpen de trenger? Eller medlemmer føler seg uglesett? Jeg kjenner barna hans,og for min del kan det virke som en av de har ADHD. Jeg snakket tilfeldig med denne presten om ADHD,og han sa at han ikke visste noe om ADHD,men at han visste om en, og denne personen slet sterkt sosialt. Det er mange andre eks. også. F eks når Ari Behn døde. De avfeide samtale om det ,og sa de ikke visste noe om dette. Ønsker de ikke vie oppmerksomhet til ting som kan være stigmatiserende? Er ikke det en farlig svakhet ovenfor medlemmene? Hva om et av medlemmene sliter med ADHD eller annet? Dette er en prest som har mye kontakt med ungdom,og hatt det mange år. Skal disse ungdommene bare tro at livet er lett? Har andre denne oppfatningen? Anonymkode: 1bcae...cc8
stan Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Du kjenner én prest, som kanskje ikke vet så mye om ADHD. Da tenker du med en gang at det må være hans religiøse overbevisning som er årsaken? Er det ikke sånn at de fleste vet lite om sykdommer de selv ikke har erfaring med? Ekstra lite når det gjelder psykisk helse, som gjerne er mer usynlig? Min erfaring er at dette har med kunnskap, eller rettere mangel på kunnskap å gjøre. Og at dette ikke har noen sammenheng med religiøs overbevisning. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 stan skrev (26 minutter siden): Du kjenner én prest, som kanskje ikke vet så mye om ADHD. Da tenker du med en gang at det må være hans religiøse overbevisning som er årsaken? Er det ikke sånn at de fleste vet lite om sykdommer de selv ikke har erfaring med? Ekstra lite når det gjelder psykisk helse, som gjerne er mer usynlig? Min erfaring er at dette har med kunnskap, eller rettere mangel på kunnskap å gjøre. Og at dette ikke har noen sammenheng med religiøs overbevisning. Nei jeg tenkte mer at man kanskje har skyggelapper når det gjelder livets baksider. Anonymkode: 1bcae...cc8
stan Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei jeg tenkte mer at man kanskje har skyggelapper når det gjelder livets baksider. Anonymkode: 1bcae...cc8 Mange mennesker har jo det. Det har jo korona tydelig vist, hvor enkelt det er for enkelte å bagatellisere det som er sykdom og død for andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå