Gå til innhold

Veggfarge bak grå sofa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre en grå sofa og gørrkjedelige hvite vegger. Ønsker å male en kontrastfarge bak sofaen, men føler at mange av dagens farger bare gjør at sofaen ser enda gråere og kjipere ut. Hvilke farger kan gjøre en grå sofa litt mer spennende? Takknemlig for tips!

Anonymkode: 265f3...242

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kanskje heller gått for fargerike puter eller pledd, eller et fargerikt bilde på veggen rett bak :)  Eller bytte trekk til sofaen? 

Av farger på veggen kommer det jo an på leiligheten/huset/rommet ellers, så det er vanskelig å si. Mørkeblå er kanskje det jeg hadde gått for, men jeg er fornøyd med min grå sofa og hvite vegg da :) 

Anonymkode: 540fa...c98

• Liker 1
Skrevet

Hva med oransje? Litt sånn klementinfarge? :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har dus rosa vegg bak den grå sofaen vår😀 

Anonymkode: 28b17...eae

Skrevet

Forstår jeg det slik at alle de andre veggene er hvite?

De siste årene har det jo vært ekstremt mye mørke blåfarger og over mot sjøgrønt og mint-farger. Disse fargene blir fort veldig harde kontraster mot helhvitt. Derfor ville jeg holdt meg unna blått og grønt, og heller gått for en eller annen jordfarge eller dus pudderfarge. Natural clay eller Desert pink, f.eks :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også en ferskenfarget/beige vegg rett bak sofaen, og mye planter rundt. Er veldig fornøyd, synes det har gitt et veldig lunt inntrykk. Har mange puter med farger og mønstre i sofaen som "spicer opp" og gjør det personlig. 

Anonymkode: 4480d...537

Skrevet

Lilla er jo en veldig fin farge mot grå 🤩 

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk Instakontoen til Elin Hjemli. Hadde jeg ikke bodd i leid bolig så hadde jeg lett kopiert hele stuen hennes. Hun har mørk grå sofa og verden lekreste stue.

Anonymkode: d08c2...19e

AnonymBruker
Skrevet

hva med evening green eller soft teal? jeg syntes de er veldig fine! (også mot hverandre hvis du vil kombinere)
Men personlig ville jeg ikke bare malt en kontrastvegg, heller hele rommet og helst også taket i samme farge. Gir veldig god romfølelse . Har gjort det i hele huset mitt, og har ikke et eneste hvitt rom.

Evening green er en fin og varm farge. Hvis du heller vil ha en kaldere farge så er serene blue veldig fin også. Men da bør du dra inn noen varmere farger i interiøret. 

Anonymkode: fe7be...1bc

Skrevet

Kanskje farge veggen lilla eller grønn?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle forslag!

Anonymkode: 265f3...242

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Jotun Oslo bak grå sofa, ble veldig fornøyde med den :)

Anonymkode: 17c38...7af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...