AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Jeg er 8 uker på vei og regner med jeg har en begynnende SA. Jeg begynte å blø i dag og har menssmerter 😶 Hjemme med sykt barn på ca 1, så kjenner meg stressa og sliten av å blø - men kan likevel ikke slappe av med en propell i hus. Far er selvsagt på jobb. Det er vel liten vits i å kontakte lege enda - før jeg har ventet og sett? Og hvor lenge blør man ved en SA? Anonymkode: ba7bc...bf9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Kan du ikke ringe far og høre om han kan komme tidligere hjem? Anonymkode: 7cd9e...b6b 1
Kenelz Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Hadde kontaktet far sånn han kan komme hjem å passe på 1 åringen og deretter kontaktet lege. Bare fordi man blør og har mensensmerter betyr ikke at det er automatisk SA, men sannsynligheten er stor. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Da jeg tok hjemmeabort i uke 10 grunnet MA ble jeg bedt om å ta kontakt med akutt-mottaket på føden hvis jeg blødde gjennom mer enn 6 nattbind på 2 timer. Sender deg styrkeklem Anonymkode: 2038e...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da jeg tok hjemmeabort i uke 10 grunnet MA ble jeg bedt om å ta kontakt med akutt-mottaket på føden hvis jeg blødde gjennom mer enn 6 nattbind på 2 timer. Sender deg styrkeklem Anonymkode: 2038e...5e3 Kan legge til at jeg blødde i nesten 3 uker etter aborten. Ta paracet og få mannen til å passe ungen. Abort er utrolig vondt og tøft for kroppen Anonymkode: 2038e...5e3 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Følg litt med på hvor mye du blør (dersom du blør ut nattbind fort bør du dra på legevakt) og hva slags smerter du har. Jeg hadde en kontroll på eget initiativ, noe som EGENTLIG ikke er nødvendig, men det jeg trodde var en sa var egentlig svangerskap på egglederen. Naturen ordnet faktisk opp i det også selv, men det var en voldsom trygghet å få oppfølging (jevnlig hcg-måling og ultralyder). Erfaringen min var at de var «kjipe» hos legevakten og på tilbudssida hos fastlege og legevakt. Her bør mannen passe barnet, for min erfaring som barnløs er at det var veldig krevende. Anonymkode: 6fecb...682
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Jeg ville nok kontaktet lege asap bare for å høres deres vurdering. Jeg startet også å blø svakt (Akkurat som brunt «rensteblod» etter mens» med svake mensmurringer i ca. en dag, før blødningen etter hvert tok seg kraftig opp og det ikke lenger var noe tvil om hva som skjedde:( Husker jeg da saumfarte internett etter svar, og kom over mange tilfeller hvor blødning ikke hadde ført til SA, flere helt uten noen åpenbar årsak i det hele tatt. Jeg krysser fingrene for deg🤗 Jeg leste også at en begynnende SA kunne stoppe opp dersom man tok det helt rolig, så jeg ville nok fått mannen hjem fra jobb uansett. Jeg vet ikke om kan få hjelp på legevakten til å faktisk stoppe en eventuell SA hvis man kommer inn tidsnok eller om naturen bare må gå sin gang? Anonymkode: 012fe...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Takk for svar alle sammen ❤️ Samboer er alene på jobb for tida, så sjefen hans er lite samarbeidsvillig der 🙄 jeg ringte legen i dag, da legekontoret stengte 14:00 i går - og fikk time i morgen. Blødningene har stoppet helt opp og nå er det bare vanlig utflod. Men føler meg ikke gravid, så har nok mistet 😶 Hva gjør en lege ved en sånn undersøkelse? Får jeg vite med sikkerhet om det har skjedd en spontanabort eller om fosteret fortsatt lever i morgen? Ts Anonymkode: ba7bc...bf9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Det enkleste for legen er kanskje å ta blodprøve av deg med 2-3 dagers mellomrom og se om det øker eller synker. Håper på det beste for deg Anonymkode: 2038e...5e3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar alle sammen ❤️ Samboer er alene på jobb for tida, så sjefen hans er lite samarbeidsvillig der 🙄 jeg ringte legen i dag, da legekontoret stengte 14:00 i går - og fikk time i morgen. Blødningene har stoppet helt opp og nå er det bare vanlig utflod. Men føler meg ikke gravid, så har nok mistet 😶 Hva gjør en lege ved en sånn undersøkelse? Får jeg vite med sikkerhet om det har skjedd en spontanabort eller om fosteret fortsatt lever i morgen? Ts Anonymkode: ba7bc...bf9 Nei, fastlegen kan ikke gjøre noe. Han kan henvise deg til ultralyd, det kan ta en stund. Anbefaler deg å avlyse legetimen og bestille en privat ultralyd. Anonymkode: 510b1...b65
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar alle sammen ❤️ Samboer er alene på jobb for tida, så sjefen hans er lite samarbeidsvillig der 🙄 jeg ringte legen i dag, da legekontoret stengte 14:00 i går - og fikk time i morgen. Blødningene har stoppet helt opp og nå er det bare vanlig utflod. Men føler meg ikke gravid, så har nok mistet 😶 Hva gjør en lege ved en sånn undersøkelse? Får jeg vite med sikkerhet om det har skjedd en spontanabort eller om fosteret fortsatt lever i morgen? Ts Anonymkode: ba7bc...bf9 Hadde heller tart kontakt med privat gynekolog for ultralyd Anonymkode: e4adf...1cd
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #12 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, fastlegen kan ikke gjøre noe. Han kan henvise deg til ultralyd, det kan ta en stund. Anbefaler deg å avlyse legetimen og bestille en privat ultralyd. Anonymkode: 510b1...b65 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hadde heller tart kontakt med privat gynekolog for ultralyd Anonymkode: e4adf...1cd AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det enkleste for legen er kanskje å ta blodprøve av deg med 2-3 dagers mellomrom og se om det øker eller synker. Håper på det beste for deg Anonymkode: 2038e...5e3 Takk for råd og tips! Fikk time til privat ultralyd allerede i morgen - men tenker jeg likevel beholder legetimen. Ts Anonymkode: ba7bc...bf9 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 En liten update; var på ultralyd, og alt var som det skulle 🥰 frisk og rask baby, og det var ingen synlige grunner til blødningene. Hurra! Ts Anonymkode: ba7bc...bf9 11
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En liten update; var på ultralyd, og alt var som det skulle 🥰 frisk og rask baby, og det var ingen synlige grunner til blødningene. Hurra! Ts Anonymkode: ba7bc...bf9 Åh så bra!! 🤗 Anonymkode: 560ee...82c
IkkeStudentLenger Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: En liten update; var på ultralyd, og alt var som det skulle 🥰 frisk og rask baby, og det var ingen synlige grunner til blødningene. Hurra! Ts Anonymkode: ba7bc...bf9 Så godt å høre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå