Gå til innhold

Kvinner som starter tråder om svigerfamilien på KG...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer: har dere ikke venner, familie eller ektefelle/samboer å lufte disse tankene med?

Tenk om dere ektefelle/samboer gikk bak ryggen deres for å slenge dritt om din familie på et forum? 

Hvorfor er det alltid kvinnenes svigerfamilier som er problemet og hva oppnår dere med å levere en unyansert versjon her for å få folk til å også synes at svigerfamilien deres suger?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, du kan da ikke mene det er bedre å lufte frustrasjon over svigers til partner? Eller sin egen familie? 

Anonyme forum er ypperlig til dette formålet. Ingen leseplikt her! 

Anonymkode: 4c1a0...59e

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

De fleste av svigerdøtrene som lager slike tråder er damer som må ha alt på sin måte. Dramaqueens som lager oppstyr om alt, uten å være villige til å inngå kompromiss. Ofte er de temmelig grove i munnen, og krydrer innleggene sine med banneord etterhvert som temperaturen i tråden stiger. Joda, ser for meg hva slags type mange av disse svigerdøtrene er 😀. Veldig få tråder her skrevet av svigermødre om svigerdøtre/svigersønner. Har vel noe med modenhet å gjøre. 

Anonymkode: c1c62...a8a

• Liker 7
Skrevet

Det er vel klart bedre å lufte slike tanker anonymt på et forum, enn å involvere mann, venner og familie. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Misnøye med svigers, eller egen familie, eller mannen, er noe jeg aldri ville delt med venninner. Eneste jeg snakker åpent med om slikt er mannen. Da jeg synes noe annet er illojalt når det kommer til familien. Kunne ikke falt meg inn å beklage meg over mannen til min egen mor en gang. 

Ikke at jeg har laget tråder her heller. Men om man først føler for å ventilere synes jeg anonyme innlegg på et forum er mange ganger bedre enn å utlevere andre med navn og ansikt til folk som har en relasjon til dem. 

Anonymkode: f61bd...c99

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger kan det være greit å lufte ting anonymt slik at verken venner eller familie kjenner til det man går og grunner på. Det kan være skadelig på forskjellige måter at noen vet: Venner kan være løsmunnet, bevisst eller ubevisst. Partner kan også være en usikker ventil for frustrasjoner når frustrasjonene gjelder hans egen familie. Og å lufte tingene med de det gjelder helt uten videre kan skape ubøtelige konflikter. 

Av og til er det også slik at man faktisk lurer på om det er man selv eller svigerfamilien det er noe rart med, og da kan ukjente anonyme bidra til å kalibrere følelsene. (Selv om svaret på KG stort sett er at det er TS som må ta seg sammen.) 

Anonymkode: b9669...317

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke fått med deg alle trådene her om oss som er venneløse? For min del forduftet vennene mine ca samtidig som min sivilstatus endret seg. Mine daværende venner og jeg ble plutselig da på ulike sted i livet. Når de da ikke en gang har hatt et langvarig fast forhold, sier det seg selv at de er ikke aktuelle å diskutere svigers-problematikk med.

Anonymkode: fedce...415

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man har kanskje ikke lyst til at venner og egen familie skal bli negative til svigers, og lar derfor være å fortelle dem alt? Og ektefelle er ofte en del av problemet (setter ikke grenser overfor egne foreldre f.eks.), da nytter det jo ikke å få ut frustrasjon til denne.

Anonymkode: 5271b...49e

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet
Ulven skrev (46 minutter siden):

Det er vel klart bedre å lufte slike tanker anonymt på et forum, enn å involvere mann, venner og familie. 

En får ihvertfall de dårligste svarene på dette forume. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gleder meg til den dagen deres egne svigerbarn skal skrive innlegg her på KG og klage over dem. Men jeg tviler dessverre sterkt på at det fører til at de innser at det er to sider av samme sak.

Anonymkode: e7f0d...a46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pfff, begynner å bli lei av disse "x som gjør x" trådene ... som er supervinkla, sparker inn åpne dører og som konstruerer problemstillinger som ikke finnes. så jævla uinteressant.

Anonymkode: 328b4...9d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (44 minutter siden):

En får ihvertfall de dårligste svarene på dette forume. 

Er det innstillingen kan man jo bare kutte ut hele formuet. Vil virkelig håpe de fleste som henger her inne forstår at det meste vi leser er crap. 

AnonymBruker
Skrevet

Bedre enn å involvere en hel familie.

Anonymkode: a5cc8...115

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er det innstillingen kan man jo bare kutte ut hele formuet. Vil virkelig håpe de fleste som henger her inne forstår at det meste vi leser er crap. 

Synes det er bedre å ta problemstillingen med de nærmeste å de det gjelder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste av svigerdøtrene som lager slike tråder er damer som må ha alt på sin måte. Dramaqueens som lager oppstyr om alt, uten å være villige til å inngå kompromiss. Ofte er de temmelig grove i munnen, og krydrer innleggene sine med banneord etterhvert som temperaturen i tråden stiger. Joda, ser for meg hva slags type mange av disse svigerdøtrene er 😀. Veldig få tråder her skrevet av svigermødre om svigerdøtre/svigersønner. Har vel noe med modenhet å gjøre. 

Anonymkode: c1c62...a8a

Jeg har skrevet om min korka svigerdatter 🤪😜.

Man skal lete lenge etter menneske med lavere almenkunskap.

Anonymkode: 81737...ea1

AnonymBruker
Skrevet
Mnjah skrev (2 timer siden):

Jeg bare lurer: har dere ikke venner, familie eller ektefelle/samboer å lufte disse tankene med?

Tenk om dere ektefelle/samboer gikk bak ryggen deres for å slenge dritt om din familie på et forum? 

Hvorfor er det alltid kvinnenes svigerfamilier som er problemet og hva oppnår dere med å levere en unyansert versjon her for å få folk til å også synes at svigerfamilien deres suger?

Jeg syns ikke noe om å prate med noen som evt kan sladre om mine meninger. Jeg syns heller ikke at samboer skal høre om det hver gang. Noen ganger så er vi uenige og da er det ok å lufte for å se om flest er enig eller uenig med meg. 

Anonymkode: 48099...182

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har ikke fått med deg alle trådene her om oss som er venneløse? For min del forduftet vennene mine ca samtidig som min sivilstatus endret seg. Mine daværende venner og jeg ble plutselig da på ulike sted i livet. Når de da ikke en gang har hatt et langvarig fast forhold, sier det seg selv at de er ikke aktuelle å diskutere svigers-problematikk med.

Anonymkode: fedce...415

Det blir jo veldig unyansert når man deler på et forum, i tillegg hiver flere seg på og slenger dritt videre basert på det lille de har lest. 

Det fører jo ikke til noe som helst egen-refleksjon og speiling av egen oppførsel i situasjonene.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pfff, begynner å bli lei av disse "x som gjør x" trådene ... som er supervinkla, sparker inn åpne dører og som konstruerer problemstillinger som ikke finnes. så jævla uinteressant.

Anonymkode: 328b4...9d2

Enig...

Skrevet
Mnjah skrev (2 timer siden):

Ikke alltid. Hos oss er det min mor, altså mannens svigermor. 

• Liker 2
Skrevet
Frøyamor skrev (13 minutter siden):

Ikke alltid. Hos oss er det min mor, altså mannens svigermor. 

Ja, såklart. Men her på KG er det jo hovedsaklig svigerfamilien til kona som skal luftes og kastes under bussen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...