AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Var dere sykemeldt frem til dere fikk svar på svangerskapspengesøknaden? Hvis man ikke får den godkjent og har vært borte fra jobb i mellomtiden på legens anbefaling, hva skjer da? Noen som vet? Anonymkode: e143d...c80
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Det er verre hvis du får den godkjent og har vært sykemeldt, for da kan du risikere å bli tatt for svinn. Hvis du er for syk til å jobbe skal du ha sykemelding og ikke svangerskapspenger. Du kan ikke ha begge. Anonymkode: 7545c...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er verre hvis du får den godkjent og har vært sykemeldt, for da kan du risikere å bli tatt for svinn. Hvis du er for syk til å jobbe skal du ha sykemelding og ikke svangerskapspenger. Du kan ikke ha begge. Anonymkode: 7545c...6fd Ja riktig. Men det er kinkig da. Så får man nei og har vært borte fra jobb et par uker. Er så lang behandlingstid. Må man bruke egenmeldinger i mellomtiden kanskje. Søker jo om svangerskapspenger fordi jeg og lege synes det er for risky for barnet at jeg drar på jobb. Anonymkode: e143d...c80
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Det er en kinkig greie det der. Jeg selv jobbet til jeg fikk svar, og selvom det stod at behandlingstid var 6-8 uker så fikk jeg svar på litt over en uke. Jeg turte ikke ta noen sjanser. Men hva sier legen din da? Anonymkode: 7545c...6fd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Var dere sykemeldt frem til dere fikk svar på svangerskapspengesøknaden? Hvis man ikke får den godkjent og har vært borte fra jobb i mellomtiden på legens anbefaling, hva skjer da? Noen som vet? Anonymkode: e143d...c80 Jeg har vært borte fra jobb 50% siden vi skrev søknad om svangerskapspenger 50% for fem uker siden. Ikke fått svar, bare satser på at det blir godkjent jeg. Arbeidsgiver var helt klar på at selvfølgelig skal tilrettelegging gjelde fra dag 1 og det er jo det jordmor også anbefalte. Aner ikke hva som skjer om den ikke blir godkjent 🤷 Anonymkode: 20b0a...0dd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Jeg var ikke sykmeldt og ikke i jobb. 5 uker var lang saksbehandlingstid. Ville ha sjekket om NAV har fått inntektsmelding fra arbeidsgiver. Anonymkode: bf4ca...90a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er verre hvis du får den godkjent og har vært sykemeldt, for da kan du risikere å bli tatt for svinn. Hvis du er for syk til å jobbe skal du ha sykemelding og ikke svangerskapspenger. Du kan ikke ha begge. Anonymkode: 7545c...6fd det stemmer ikke en har rett på foreldrepenger selvom en er sykemeldt. Anonymkode: 0beb1...574
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: det stemmer ikke en har rett på foreldrepenger selvom en er sykemeldt. Anonymkode: 0beb1...574 Det er snakk om svangerskapspenger, ikke foreldrepenger. Svangerskapspenger og sykepenger kommer fra ulik pott og det gir mening at man kan ikke ta ut begge (100%) samtidig. Men lurer litt, jeg jobber 50% med svangerskapspenger. Men jeg kan jo fremdeles bli syk og trenge sykemelding før jeg føder. Hvordan funker det da? Anonymkode: 20b0a...0dd 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #9 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja riktig. Men det er kinkig da. Så får man nei og har vært borte fra jobb et par uker. Er så lang behandlingstid. Må man bruke egenmeldinger i mellomtiden kanskje. Søker jo om svangerskapspenger fordi jeg og lege synes det er for risky for barnet at jeg drar på jobb. Anonymkode: e143d...c80 Det er en risiko man tar. Jeg selv jobbet frem til søknaden var i orden - 8 uker senere. Anonymkode: 7a3e5...a51 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #10 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Var dere sykemeldt frem til dere fikk svar på svangerskapspengesøknaden? Hvis man ikke får den godkjent og har vært borte fra jobb i mellomtiden på legens anbefaling, hva skjer da? Noen som vet? Anonymkode: e143d...c80 Nei. Svangerskapspenger gis til friske gravid, så her var jeg I jobb frem til jeg fikk innvilget svangerskapspenger. Er du for syk til å være på jobb, går du til legen og får deg ei sykemelding, ikke svangerskapspenger. Har hørt om flere som er tatt for svindel mot nav angående dette. Anonymkode: c0a0b...e8e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå