Gå til innhold

Hjelp til innredning av hagestue/ overbygd veranda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger litt tips/inspirasjon til hagestua vår - eller hva man nå skal kalle det. Vi har en stor veranda, hvor en del av den er bygget under tak, og den har 3 vegger. Men man kan gå igjennom den og det er en dør ut til hagen, så man har ikke en hel "U" til disposisjon når man skal innrede den.
Hvordan skal jeg klare å innrede dette rommet, samtidig som man kan bruke døra ut til hagen? 

Vanskelig å forklare så jeg legger ved tegning. Det er der det står "uthus". Tror vi vil ha en utesofa/loungeaktig der. også skal vi ha grillen der. Har også varmelamper som jeg tenkte å henge opp. Mer vet jeg ikke - forslag? 😄 

Skjermbilde 2021-03-03 kl. 14.06.26.png

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt forvirret, er det et uteareal eller innendørs? Altså, er det to vegger der og den prikkede linjen er åpen eller glass/vindu? Stusset litt på om du skulle ha grill innendørs, hehe. Vil uansett hatt selve grillen lengst unna dører og vinduer mtp lukt. Får helt fnatt av grillstank inn i vinduer og dører.

Er det tak over? Hvis det er tak over kan dere jo ha slike hengelys i taket - husker ikke hva det heter men slike lange kjeder med lyspærer som henger i taket. :)  Ville også lagt opp til utendørs slengledninger slik at du kan ha med deg laptop (og lader) ut når været er fint.

Du kan jo sette opp en kasse eller noe hvor du kan gro krydder og småtterier. Cherrytomater, div urter, jordbær, En fin krukke med vann og vannliljer. 

Finnes jo SÅ mye gøy man kan ha ute om sommeren til pynt. Du kan jo også spare på syltetøyglass og lignende. Sånt er koselig (og ganske trygt) å ha telys i både om sommer og vinter. :) 

Anonymkode: c429b...e0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt forvirret, er det et uteareal eller innendørs? Altså, er det to vegger der og den prikkede linjen er åpen eller glass/vindu? Stusset litt på om du skulle ha grill innendørs, hehe. Vil uansett hatt selve grillen lengst unna dører og vinduer mtp lukt. Får helt fnatt av grillstank inn i vinduer og dører.

Er det tak over? Hvis det er tak over kan dere jo ha slike hengelys i taket - husker ikke hva det heter men slike lange kjeder med lyspærer som henger i taket. :)  Ville også lagt opp til utendørs slengledninger slik at du kan ha med deg laptop (og lader) ut når været er fint.

Du kan jo sette opp en kasse eller noe hvor du kan gro krydder og småtterier. Cherrytomater, div urter, jordbær, En fin krukke med vann og vannliljer. 

Finnes jo SÅ mye gøy man kan ha ute om sommeren til pynt. Du kan jo også spare på syltetøyglass og lignende. Sånt er koselig (og ganske trygt) å ha telys i både om sommer og vinter. :) 

Det er ute ja! 😊 Er helt åpent på den stipla linja.

Sånne lyslenker skal vi absolutt ha ja😁 det er så fint! Har hage så skal prøve å gro litt der tenkte jeg. 

Tenkte egentlig mest på hvordan man kan plassere møbler der (og hvilke møbler man kan ha). Syntes det er så vanskelig når det er et område man liksom går igjennom. 

Lurt innspill med grillen ja. Den kan stå rett ved åpningen så kan vi dra den ut når vi griller. 

TS

Anonymkode: d394b...3a5

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånne lyslenker skal vi absolutt ha ja😁 det er så fint! Har hage så skal prøve å gro litt der tenkte jeg. 

Tenkte egentlig mest på hvordan man kan plassere møbler der (og hvilke møbler man kan ha). Syntes det er så vanskelig når det er et område man liksom går igjennom. 

Lurt innspill med grillen ja. Den kan stå rett ved åpningen så kan vi dra den ut når vi griller. 

TS

Klarte å poste som anonym. Men det er meg 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

TS

Aha! Hva med sånn kurvstol man henger fra taket? Hehe, har alltid hatt lyst på det selv, men ingen steder å ha det. 

Hva med en utendørs-sofa på den ene langveggen (mot husveggen antar jeg?) og 1 eller 2 stoler på hver side, samt et lite bord mellom. 

Spørs litt om dere planlegger å sitte og spise inni der eller ikke. Jeg liker for eks ikke å spise med solskinn i øya eller brennende i nakken, så det går an å for eks ha bare et lite rundbord i midten med tilhørende stoler. Så blir det ikke så irriterende å spise - OG man kan spise når det regner også, haha. Og heller ha en nett men behagelig sofa ved en av veggene (mot husveggen antar jeg er til høyre der?) - eventuelt 2-3 stoler som er gode å sitte i. Spisebordet, hvis man skal ha det, trenger i grunn ikke være så stort. Spesielt ikke hvis man har et lite serveringsbord også. Og hvid man kjøper et stødig men lett spisebord kan man jo bare dra det inn og ut til og fra terrassen. :) Litt mer kjipt å drasse på store møbler.

Jeg ville i alle fall tenkt på det som en liten stue, det skal jo være behagelig og bare slenge seg nedpå, men samtidig tåle regn og vind osv, og helst ikke være sånn drit plastikk som krøller seg i solsteik, men heller ikke så voldsomt at man ikke får flyttetd det - og  samtidig litt stødig. :P 

Er man handy, trenger man ikke kjøpe sofa engang - bare bygg en oppbevaringsboks i sitte-høyde og tilpass med deilige puter/madrasser eller noe. :) Blir fort masse ræl man må samle på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bygge peis på veggen til venstre? Eller utekjøkken?

Anonymkode: 3214b...355

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...