Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå og trenger råd.( skal prøve å gjøre historien kort men ta med viktige punkter)
Er forlovet og vi bor sammen. Vi forlovet oss tidlig og flyttet sammen etter noen måneder. Han flyttet inn i min leiligheten.  Jeg har aldri opplevd at typen vil sjekke mobilen min men han gjorde det. Han så meldinger fra en mannlig kollega av meg. Kun jobb relaterte ting men tydeligvis likte han ikke det. Han oppførte seg dårlig den dagen og ville ikke engang kysse meg. Dagen derpå skulle vi spise middag sammen men han avlyste det og dro på jobb. Han har nært forhold til familien sin og drar ofte ditt for å spise middag.
Jeg ble veldig skuffet over oppførselen hans og spurte om han kunne sove over hos foreldrene sine den dagen. Det var greit skrev han. Problemene er at han har vært hos dem siden søndag og er avvisende på meldinger. Som foreksempel sendte jeg han en melding " går det bra " og eneste svaret jeg fikk tilbake var "ja". Så skrev jeg på tirsdag at jeg ønsker han en fin dag. Svaret jeg fikk tilbake var " det funker ikke mellom oss". Svarte ikke tilbake for tenkte han var sur. Men nå er det helt stille. Ikke hørt noe mer. Han har til vane å stikke av når ting blir vanskelig istedenfor å snakke om det. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg kontakte han eller bare la han være i fred?

Anonymkode: f8fe9...4bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sender du meldinger? Kan dere ikke snakke sammen?

Anonymkode: 57dbd...209

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Oj, han blir sur og vil ikke kysse deg fordi du har snakket med en kollega? Hvis ikke han har mengder med selvinnsikt på sjalusien sin og jobber med det på eget initiativ så virker ikke dette særlig lovende. 

Anonymkode: 8cacc...4b4

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ts

jeg venter på at han skal komme hjem så vi kan snakke som voksne mennesker men han forblir hos foreldrene sine istedenfor å komme hjem og snakke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Har det skjedd noe lignende før?

Anonymkode: 8cacc...4b4

AnonymBruker
Skrevet

Tror du skal være glad for at han avslørte seg selv så tidlig. Dette er ikke normal oppførsel. 

Anonymkode: f9b37...4ac

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Tenk å skulle dele et helt liv med en som han. Vær glad du fant det ut nå. Vet det må være vondt, men han høres ikke moden nok ut til å være i et forhold. Tror ikke jeg hadde brukt tid på å ta praten en gang, ikke med den oppførselen han fremviser.

Anonymkode: ab117...085

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 8 mnd. Aldri opplevd at han har vært borte så lenge. Har reagert tidligere på at han tilbringer mer tid hos foreldrene sine enn hos meg. Når jeg har vært på besøk hos de så behandler de han som en konge så kan på en måte skjønne hvorfor han er der så ofte men nå bor vi sammen så synes han burde være mer med meg...

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå og trenger råd.( skal prøve å gjøre historien kort men ta med viktige punkter)
Er forlovet og vi bor sammen. Vi forlovet oss tidlig og flyttet sammen etter noen måneder. Han flyttet inn i min leiligheten.  Jeg har aldri opplevd at typen vil sjekke mobilen min men han gjorde det. Han så meldinger fra en mannlig kollega av meg. Kun jobb relaterte ting men tydeligvis likte han ikke det. Han oppførte seg dårlig den dagen og ville ikke engang kysse meg. Dagen derpå skulle vi spise middag sammen men han avlyste det og dro på jobb. Han har nært forhold til familien sin og drar ofte ditt for å spise middag.
Jeg ble veldig skuffet over oppførselen hans og spurte om han kunne sove over hos foreldrene sine den dagen. Det var greit skrev han. Problemene er at han har vært hos dem siden søndag og er avvisende på meldinger. Som foreksempel sendte jeg han en melding " går det bra " og eneste svaret jeg fikk tilbake var "ja". Så skrev jeg på tirsdag at jeg ønsker han en fin dag. Svaret jeg fikk tilbake var " det funker ikke mellom oss". Svarte ikke tilbake for tenkte han var sur. Men nå er det helt stille. Ikke hørt noe mer. Han har til vane å stikke av når ting blir vanskelig istedenfor å snakke om det. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg kontakte han eller bare la han være i fred?

Ikke kontakt ham. Han virker som en kontrollerende type, og jeg tror du har godt av å revurdere den forlovelsen. Man må kunne ha normal interaksjon med de man jobber med, uavhengig av hvilket kjønn der har. 

I hans svar "det funker ikke mellom oss" virker det nesten som om at han gjorde det slutt med deg. Det bør du være sikker på, dersom det er slik, og hvis jeg var deg hadde jeg ikke grått en tåre over han hvis det var fakta.

AnonymBruker
Skrevet

Ville pakket sammen tingene hans å gitt beskjed om at du setter tingene hans ut å skifter lås. Virker for meg at han er en person som aldri blir voksen, har problemer som han burde søke hjelp om. Kan eskalere seg raskt med mennesker som er sykelig sjalu, å gir deg skylden for alt når problemet faktisk er han selv. 

Anonymkode: f447f...c9d

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Om du har bil, kan du kjøre tingene hans over til foreldrene hans også tar du nøkkelen din tilbake. 

Han der er ikke noe å samle på! Ikke noe å snakke om en gang. En slik reaksjon for å se meldinger mellom deg og kollega, tenk deg hvordan det hadde blitt på sikt 😯

Anonymkode: 81fed...685

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi har vært sammen i 8 mnd. Aldri opplevd at han har vært borte så lenge. Har reagert tidligere på at han tilbringer mer tid hos foreldrene sine enn hos meg. Når jeg har vært på besøk hos de så behandler de han som en konge så kan på en måte skjønne hvorfor han er der så ofte men nå bor vi sammen så synes han burde være mer med meg...

8 mnd? Dere kjenner jo knapt hverandre?🤷🏽‍♀️ Virker som dere har forhastet dere veldig i dette forholdet, i tillegg oppfører han seg veldig umodent ovenfor deg🥴

• Liker 20
Gjest Middelmådig
Skrevet

Han blir behandlet som en konge av foreldrene, ergo han mener han er en konge og at du burde oppføre deg som en undersått og krype rundt han. Best å bli kvitt sånne typer. 

AnonymBruker
Skrevet

Han har slått opp med deg skriftlig på sms og det må du respektere. 

Anonymkode: 1bc14...0d9

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Dette er psykisk mishandling og sykelig sjalusi TS som andre har sagt. Det er bra at forholdet ikke er eldre enn 8 måneder fordi det vil være lettere å bryte opp (selv om det selvsagt er vondt uansett). Om forholdet  fortsetter så er ALT på hans premisser og du kommer til å bli helt overkjørt av han og sjalusien hans.  Da kan det ta mange mange år før du kommer deg bort og du kan bli veldig ødelagt psykisk av å gå på nåde for en sånn fyr. 

Anonymkode: a9d83...fac

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Forholdet er over, vær glad for at han er noen andres problem nå.

Anonymkode: d4b7d...b35

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alle tingene hans er her fortsatt.  Har ikke bil heller. Regner med at han ringer ikveld og sier at han og pappan hans kommer for å hente tingene hans til helgen. Så flytter han inn til foreldrene sine til han finner en ny leilighet. Helt forbedret på dette nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...