Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg har fått innvilget forsterket barsel og vi skal nå begynne å pakke til oppholdet. Hva trenger vi? Må vi ha med bleier, bind og skift til 14 dager? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bind og bleier får du der. Skal du være der i to uker, så trenger du jo klær for to uker. Det går selvfølgelig an å gå i de samme klærne flere ganger. Det er sikkert mulig å få påfyll av klær hvis noen i familien leverer en bag i resepsjonen, så da er jo spørsmålet om du vil ta med deg alle klærne med én gang eller få påfyll senere.

Anonymkode: c88c1...e31

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dusjsko av noe slag!!! Ikke dusj barbent. Her hadde bare jeg med crocs, så samboer måtte dusje i altfor små crocs.

Anonymkode: f0717...ab7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva forsterket barsel er, hva er det? 

Du må uansett ha med nok tøy til deg selv. Det jeg fødte fikk jeg bind til meg selv og alt jeg trengte til baby. 

Så tøy til deg selv, og noe å sysselsette deg med kanskje. 

Anonymkode: c3fb8...552

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke hva forsterket barsel er, hva er det? 

Du må uansett ha med nok tøy til deg selv. Det jeg fødte fikk jeg bind til meg selv og alt jeg trengte til baby. 

Så tøy til deg selv, og noe å sysselsette deg med kanskje. 

Anonymkode: c3fb8...552

Forsterket barsel er de som trenger ekstra hjelp. Tilbys de med rusproblemer, psykiske problemer og veldig unge foreldre. 

Anonymkode: 64160...5b6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Forsterket barsel er de som trenger ekstra hjelp. Tilbys de med rusproblemer, psykiske problemer og veldig unge foreldre. 

Utrolig bra at dette er i gang. Det kan skape god start og trygghet.

Anonymkode: e0e96...095

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utrolig bra at dette er i gang. Det kan skape god start og trygghet.

Anonymkode: e0e96...095

Ja, det er et bra tilbud 😊

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig trenger dere bare klær og toalettsaker :) Det meste får man der, hvertfall til deg og baby. Eventuelt noe snacks osv om det er ønskelig, ellers kan det være kjekt å ha med noe underholdning, bøker, pc/nettbrett osv.

Anonymkode: f9f3d...f53

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva forsterket barsel er, men lå lenge på sykehuset etter fødsel og det jeg savnet aller mest til meg selv var i alle fall klær, da jeg blødde gjennom mye, og sykehuset tilbød bare skjorter, noe som ikke var noe særlig å tusle rundt i gangen med for å hente mat osv. 

Jeg savnet også flere typer bind og truser da de på barsel bare hadde enorme bleier (som funket fint de første dagene, men etter hvert ble for store) og nettingtrusene satt dårlig på meg. 

Opplevde at de hadde det meste av ting til barnet. Klær får man jo låne, utenom hjemreiseklær og kanskje noen ekstra skift i tilfelle gulp og avføring, men jeg hadde med et ullteppe hjemmefra, noe som kom godt med, selv om de selvfølgelig hadde dyner osv. der. 

Gode innesko, gjerne som man kan dusje i var fint. 

Ellers ville jeg pakket så minimalistisk som mulig. Vi hadde enerom på barsel, men det var lite oppbevaringsplass der, så lett for ting og tang å ligge i veien. 

Lykke til 😄 

Anonymkode: e1ceb...fe0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Puter! Er bare en liten fillepute på sykehuset, en god ammepute, morgenkåpe, purelan brystvortekrem (funker som gull til tørre sykehuslepper),  hårstrikk og olje til å fjerne første babyavføringen. 

Anonymkode: e6704...0d1

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for hets og svar til dette.

Edie, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...