AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Føler at kroppen min ikke klarer det "eneste" den er ment til å gjøre.. Har et brennende ønske om et søsken til mi førstefødte på snart 4, men mens uteblir, positiv eggløsningstest uteblir, kun negative tester i alle former. Også sykt lange sykluser da. 🙄 Det går løs på psyken og jeg mister snart all motivasjon. Vi prøvde i 3 år på første. Hadde en SA, og året etter satt spiren. Har alltid ønsket to relativt tette, men begynte ikke å prøve før i september/oktober pga det økonomiske med C19 osv.. Det er et halvt år siden vi bestemte oss for å slutte med prevensjon. Jeg veit det ikke er lenge, men med tanke på hvor lang tid det tok sist, mister jeg motet. Har x antall ganger luftet frustrasjonen til mannen, men han sier bare jeg skal slappe av (Jeg veit jo det, men lettere sagt enn gjort). Veit IKKE hvor jeg vil med dette innlegget, annet enn å lufte frustrasjonen og evt få tips som kan stabilisere syklusene og gjøre meg gravid? 😂 Jeg veit man må ha sex altså, men kanskje noen kan bruke heksekraft, eller prater med gud, er synsk osv 🙊🙈 Anonymkode: 93bf4...37c
Amatariel Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Forstår du blir motløs når du har den erfaringen fra sist. Men husk at det ikke trenger å ta lenger tid! Tvert i mot er det mange som opplever at søsken tar kortere tid å prøve på. Å prøve i et halvt år uten klaff er (dessverre) helt normalt. Men man blir selvsagt frustrert, så det skal du få lov til! Om du føler dette går på psyken løs, så ville jeg nok tatt kontakt med en privat gynekolog. Det er sannsynligvis bare litt dytt på hormonene som trengs, og da er det vel verdt med de pengene man må ut med da. Finnes medisin både for å sette i gang mensen og stimulere eggløsning. Det er det beste rådet jeg kan gi deg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Amatariel skrev (Akkurat nå): Forstår du blir motløs når du har den erfaringen fra sist. Men husk at det ikke trenger å ta lenger tid! Tvert i mot er det mange som opplever at søsken tar kortere tid å prøve på. Å prøve i et halvt år uten klaff er (dessverre) helt normalt. Men man blir selvsagt frustrert, så det skal du få lov til! Om du føler dette går på psyken løs, så ville jeg nok tatt kontakt med en privat gynekolog. Det er sannsynligvis bare litt dytt på hormonene som trengs, og da er det vel verdt med de pengene man må ut med da. Finnes medisin både for å sette i gang mensen og stimulere eggløsning. Det er det beste rådet jeg kan gi deg. 🥰 Anonymkode: 93bf4...37c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Du er ikke mislykka, du har bare hatt uflaks så langt! Det er to forskjellige ting. Skjønner godt at det tar på psyken, men ikke vær hard mot deg selv pga. noe du ikke har kontroll over. Prøving er i stor grad et flaksspill! Søk hjelp, gjør det du kan for å finne ut av om noe ikke funker som det skal, men vær snill mot deg selv for dette handler ikke om å prestere, men til syvende og sist om å ha klaff! Anonymkode: 10801...a46 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du er ikke mislykka, du har bare hatt uflaks så langt! Det er to forskjellige ting. Skjønner godt at det tar på psyken, men ikke vær hard mot deg selv pga. noe du ikke har kontroll over. Prøving er i stor grad et flaksspill! Søk hjelp, gjør det du kan for å finne ut av om noe ikke funker som det skal, men vær snill mot deg selv for dette handler ikke om å prestere, men til syvende og sist om å ha klaff! Anonymkode: 10801...a46 Dere er gode ❤ Anonymkode: 93bf4...37c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Jeg ville tatt kontakt med en privat gynekolog med en gang, hvis sykluser er lengre enn 35 dager. Det kan tyde på at eggløsning ikke skjer hver måned (for eksempel). Men det er jo relativt lett å fikse, så jeg synes at det er litt dumt å vente for lenge, og prøve bare å slappe av... Du kan også be fastlegen om henvisning til en offentlig gynekolog, men det kan ta tid. Jeg har selv litt lange sykluser (33-34 dager), og skjønner godt at det er skikkelig frustrerende å vente en ekstra uke hver måned! Anonymkode: 47243...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Ville faktisk dratt til privat gyn p betalt 2K for utredning, kan bære kjempe enkel løsning her Anonymkode: 2c932...1f1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå