AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Jeg ammer jo, så det med mat er jo på en måte greit, men lurer uansett på hvordan dere andre har det? Jeg legger baby kl 21, sovner med han, så derfor har det blitt sånn. På natten ammer jeg jo også! Anonymkode: fa66e...d19
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Min jente er 6 måneder, jeg tar også alle netter (og legging). Anonymkode: 2a9ac...092 1
Petra200 Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Min er straks 9 Måneder, jeg tar nettene og pappa tar tidlig morgen så jeg kan sove litt. Måltider deler vi ca likt 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har også ammet mine tre barn- og så lenge jeg fullammet så var det bare jeg som matet og fikk barnet til å sove. Mine barn har ikke tatt flaske, så det var det umulig å få noe avlastning. Pappaen la babyen i vognen på vognen på dagtid i helgene, og gikk tur for å få de til å sove. På kveldstid ammet jeg de stort sett i søvn. Jeg har tatt nettene det første året på alle tre- siden jeg har vært i permisjon. De nettene det var helt krise vekket jeg gjerne han en gang eller to sånn at han kunne avlaste. For oss fungerte det veldig greit. Jeg er ikke så veldig «nattrøtt» men er veldig morgentrøtt. Så pappaen har gjerne stått opp med de og tatt de tidlig på morningen før han gikk på jobb. Anonymkode: 06167...ec4 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har tatt nettene med våre to det første året. Men den første sovet raskt igjen med amming, og jeg opplevde det ikke som så veldig slitsomt. Med nr. to var det en del nattevåk, og da stod mannen opp med den eldste mens babyen og jeg sov litt utpå morgenen. Anonymkode: 863d0...f72 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Min er omtrent like gammel som din og jeg også ammer. Faren sover på gjesterommet og sover hele natta både i uka og i helger. I helgene kan han ta babyen et par timer på dagtid så jeg kan sove litt. Vi har en krevende baby, så jeg skulle ønske han bidro mer, men han er alltid så sliten etter jobb, så han må jo få hvile og slappe av 🙄 Anonymkode: 7053a...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Gått litt i perioder, så alt fra omtrent bare meg og samsoving, til mer delt. Men stort sett alltid hatt en periode på natta hvor baby er ute av soverommet med far mens jeg sover, og far har bært baby inn for mat og hentet ut igjen etter mat. Typisk på tidlig morgen, siden det er da jeg helst vil sove (og sover best), og far og baby er morgenmennesker. Da kunne jeg amme i halvsøvne og sovne fort igjen mens han tok baby, og våkne litt mer blid og uthvilt. Anonymkode: bc3bc...d04
Mnjah Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 Høres da helt normalt ut når du ammer...? Hva skal pappaen gjøre, mener du? 1
Kassiopeia8 Skrevet 3. mars 2021 #9 Skrevet 3. mars 2021 Med mindre det er noe som er problematisk for deg eller at du er sliten, så må man jo gjøre det som funker for dere? Her har jeg tatt det meste av legging, alt på natta og også opp tidlig. Jeg legger meg tidlig og er A-menneske, så klarer ikke å sove utpå uansett. Legging og natta er også enklest for meg, siden puppen gjør underverker og han sovner på 1-2-3. Men etter mini ble ca 6 mnd har pappaen klart å legge han hvis det er noe jeg skal. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #10 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har ikke ammet så vi har delt på alt, men bortsett fra amming kan far gjøre det samme som du gjør, så ingen grunn til ikke dele på resten. Anonymkode: e4f1a...dd4 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #11 Skrevet 3. mars 2021 Ingen amming her så her deler vi 50/50 på alt. Anonymkode: 01276...b2b 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #12 Skrevet 3. mars 2021 Mnjah skrev (33 minutter siden): Høres da helt normalt ut når du ammer...? Hva skal pappaen gjøre, mener du? Alt annet? Det eneste han ikke kan er å amme. Han kan bysse, skifte bleie, kose, ligge inntil og passe på akkurat som meg. Anonymkode: bc3bc...d04 3
IkkeStudentLenger Skrevet 3. mars 2021 #13 Skrevet 3. mars 2021 Her tar far en og annen legging, men ikke alltid det går uten pupp. Ellers tar jeg natt, da lille våkner hele tiden og vil ha pupp for å sovne igjen. Enklest sånn inntil videre, hun er 5 måneder. Men vi skal etterhvert forsøke at far tar natt med flaske når jeg går ut i jobb om en måned, for da må jeg ha mer søvn enn jeg får nå
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #14 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ammer jo, så det med mat er jo på en måte greit, men lurer uansett på hvordan dere andre har det? Jeg legger baby kl 21, sovner med han, så derfor har det blitt sånn. På natten ammer jeg jo også! Anonymkode: fa66e...d19 Her var baby 7 mnd før mannen begynte å bidra. Jeg måtte sette hardt mot hardt å si at forholdet tar slutt om han ikke bidrar snart for nå er jeg lei. Vi har valgt dette begge to, da skal begge to gjøre jobben. Jeg vet at han er skeptisk til babyer, men han kan ikke komme inn når det passer han. Fint om jeg skal melde meg ut de verste tenårene fordi jeg syns det er tungt. Så i 7 mnd tok jeg absolutt alt. Nå bytter vi på å sove ut i helger. Etter han er ferdig på jobb så må han fungere like godt som meg. Anonymkode: a9ef1...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #15 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alt annet? Det eneste han ikke kan er å amme. Han kan bysse, skifte bleie, kose, ligge inntil og passe på akkurat som meg. Anonymkode: bc3bc...d04 Midt på natta? Så du som mor klarer å bare ligge der og vente på å få tilbake ungen fra bleieskift? unger er som oftest våkne om natta for å amme, men du mener mannen skal ligge inntil? skjønner ikke resonnementet. Anonymkode: 1cf9c...412
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #16 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Midt på natta? Så du som mor klarer å bare ligge der og vente på å få tilbake ungen fra bleieskift? unger er som oftest våkne om natta for å amme, men du mener mannen skal ligge inntil? skjønner ikke resonnementet. Anonymkode: 1cf9c...412 Ja? Ikke noe problem det? Min har vært våken mye mer enn akkurat for ammingen, og det kan far gjøre. Jeg kan amme. Alt annet kan han også gjøre, og da er det naturlig at han bidrar. Hvis det kom ei bleie rett etter ammingen kan far stå opp og ta den, og eventuelt bysse baby tilbake i søvn, mens jeg sover. Hvis baby er urolig, amming ikke fungerer, og baby trenger kos/byssing kan pappaen gjøre det, mens jeg sover. Anonymkode: bc3bc...d04 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #17 Skrevet 3. mars 2021 Vi har to barn, og mannen min har aldri vært våken med de på natten da de var babyer. Jeg skulle jo amme uansett, så smal sak å skifte en bleie i tillegg. Vi så ikke poenget i at to skulle få avbrutt søvn. Men han sto opp med baby om morgenen etter amming i helger og lot meg sove, og med eldste da yngste var baby. Da de var 6 måneder sluttet de å amme på natt og flyttet på eget rom. Mannen min takler avbrutt søvn bedre enn meg, og tok derfor over dersom barna våknet på natt. Anonymkode: 95706...986 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #18 Skrevet 4. mars 2021 Vår første skrek en del de første ukene. Pappaen hjalp da til inntil 01, etter det hadde han "fri" da han skulle på jobb var jo byssing og bæring han fikk bidratt med. All legging og mating falt naturligvis på meg, da jeg ammet. Han tok ikke flaske. Baby sov lenge om morgenen inntil 4 mnd, da begynte han å våkne tidligere. Vi stod da opp annenhver dag i helger/ferier, men da far stod opp så kom de tilbake til meg etter 2 timer da baby spiste annenhver time. Ja, det er litt "kjipt " å måtte legge hver dag, særlig om det kanskje tar inntil 1 time å legge. Og aldri få sove sammenhengende. Men vi samsvar, slik fikk jeg best søvn. Husk at det snur, far tok baby om natten da vi avvente ammingen, da var det jo jeg som fikk sove. Vi avvente nattammingen etter 1 år, men lenge før den tid så måtte baby lære seg å sovne uten å ammes i søvn, da kunne far bidra med legging. Anonymkode: 750ab...5bd
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #19 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja? Ikke noe problem det? Min har vært våken mye mer enn akkurat for ammingen, og det kan far gjøre. Jeg kan amme. Alt annet kan han også gjøre, og da er det naturlig at han bidrar. Hvis det kom ei bleie rett etter ammingen kan far stå opp og ta den, og eventuelt bysse baby tilbake i søvn, mens jeg sover. Hvis baby er urolig, amming ikke fungerer, og baby trenger kos/byssing kan pappaen gjøre det, mens jeg sover. Anonymkode: bc3bc...d04 Nå har jo mor mye mer hormoner som gjør at en kan takle søvntap bedre enn en far og mor kan sove på dagen med babyen, så jeg er ikke helt enig i at man på død og liv skal fordele arbeidsoppgavene slik. Anonymkode: 1cf9c...412 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #20 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nå har jo mor mye mer hormoner som gjør at en kan takle søvntap bedre enn en far og mor kan sove på dagen med babyen, så jeg er ikke helt enig i at man på død og liv skal fordele arbeidsoppgavene slik. Anonymkode: 1cf9c...412 Helt enig med deg. Har aldri forstått det med at far som skal på arbeid også skal ta natt. Men vært par får finne sin løsning tenker jeg. Nå er jeg også tilbake på jobb, så her er det derimot på tide og dele litt på nettene tror jeg;) Anonymkode: 2a9ac...092
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå