AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har slitt med vekta hele livet. Har aldri hatt noe godt grunnlag da alle i familien var overvektige og kostholdet var dårlig i barndommen men det er en annen historie. Nå i voksen alder går vekta opp og ned og jeg pendler mellom vellykket slanking, sunn livsstil og mat til perioder der jeg begynner å spise mer enn jeg trenger igjen og sitte på sofaen. Ofte følger det et mønster med vektoppgang i mørketiden med en negativ spiral med usunt kosthold, sofaen og mørke tanker. I Januar i fjord veide jeg ca 94 kg, August i fjord veide jeg 79 kg, nå veier jeg 90 igjen!! Det går opp og ned men aldri høyere enn ca 95 kg. Dette gjentar seg nesten hvert år. Jeg er lei av å ha det sånn og at jeg ikke klarer å holde stabil vekt kjennes som et nederlag. I tillegg er jeg overvektig noe som kjennes på kroppen og helsa generelt. Hva skal jeg gjøre for å klare og holde stabil vekt? Anonymkode: 2f734...a23
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Om du har mye mørke tanker om vinteren og dermed trøstespiser, kan det være lurt å ta tak i dette. Ta d-vitamintilskudd i fra høst til vår, da lav d-vit kan føre til nedstemthet. Prøv å kom deg ut på vinteren også, invister i ski eller truger for eksempel om du bor et sted med en del snø på vinteren. Anonymkode: a5071...9c2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har også vært jojo-slanker hele livet. Går opp i vekt januar/februar pga mye sofakos - julekosen varer helt til påske....🙈 skjerper meg på vårparten og kan da «lett» gå ned 10 kg - og lover meg selv at jeg aaaaldri skal gå opp i vekt mer. Så kommer neste vinter igjen da....🙄🙄 Anonymkode: 7c02f...6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå