Gå til innhold

Bråkete naboer i blokka vår etter kl 22 til kl 05

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva feiler det slike naboer som bare MÅ støye med alt mulig på natta når det skal være stille og ro?

Smeller med skapdører, skuffer, tråkker tungt, dunker ting i vegge, kaster på sprettballer eller hva søren det er, snakker høyt og holder på som om det er midt på lyse dagen. Uten tanke for noe annet enn seg selv. Uten tanke for at andre naboer nå ikke får sove fordi de støyer så mye at det ikke er mulig å få sove. Og Sov-I-Ro hjelper ikke mot denne type støy.

Hva er det som må til for at disse skal skjønne at det skal være mye mer stillhet på natten enn de er vant med fra da de bodde i eneboliger som barn??!

Hva koster det at de har en eneste tanke om hensyn i hodet og skaffer seg filtputer til stoler de drar på så det ikke skraper i gulvet, hva koster det å lukke dører og skap mykt og stile? Ingenting!Hva koster det å unngå å trampe tung med innesko og hæler?  Kun noen sekunder med omtanke!

Må vi virkelig ringe politiet etter kl 23 hver gang fordi slike ikke gidder å tenke ut over seg selv?

Anonymkode: a65c5...750

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. De siste ukene har jeg våknet x antall ganger om natta pga at folk tramper og flytter på møbler osv. Glad jeg skal kjøpe enebolig snart.. 

Anonymkode: fd90a...11c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med de det gjelder?

Har du snakket med gårdeier?

Anonymkode: b0986...6be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du snakket med de det gjelder?

Har du snakket med gårdeier?

Anonymkode: b0986...6be

Ja, vi har forklart de at det skal være stille og ro fra et gitt tidspunkt og de nikker og smiler og sier "ja det skal vi passe på" og så fortsetter de som før.

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her. De siste ukene har jeg våknet x antall ganger om natta pga at folk tramper og flytter på møbler osv. Glad jeg skal kjøpe enebolig snart.. 

Anonymkode: fd90a...11c

Det er ikke sikkert du slipper unna problemet selv med enenbolig ifølge enkelte tråder her inne. Men lykke til og fingrer krysset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, vi hadde problemer med vår rekkehusnabo, de bråkte mye kveldstid og satte gjerne på støvsuger 0530 på morgenen. Ikke noe å gjøre med det heller.

Nå har vi enebolig, og det er herlig å ha egne vegger. Det er noe annet uansett hvor bråkete nabolaget er. En nabounge som leker er aldri like plagsomt som noen som dunker i soveromsveggen din.

Har dere et styre eller lignende? Meld fra dit isåfall. Hvis ikke må du nesten ringe politiet hver gang ja, til de har fått nok tilsnakk. Men kjipt er det.

Anonymkode: ef055...565

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå å ring på i pysjen og be dem om å være stille.

Anonymkode: 01658...180

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja, vi har forklart de at det skal være stille og ro fra et gitt tidspunkt og de nikker og smiler og sier "ja det skal vi passe på" og så fortsetter de som før.

Det er ikke sikkert du slipper unna problemet selv med enenbolig ifølge enkelte tråder her inne. Men lykke til og fingrer krysset.

Men har du sagt hvor godt du hører dem? Jeg hadde ikke tenkt at naboen kan høre at jeg smeller med skapdører hvis jeg ikke hadde hørt det samme fra naboen. Det er lett å tenke at det er mer lydtett i en blokk enn hva det faktisk er

Anonymkode: 2fd19...d22

• Liker 2
Skrevet

Ring politiet. Hver gang. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Men har du sagt hvor godt du hører dem? Jeg hadde ikke tenkt at naboen kan høre at jeg smeller med skapdører hvis jeg ikke hadde hørt det samme fra naboen. Det er lett å tenke at det er mer lydtett i en blokk enn hva det faktisk er

Anonymkode: 2fd19...d22

De har fått beskjed om at blokka fra 40 tallet er veldig veldig lytt. Man må ikke være raketteskpert for å skjønne hva det betyr i forhold til naboer.

Vel da tar de jo grundig feil da. For naboer som har bodd her i lengre tid har tilpassa seg for å hindre støy. Blir helt feil å tenke at bare fordi man ikke hører de hensynsfulle naboene så er det helt greit å slippe skapdøra slik at den smeller. Det er så lytt her at dersom man smeller en dør i nabo leiligheten her, så er det som om den ble smelt i egen leilighet.

Hvordan klarer de forresten å høre på den støyen de lager selv?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lenge før du får beskjed om å flytte hvis du ikke tåler lyd fra naboene...

Jeg har hatt samme diskusjonen med mine naboer. De er en hel haug der oppe (fem unger og to voksne), og det er mye lyd. Når ungene har lagt seg, må foreldrene slappe av et par timer, det vil si at ryddingen av leiligheten starter mellom kl. 23 og 24. I tillegg har han vekking på klokka 06.00, og har funnet ut at vekking med vibrasjon er fint. Så får jeg startet dagen tidlig også. Fint det.

De flytter gudskjelov om et par uker, og herrejesus som jeg gleder meg. Så håper jeg bare at nye naboer tar mer hensyn.

Ja, det er litt rart at folk ikke gidder å ta hensyn. Men jeg føler at det er en tendens i dagens samfunn? Det virker som om folk er mer opptatt av seg og sitt og hva man har rett på og krav på, i stedet for å gjøre en innsats for at andre også skal ha det fint. Jeg tror rett og slett det har med oppdragelse å gjøre, og at folk oppdras til å bli egoister.

Anonymkode: 50edd...07a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke lenge før du får beskjed om å flytte hvis du ikke tåler lyd fra naboene...

Jeg har hatt samme diskusjonen med mine naboer. De er en hel haug der oppe (fem unger og to voksne), og det er mye lyd. Når ungene har lagt seg, må foreldrene slappe av et par timer, det vil si at ryddingen av leiligheten starter mellom kl. 23 og 24. I tillegg har han vekking på klokka 06.00, og har funnet ut at vekking med vibrasjon er fint. Så får jeg startet dagen tidlig også. Fint det.

De flytter gudskjelov om et par uker, og herrejesus som jeg gleder meg. Så håper jeg bare at nye naboer tar mer hensyn.

Ja, det er litt rart at folk ikke gidder å ta hensyn. Men jeg føler at det er en tendens i dagens samfunn? Det virker som om folk er mer opptatt av seg og sitt og hva man har rett på og krav på, i stedet for å gjøre en innsats for at andre også skal ha det fint. Jeg tror rett og slett det har med oppdragelse å gjøre, og at folk oppdras til å bli egoister.

Anonymkode: 50edd...07a

Jeg har ikke fått beskjed om det, men vet om andre som har fått det. Og det fra noen som ikke gjorde jobben sin og bare tok imot pengene og ga blaffen i å bedre forholdene for de som oppførte seg fint på blokka. Det blir for dumt når man har ordensregler alle skal innrette seg etter, også belønnes bråkmakere ved at de som klager på støy  etter kl 23 får beskjed om å flytte. Det er bare helt bak mål.

Håper du får fine hyggelige og rolige naboer!

Det er godt mulig. Jeg har kjent på den oppdragelsesrollen og følt på å måtte fore slike naboer  med te-skje, men da blir de jo enda mer fornærmet! Samtidig er det jo ikke vi andre som skal ta på oss jobben med å sette på plass slike naboer, det er vel styret og politi som skal? Og utleierne? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...