Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en fast 10% stilling som vikar på skole, men har fått en vikarjobb til ved siden av. Spurte arbeidsgiver om attest på hvor lenge heg har jobbet der, med tanke på ansiennitet. Mast på de to ganger nå, og 10 dager er gått og har enda ikke fått det. De sier jeg skal få, men skjer fremdeles ingenting. Den nye arbeidsgiveren trenger denne for å lage kontrakt. Er ivrig etter å starte i den nye jobben så fort som mulig, men vet ikke hva jeg skal gjøre når de ikke gir meg attest.  Kan jeg bare forklare situasjonen til ny arbeidsgiver?

Anonymkode: 55e86...edf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring og forklar situasjonen en gang til og påpek at det er veldig viktig at du får attest slik at det kan beregnes ansiennitet. Om det fortsatt ikke skjer noe, så ville jeg forsøkt å gå til lederen over. 

Anonymkode: 65fb1...223

AnonymBruker
Skrevet

Det tok så lang tid for meg også. 

Anonymkode: affe1...3b4

AnonymBruker
Skrevet

Er vel HR som ordner dette? Jeg har aldri spurt leder om attest men alltid sendt mail til HR avdelingen som da har sendt den på mail.

Anonymkode: bc916...76c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er vel HR som ordner dette? Jeg har aldri spurt leder om attest men alltid sendt mail til HR avdelingen som da har sendt den på mail.

Anonymkode: bc916...76c

Skoler har ikke egne HR-avdelinger...

Anonymkode: d7db2...6fe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skoler har ikke egne HR-avdelinger...

Men kommunen har. De må da kunne skrive ut en attest.

Anonymkode: 5d83f...de7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men kommunen har. De må da kunne skrive ut en attest.

Anonymkode: 5d83f...de7

Det er skolene som fikser sånt!

TS, du får gå til noen andre på skolen og be dem om å gjøre det! Når jeg skulle ha attest fra siste skolen jeg jobbet på skulle egentlig rektor gjøre det, men han glemte det, så da gikk jeg bare til assisterende rektor og hun skrev den mens jeg ventet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lagt et utkast selv og fått de til å signere den. Du trenger ikke skryte av deg selv, men du kan godt skrive noen setninger om hvilke ansvarsområder du hadde. 

Anonymkode: ce07c...79e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går d ikke ann å gi tlf nr for at de kan ringe og få det bekreftet? 

Anonymkode: 79aad...41a

AnonymBruker
Skrevet

Du har faktisk krav på attest. Så gi dem en frist og gi beskjed at du kommer og henter d.d

Anonymkode: 451ae...41f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har faktisk krav på attest. Så gi dem en frist og gi beskjed at du kommer og henter d.d

Anonymkode: 451ae...41f

Du har jo ikke krav på attest fra et sted du fremdeles jobber. 
Synes forsåvidt ikke 10 dager er så hårreisende ventetid heller. Ville purret veldig høflig og forklart hvorfor det haster for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...