Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket parti har gjort mest for uføre? 

Anonymkode: 56854...b3c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det lurer jeg på og. vært syk med dårlig inntekt de siste 20 årene, og trolig ufør ila året🥲skal ikke stemme blått. men vet egentlig ikke om jeg gidder å stemme lenger. det meste er uansett bare ord og lite handling. kunne fint kuttet mange byråkrat/konsulent stillinger som er overflødig, og hjelpt svakere grupper. da inkluderer jeg lavtlønnede og andre, ikke bare syke og uføre.

Anonymkode: a5e65...a4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frp

Anonymkode: 0c0f0...d85

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bleh, får ikke fjernet sitatene på mobilen.

Tenker SV og Rødt er mest på de uføres side. Hvorvidt det er sannsynlig at de får reell makt, og hvor gjennomførbar politikken deres er er en annen sak. 

• Liker 3
Skrevet

Tradisjonelt er det vel partiene utover på venstresiden som ønsker at staten skal ta mer kollektiv ansvar for enkeltpersoner, mens de utover høyresiden mener at staten skal gripe minst mulig inn i enkeltpersoners liv. Venstresiden mener at vi bør betale mye skatt, og at staten skal bestemme hvor pengene skal brukes. Høyresiden mener vel grovt sett at alle skal betale mindre skatt, og at enkeltpersoner skal bestemme selv hva de ønsker  bruke pengene på.

Min konklusjon blir dermed at de uføre tjener best på en rød regjering!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvilket parti har gjort mest for uføre? 

Kaka på bordet der de trygdede sitter vokser ikke inn himmelen. Når det blir flere og flere som setter seg ned ved det bordet blir det etterhvert mindre og mindre biter på hver.

Om partiet du stemmer på sender mange til det bordet har de fått flere på trygd. Så man er jo snill forsåvidt ved at de deler ut uføretrygd. Men for de som allerede får er trygdet og opplever at det blir mindre hvert oppleves det nok som partiet ikke gjør nok for dem.

Anonymkode: b350f...d48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle som tillot at innvandrere bedriver innavl. Dvs Arbeiderpartiet. Nå må avkommet slite med helsa. 

Anonymkode: bfdbf...734

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

SV og Rødt er de eneste partiene som vil likestille funksjonshemmede med funksjonsfriske! De andre partiene mener at vi funksjonshemmede ikke er like mye verdt som de som er helt friske...

Anonymkode: 8371a...fc5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rødt. 

Anonymkode: 9b4c6...d3b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

SV og Rødt er de eneste partiene som vil likestille funksjonshemmede med funksjonsfriske! De andre partiene mener at vi funksjonshemmede ikke er like mye verdt som de som er helt friske...

Dette stemmer selvsagt ikke. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (34 minutter siden):

Jo, det gjør det! for når det skulle stemmes i 2019 var det bare SV som stemte for! Rødt har kommet til i etterkant

https://www.ffo.no/aktuelt2/2019/anerkjenner-ikke-funksjonshemmede-som-likestilte-borgere/

AP og SP støttet visst noen punkter i fjor https://www.handikapnytt.no/nei-og-atter-nei-til-svs-12-punkter-for-likestilling-for-funksjonshemmede/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (40 minutter siden):

Jo. Det stemmer. Mange partier har gang på gang stemt imot at funksjonshemmedes rettigheter ikke skal inkluderes i Norsk Lov slik det er gjort med kvinner, barn, flyktninger, homofile etc.

Du kan lese dette innlegget:

Anonymkode: 405b5...d63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør og stemmer Rødt. Stem på et parti som ikke vil kutte skattene. Kutt i skatt=kutt i trygd.

Anonymkode: 34fe8...8f2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Pås skrev (5 timer siden):

Min konklusjon blir dermed at de uføre tjener best på en rød regjering!

Dette er jeg helt enig i. Men jeg ønsker å oppgradere fra rød til rødgrønn regjering.

Ap, Sp, Sv og Rødt har mye bedre politikk for uføretrygdede og pensjonister. Dem står for mindre forskjeller i befolkningen, samt ønsker et skattesystem som minimerer forskjellene. Det har også vært snakk om i alle fall fra Ap og Sp at man bør se på utbetalingene for uføretrygd og pensjonister, da med tanke på at dem er for lave i forhold til arbeidere. 

Høyre, Frp, Venstre og Krf har på sin side økt forskjellene kraftig etter dem tok over. Her har politikken vært at dem som er rikest vil bli enda rikere, og dem som er fattige holdes bevisst fattige. Minner også om at Høyre har tatt bort en masse stønader for syke. Alt fra brillestønad til svaksynte barn, til innstramming rundt kostholdsutgifter, til bostønad, til innstramming rundt støtte til tannbehandling osv. Det finnes faktisk en lang liste om dette som har blitt delt på facebook, men jeg fant den ikke... :|

Men det er faktisk helt tydelig. Stem rødgrønt! 

Anonymkode: b6535...e79

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jo. Det stemmer. Mange partier har gang på gang stemt imot at funksjonshemmedes rettigheter ikke skal inkluderes i Norsk Lov slik det er gjort med kvinner, barn, flyktninger, homofile etc.

Du kan lese dette innlegget:

Anonymkode: 405b5...d63

Jeg svarte på en påstand om verdi. Skulle uthevet det i sitatet.

Endret av PetterKanin
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

IKKE FRP 

Anonymkode: be35b...5a5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2021 den 15.50):

Jo, det gjør det! for når det skulle stemmes i 2019 var det bare SV som stemte for! Rødt har kommet til i etterkant

https://www.ffo.no/aktuelt2/2019/anerkjenner-ikke-funksjonshemmede-som-likestilte-borgere/

AP og SP støttet visst noen punkter i fjor https://www.handikapnytt.no/nei-og-atter-nei-til-svs-12-punkter-for-likestilling-for-funksjonshemmede/

Partiet Venstre var for dette forslaget, men tapte saken i regjeringen og må stemme med flertallet. Hadde flere stemt Venstre, så hadde de selvsagt hatt en bedre sjanse til å få det som de selv ville.

Anonymkode: fb201...fce

AnonymBruker
Skrevet

SV.. Rødt.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2021 den 11.03):

Kaka på bordet der de trygdede sitter vokser ikke inn himmelen. Når det blir flere og flere som setter seg ned ved det bordet blir det etterhvert mindre og mindre biter på hver.

Om partiet du stemmer på sender mange til det bordet har de fått flere på trygd. Så man er jo snill forsåvidt ved at de deler ut uføretrygd. Men for de som allerede får er trygdet og opplever at det blir mindre hvert oppleves det nok som partiet ikke gjør nok for dem.

Anonymkode: b350f...d48

Mener du sånn som at Høyre elsker vikarer og jobber mot at folk skal ansettes i en ordentlig stilling med en høy nok stillingsprosent til at de får en lønn det er mulig å leve av? Og på alle andre måter gjør det vanskeligere for delvis uføre å finne arbeid? De jobber for et enda hardere arbeidsliv der folk som ikke kan yte 100% hele tiden blir presset ut av arbeidslivet og over på trygd. 
Hvis det er én regjering gjennom tidene som har gjort mest for å øke andelen uføre er det den sittende regjeringen. 
De har jo til og med klart å lage et stort hull i velferdssystemet vårt, der mennesker som er for syke til å jobbe men enda ikke har rykket langt nok frem i sykehuskøen til at de har fått den behandlingen de trenger, ikke får trygd når de har vært syke i mer enn tre år. Da må de forsørges av ektefellen sin! Det er ikke et slikt Norge jeg vil bo i.

Anonymkode: 79170...796

• Liker 1
Gjest Lasox
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 3.3.2021 den 10.58):

Frp

Anonymkode: 0c0f0...d85

FrP er den som har gjort minst for de som er uføre. De mobber og erter folk som er trygdet. De har dessuten avslått mange av forslagene til Arbeiderpartiet når det kommer til å øke velferden.

Vil påstå Arbeiderpartiet har gjort aller mest for de som er uføre. 

Endret av Lasox

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...