catlover99 Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Min lille vil ikke lenger sove dupp på dagen, lengste han kan finne på å sove er kanskje 20 minutter. Det har vert sånn i ca en uke, før det sov han dupp x2 på 1-2 timer. Jeg har prøvd alt, vogn, seng, senga mi sammen med meg. På kvelden legger jeg han mellom 18-19, da sover han stort sett til kl 03/04, da er han lys våken i 2-3 timer og sovner igjen og våkner 9-10. han sover i egen seng på samme rom som oss Er dette en fase? Begynner å stresse for at det må bli mer rutiner før barnehage og jobb.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Du kan prøve å flytte han over på eget rom. Min ble kjempeforstyrret av å ligge på samme rom i den alderen, og sover stort sett bedre på eget rom. Samsover av og til hvis han viser behov for det. Har hatt noen perioder hvor han er mye våken på natta, de har kommet og gått litt uavhengig av hva vi gjør. Min har aldri sovet noe mer enn 30-40 min på dagen, så ingen tips der, men min erfaring er at rutiner som ikke passer for baby bare er stress. Barnehagen må uansett lage sine egne rutiner, og det er vel en stund til med mange faser før det uansett. Anonymkode: 6be49...821
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Utviklingstrinn? Eller har han lært noe nytt, feks krabbe? Det er nok en fase, søvnbehovet går ikke så mye ned så tidlig men han har sikkert blitt overtrøtt nå og så blir det en ond sirkel. Rutiner finnes det mange varianter av, huckleberry, rullavagn og little ones er noen av de som blir nevnt oftest her inne, kan være verdt å sjekke ut, vi har skikkelig rutinebaby. Anonymkode: 603ed...7ef
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 catlover99 skrev (3 timer siden): Min lille vil ikke lenger sove dupp på dagen, lengste han kan finne på å sove er kanskje 20 minutter. Det har vert sånn i ca en uke, før det sov han dupp x2 på 1-2 timer. Jeg har prøvd alt, vogn, seng, senga mi sammen med meg. På kvelden legger jeg han mellom 18-19, da sover han stort sett til kl 03/04, da er han lys våken i 2-3 timer og sovner igjen og våkner 9-10. han sover i egen seng på samme rom som oss Er dette en fase? Begynner å stresse for at det må bli mer rutiner før barnehage og jobb. Prøvd bæresele? Nå er det litt mindre natt enn 3-4 tiden, men min jente var i en periode lys våken 4:30... jeg stod bare opp. Jeg er tilbake på jobb, og det er litt hardt når nettene ikke er så gode. Men det blir heldigvis færre og færre. Jeg tenker å prøve og legge henne på eget rom, kanskje det kan være verdt et forsøk for deg også? Anonymkode: e14b5...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå