AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Hei alle, Jeg gikk ut av et 9 års langt forhold for noen år tilbake siden, og siden har jeg møtt en bra fyr - men som det ikke ble noen fremtid med. Jeg ønsker å ha muligheten til familie, og han var tydelig på at han aldri aldri skulle ha barn. Følelsen er nå at jeg aldri kommer til å finne noen, og at alle blir så "utrygge". Jeg er konstant nervøs og redd, og ville absolutt ikke å ende opp alene igjen nå. Er godt over 30 år, så det hjelper jo ikke på tankene. Jeg må legge til at jeg har mange gode venner, en god og støttende familie , samt en egen leilighet og god jobb. Derfor skal jeg også føle meg heldig. Det er vel bare det at jeg ser alle andre rundt meg ha det stabilt og er godt etablert, mens jeg famler i mørket. Er så fryktelig sliten av å aldri å få lande. Jeg er forsåvidt stolt over at jeg endte mitt siste forhold, selv om det var en utrolig bra fyr. Vi var veldig ulike på f.eks følelse, og det er også litt vondt å se at han ikke "plages" i det hele tatt av bruddet. Han tenker at livet går videre, og at det uansett går bra. Det er enkelt å si for en fyr under 30 år.... Kunne bare ønske jeg hadde samme mentalitet. Jeg orker ikke å være redd lenger - jeg ser bare for meg at jeg blir helt alene i årene fremover, og hvilket liv er det? Anonymkode: b7e5a...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Hva er galt med å "bli alene livet ut"? Ingenting. Bedre det enn å være i et ulykkelig forhold pga redsel for å være alene. Anonymkode: 84a5c...30c 9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Det er ikke enkelt å finne noen man matcher på alt med. Og barn er et stort prosjekt. Angående ekser som ikke plages av brudd, så vet du ikke det. Jeg viser aldri sårbarhet overfor ekser. Anonymkode: ee80a...87c 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Du takler og tåler mer enn du tror. Jeg er i samme situasjon som deg, men jeg har ikke jobb, hus og det andre du ramser opp. Til tross for det tar jeg livet med ro. Selvfølgelig har jeg dårlige dager jeg også, men jevnt over så prøver jeg å sette pris på livet mitt. Prøv å tenk litt sånn her: i morgen kan du havne i en ulykke og bli lam fra livet og ned. Vær glad for dagen i dag, sett pris på de små ting. En dame som er tilfreds med seg selv og livet vil virke mer tiltrekkende enn en dame som veier sin lykke i at hun på død og liv MÅ ha en mann. Hvem vet om vi lever om ett år fra nå? Det er kanskje skummelt og deprimerende å tenke slik, men for meg hjelper det å tenke på dette her. At vi i det store bildet er utrolig små og ubetydelige. Jeg tror du vil finne en mann til slutt. ❤ men til da: prøv å slapp litt av. Ikke tenk på alt dette du skulle hatt fordi alle andre har. Anonymkode: 3aeb4...ff1 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 Burde finnes en forening hvor man møter andre enslige! Anonymkode: fa2a9...d50
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Burde finnes en forening hvor man møter andre enslige! Anonymkode: fa2a9...d50 Det finnes mange slike fora Anonymkode: ee80a...87c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Jeg er faktisk ikke verdt en dritt for kvinner. Jeg er jomfru og kommer til å dø alene. Anonymkode: d3f64...6a5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 Å være singel er da fantastisk. Man kan bruke alt av tid på seg selv og egne interesser. Jeg hadde ikke byttet dette for noe. Anonymkode: 73f44...532 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #9 Skrevet 3. mars 2021 Prøv å finn en som er litt under deg på skalaen. Da kan du føle deg tryggere. Bare husk å velge en som er oppegående og veldig hyggelig. Anonymkode: eb6ae...dc4 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 3. mars 2021 #10 Skrevet 3. mars 2021 Ikke noe galt med å være alene livet ut. Folk må slutte å tro på løgnen at man må ha en partner og barn for å ha et lykkelig og tilfredsstillende liv. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #11 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prøv å finn en som er litt under deg på skalaen. Da kan du føle deg tryggere. Bare husk å velge en som er oppegående og veldig hyggelig. Anonymkode: eb6ae...dc4 Var det ikke kvinner som ikke opererte med skalaer? Anonymkode: d3f64...6a5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #12 Skrevet 3. mars 2021 Du er rett over 30, så regner med at mange rundt deg er på samme alder. Mange av disse kommer til å oppleve samlivsbrudd i løpet av de neste 10-15 årene. Det jeg vil anbefale deg, er å falle til ro alene. Skaff deg et liv du liker. Bli tilfreds alene. Da vil en eventuell partner komme som en bonus, ikke som en person som "skal gjøre deg lykkelig og gjøre livet verd å leve". At man forventer at den andre skal gjøre en lykkelig, legger et ekstremt press på et forhold. Anonymkode: dd320...47c 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #13 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er rett over 30, så regner med at mange rundt deg er på samme alder. Mange av disse kommer til å oppleve samlivsbrudd i løpet av de neste 10-15 årene. Det jeg vil anbefale deg, er å falle til ro alene. Skaff deg et liv du liker. Bli tilfreds alene. Da vil en eventuell partner komme som en bonus, ikke som en person som "skal gjøre deg lykkelig og gjøre livet verd å leve". At man forventer at den andre skal gjøre en lykkelig, legger et ekstremt press på et forhold. Anonymkode: dd320...47c Det hadde vært drømmen og kunne slå meg til ro med bare meg. Og føler at jeg nesten er der - men jeg er godt over 30 år, og ikke rett over. Og da blir tanken: "Om jeg bare var yngre, nå er alt ødelagt og alt er for sent" Tenker at det er noe feil med meg, at jeg ikke har klart å stable et liv. Anonymkode: b7e5a...b7c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #14 Skrevet 3. mars 2021 Du har jo både familie og venner, bolig og jobb! Anonymkode: fa2a9...d50 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #15 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Prøv å finn en som er litt under deg på skalaen. Da kan du føle deg tryggere. Bare husk å velge en som er oppegående og veldig hyggelig. Anonymkode: eb6ae...dc4 Det funker ikke. For da er du over dem på skalaen og de vil på sikt føle seg utrygg på deg istedet 😄 Anonymkode: ee80a...87c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #16 Skrevet 3. mars 2021 Aragorn ll Elessar skrev (1 time siden): Ikke noe galt med å være alene livet ut. Folk må slutte å tro på løgnen at man må ha en partner og barn for å ha et lykkelig og tilfredsstillende liv. God helse er nok. Anonymkode: d3f64...6a5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #17 Skrevet 3. mars 2021 Skjønner deg godt og føler mye det samme som deg. Jeg er skilt og har et barn da, men likevel ønsker jeg jo å finne noen å være sammen med. Det nytter ikke å stresse med det tror jeg. Har vært på mange datingsider, men det funker aldri. Hadde også et forhold som gikk skeis fordi vi ikke passet sammen. Jeg som gjorde det slutt, og angrer ikke for han var feil for meg. Etter det har jeg vært alene i noen år, og er så lei av å stresse med tanken på å finne noen. Har lyst til å bare legge det på is, vente til koronaen er over og håpe på bedre tider da. Tror det er viktig å ikke stresse med det, men skjønner at du blir stressa fordi du ønsker barn. Håper vi begge kan være heldige og finne noen med tiden. Anonymkode: d771b...bd0
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #18 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skjønner deg godt og føler mye det samme som deg. Jeg er skilt og har et barn da, men likevel ønsker jeg jo å finne noen å være sammen med. Det nytter ikke å stresse med det tror jeg. Har vært på mange datingsider, men det funker aldri. Hadde også et forhold som gikk skeis fordi vi ikke passet sammen. Jeg som gjorde det slutt, og angrer ikke for han var feil for meg. Etter det har jeg vært alene i noen år, og er så lei av å stresse med tanken på å finne noen. Har lyst til å bare legge det på is, vente til koronaen er over og håpe på bedre tider da. Tror det er viktig å ikke stresse med det, men skjønner at du blir stressa fordi du ønsker barn. Håper vi begge kan være heldige og finne noen med tiden. Anonymkode: d771b...bd0 Det håper jeg også - og det kommer du nok til å finne Jeg tenker om dersom jeg hadde barn, så hadde jeg bare "levd livet" og ikke stresset med noen ting. Men, det er nok ikke riktig tankegang det heller. Men da er det jo sånn at man aldri blir alene mer, når man har fått barn. Jeg tenker på alle jeg kommer til å miste i livet mitt fremover (gamle foreldre etc), og da har jeg ingen egen familie å støtte meg på. Anonymkode: b7e5a...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #19 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): en bra fyr - men som det ikke ble noen fremtid med. Jeg ønsker å ha muligheten til familie, og han var tydelig på at han aldri aldri skulle ha barn Det er åpenbart viktig for deg å få barn. Når du velger å avslutte et godt forhold til en fin mann fordi han ikke ønsker seg barn, er det tydelig at du ønsker deg barn veldig sterkt. Så hvorfor ikke få barn? Oppfyll livsdrømmen din, og få barn. Skap deg den familien du ønsker deg. En kjæreste kan komme på et senere tidspunkt, det har du allverdens tid til. Anonymkode: 5b8b6...6f8 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #20 Skrevet 4. mars 2021 Mange er alene livet ut. Det er vanskelig å finne seg en kompatibel parner, og absolutt ikke en menneskerett. Å gå i offerrollen, bli redd, og å klage hjelper heller ikke. Anonymkode: e6d05...c3f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå