Gå til innhold

Bryllupsgave til søsteren min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en storesøster som skal gifte seg. Mannen hennes er flink til å spille bowling og har vunnet noen lokale priser. Mannen som min søster skal gifte seg med har en egen bowling ball med navnet sitt på. Dette har søsteren min og jeg ledd av sammen.

Jeg har kjøpt en rosa bowlingkule med navnet til min søster på som jeg vil gi i bryllupsgave. Jeg tenkte at søsteren min og hennes fremtidige mann kunne spille bowling sammen.

Jeg har fått høre at det er en dårlig bryllupsgave og blir usikker. Jeg ønsker å gi noe som de blir glad for.

Er dette en "feil" type bryllupsgave?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres fint ut som bryllupsgave fra lillesøster til storesøster. 

Anonymkode: 7e9d2...336

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøpte du det hvis hun ler av bowlingballen til mannen sin? 

Har hun sagt noe om at hun ønsker seg slik selv? 

Anonymkode: 43216...1cf

AnonymBruker
Skrevet

Utradisjonelt, men omtenksomt. Dette var en koselig og kreativ gave :)

Anonymkode: 485c5...a82

• Liker 3
Skrevet

Hvis ikke din søster er "fantastisk" interessert i bowling selv, så kan det virke litt dumt. 

Har de ikke en ønskeliste du kan gå ut fra?

AnonymBruker
Skrevet

Syns det var morsomt og artig gave, men kanskje litt dumt viss den ikke blir brukt?

Anonymkode: 8ab3e...392

Skrevet

Jeg tenker to ting:

- Det avhenger veldig av om hun faktisk er interessert i å spille endel bowling. Hvis ikke så er det jo direkte bortkastede penger.

- En bryllupsgave skal være en gave til paret. Dette anser jeg som en «tullegave» til bare en av dem, så lenge hun ikke er bowlinginteressert.

Så, jeg syns det er litt spesielt, og kanskje ikke helt riktig som bryllupsgave. Men jeg kjenner jo ikke dette paret. Det kan jo hende de synes det er midt i blinken. Personlig ville jeg nok kjøpt noe helt annet, som i større grad var en gave til de begge.

• Liker 1
Skrevet
Sessan_ skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker to ting:

- Det avhenger veldig av om hun faktisk er interessert i å spille endel bowling. Hvis ikke så er det jo direkte bortkastede penger.

- En bryllupsgave skal være en gave til paret. Dette anser jeg som en «tullegave» til bare en av dem, så lenge hun ikke er bowlinginteressert.

Så, jeg syns det er litt spesielt, og kanskje ikke helt riktig som bryllupsgave. Men jeg kjenner jo ikke dette paret. Det kan jo hende de synes det er midt i blinken. Personlig ville jeg nok kjøpt noe helt annet, som i større grad var en gave til de begge.

Veldig godt poeng!

Gaven skal være til begge to, ikke bare til henne. Alternativt kan du gi den til henne, men uansett en gave til som begge to skal ha.

Penger er bedre enn bowlingkule, om de ikke har andre spesielle ønsker. Som søster er det en selvfølge at du følger ønskelista, og gir noe ut fra den.

Skrevet

Det er en rosa bowling ball med hennes navn på. Jeg tenkte at det kanskje ville vært morsomt siden mannen hennes spiller bowling. Jeg har nemlig tenkt å gi tre gaver

- Et fat de ønsker seg

- En bowling ball så søsteren min kan spille sammen med mannen sin

- En pose med tre kg valnøtt kjerner som søsteren min elsker og som er det eneste godteriet mannen hennes ikke liker

Skrevet
naturelsker skrev (2 minutter siden):

Det er en rosa bowling ball med hennes navn på. Jeg tenkte at det kanskje ville vært morsomt siden mannen hennes spiller bowling. Jeg har nemlig tenkt å gi tre gaver

- Et fat de ønsker seg

- En pose med tre kg valnøtt kjerner som søsteren min elsker og som er det eneste godteriet mannen hennes ikke liker

Men det er to personlige gaver til din søster. Og en gave til de sammen. 

Jeg tenker at du er innafor siden du har en fellesgave. 

Artig med bowling ballen. 

Tipper mannen ikke bryr seg om at det er litt skjevt på gave i og med du er søster. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
naturelsker skrev (4 minutter siden):

- Et fat de ønsker seg

Det var nå er særdeles rar gave og enda rarere en bowlingballen. Ballen kan jeg forstå. Selv om den er til henne, så er tanken at de kan ha felles glede av den. Men om hun har ledd av mannen sin, så blir det litt feil å gi i bryllupsgave. Mer noe til henne i utdrikningslaget. Er vel der nøttene og passer best inn. Gi heller noe begge kan ha glede av. 

Anonymkode: 8a973...a93

• Liker 1
Skrevet

Bowlingkula og nøttene er utrolig lite egnet som bryllupsgaver. Bryllupsgaven er til paret, ikke til en enkeltperson. 

En bowlingkule koster litt, og hvis den skal være vellykket må hullene være tilpasset hennes fingre og kula må ha den vekten hun er mest bekvem med. Der er forskjellene store. Om du vil gi henne dette i bursdagsgave en gang, så kan det passe, men ikke i bryllupsgave. Ikke i det hele tatt. 

Tre kg nøtter. I bryllupsgave. Jeg er nesten målløs. Er din søster et ekorn? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Passer kanskje ikke så godt siden bryllupsgave skal være en gave til paret, mens det du har kjøpt er mer en tullegave til søsteren din. Men siden du er lillesøster syns jeg det er helt greit. Hadde ikke stresset med å finne ny gave

Anonymkode: b6629...c03

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som søster hadde elsket det. Mannen får jo en gave i bowlingkula i og med at det er hans hobby og hun vil spille bare for å vise den frem. Slapp av, dette er jo gøy 😁

Anonymkode: 07c9e...685

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker gavene til din søster er noe du kan gi henne privat ved en annen anledning, for eksempel kvelden før bryllupet? Jeg hadde nok stusset hvis jeg fikk bryllupsgaver til kun meg eller kun mannen, selv om vi også fikk et felles. 

Anonymkode: b7f8c...670

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var en veldig fin gave - omtenksom, viser at du kjenner henne godt, og du tilrettelegger jo for at hun og mannen hennes kan utøve en av hans største hobbyer sammen. De fleste liker vel bowling nok til at de kan spille det innimellom men mannen sin? Han blir sikkert glad for gaven, selv om den er til henne, for den får henne forhåpentligvis med i bowlinghallen oftere.

Jeg synes nøttene også er en fin gave - den kommer til å skille seg ut på gavebordet.

Må alt være så formelt hele tiden?

Anonymkode: 9e97e...86d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...