AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Hvordan er dere med dere voksne damer - får dere komplimenter fra mannen/samboeren deres? Ikke av typen "takk for at du rydda kjøkkenet", men at dere er vakre, flotte o.l.? I så fall hvilke? Vi er 40, har vært sammen i 10 år, og sist jeg fikk et kompliment var i henholdsvis januar og september 2020. Da sa han begge gangene at jeg er vakker. Det er jo utrolig hyggelig, men skulle gjerne hatt komplimenter oftere. Så her forleden sa jeg akkurat det til ham, selv om det ikke er noe man har lyst til å be om. Jeg vil få nevne at jeg ofte sier til ham at jeg synes han er kjekk, flott, barsk, og at jeg er stolt av ham. Men vil høre hvordan andre damer har det? Anonymkode: 3a3df...e91
Roci Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Ja, ikke så ofte, men ofte nok Spesielt når jeg har gjort meg litt ekstra flid med utseendet. På den andre siden så klarer han stort sett ikke å holde fingrene unna meg, han må stadig bortpå og stryke, kose og kysse litt, og det er jo komplimenter på sin måte, det også Jeg er 50, han er 46, og vi har vært sammen i 4 år. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Ekstremt sjelden, får noen fine ord på bursdagskort/morsdagskort, men jeg gir lite komplimenter selv. Er du flink til å gi da til mannen? Anonymkode: 36df6...160 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Daglig får daglig, og gir daglig. Vi er 34 og 35, vært sammen i 4 år. Anonymkode: 10cf3...76a 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 Vi er i midten av 30-årene, har vært gift i 7 år, sammen i 10. Får komplimenter av den typen flere ganger i uka. Men han har alltid gitt slike komplimenter, folk er forskjellige. Jeg er for eksempel ikke så flink på akkurat dette. Anonymkode: 6d329...358 1
Carrot Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Hvor ofte gir du han komplemanger da TS? Min erfaring er at om man er flink å gi blir den andre mer oppmerksom også.. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Nei, det er ekstremt sjelden. Kanskje hvis jeg har pynta meg kan han si at jeg var fin. Eller at jeg er fin på håret etter jeg har vært hos frisøren. Men får mye komplimenter for maten jeg lager da. Anonymkode: 69699...782 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 Hver eneste dag. Han er flink til å fortelle meg at jeg er fin, smiler så fint, har perfekt rumpe osv. 😅 vært sammen i 14 år. Anonymkode: e9bef...b17 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #9 Skrevet 3. mars 2021 Ikke så mange komplimenter på utseendet, kun om jeg har pyntet meg og skal ut eller om jeg er nyklipt, og da går det på 'så fin du er'. Men får andre komplimenter, som for eksempel 'det var lurt det du foreslo der', eller 'så bra at du gjorde det og det' eller 'du er skikkelig flink til å lukeparkere' (for det er jeg!! 😄 :D). Men kanskje ikke så hett eller romantisk... Anonymkode: d123a...a3d 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #10 Skrevet 3. mars 2021 Jeg er 42, vært sammen med mannen (50) i fem år. Får høre mange ganger daglig hvor flott og sexy han synes jeg er. Og aller oftest når jeg er usminket og avslappet (som i disse hjemmekontortider er omtrent alltid). Samme med ullundertøy og turklær. Og det er ikke kommentarer han slenger rundt, han ser ordentlig på meg, har øyekontakt og holder rundt/klyper kjærlig i rumpa. Og om vi er alene er det lett å se at han tenner lett. Jeg er lik, men kanskje ikke fult så ofte som ham. Men fortsatt flere ganger til dagen. Anonymkode: 70332...1be
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #11 Skrevet 3. mars 2021 Nesten daglig. Hyppig om maten jeg lager, alltid om jeg har fikset noe for han (som å brette klærne hans, som han som regel gjør selv), ofte kroppen. En sjelden gang om klær og utseende - senest når jeg skulle en tur innom kontoret mandag, og han så meg sminket og i kjole for første gang på sikkert fire uker. Også om jeg har hjulpet han å sortere tanker knyttet til jobb eller familiekonflikter, da forteller han at jeg er en god støtte. Vi har 18 år sammen. I det hele tatt er han mye flinkere enn meg, når jeg oppsummerer her. Jeg er like dårlig når det gjelder familie og venner. Jeg har også et ganske nøytralt forhold til å få komplimenter, så om han ikke hadde vært like flink hadde jeg neppe brydd meg. Jeg vet at kjærlighetspråk er en klisje, men personlig mener jeg det har mye for seg. Jeg viser kjærlighet gjennom tjenester, han gjennom ord. Da er det gjerne lett å føle at man gir mer enn man får. Anonymkode: 85f13...595 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #12 Skrevet 3. mars 2021 Det er nok en del voksne damer i 40-, 50-åra som vil betakke seg for en falsk slimål som stadig smisker og smigrer for å oppnå personlige fordeler. De som har obsevert slik atferd utenfra vet jo at det stort sett dreier seg om en dårlig spilt komedie, med svak realitetsforankring. Anonymkode: 9281b...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #13 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er nok en del voksne damer i 40-, 50-åra som vil betakke seg for en falsk slimål som stadig smisker og smigrer for å oppnå personlige fordeler. De som har obsevert slik atferd utenfra vet jo at det stort sett dreier seg om en dårlig spilt komedie, med svak realitetsforankring. Anonymkode: 9281b...cfb Da må jeg si han er en ganske tålmodig idiot. I og med at han har holdt på med dette i 18 år. Uten at det gir han noen fordeler, og uten at det egentlig betyr noe særlig for meg. Men på et punkt er jeg veldig enig med deg. Det å holde på sånn utad, komplimentere partneren sin mens andre hører på, det er bare kleint. Anonymkode: 85f13...595 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #14 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da må jeg si han er en ganske tålmodig idiot. I og med at han har holdt på med dette i 18 år. Uten at det gir han noen fordeler, og uten at det egentlig betyr noe særlig for meg. Men på et punkt er jeg veldig enig med deg. Det å holde på sånn utad, komplimentere partneren sin mens andre hører på, det er bare kleint. Anonymkode: 85f13...595 Vel, vel - noen ganger kommer nok komplimentene fra hjertet, selv om de har liten forankring i virkeligheten:) Anonymkode: 9281b...cfb 1
Trolltunge Skrevet 3. mars 2021 #15 Skrevet 3. mars 2021 (endret) Min kjære er absolutt ikke utpreget flink til å gi komplimenter direkte til meg. At han liker det han ser får jeg mest bekreftet i blikk, smil, brøringer og at han er stolt av å presentere meg som sin kone. Selv når jeg spør direkte fleiper han heller enn å gi meg et kompliment, for det er hans løsning på alt han ikke er helt komfortabel med å si. Jeg lever imidlertid godt med at han ikke sier slikt direkte, for jeg får mange indirekte komplimenter. Enten ved at han sier fine ting om meg til andre, eller at ting han setter pris på ved meg fremkommer i samtaler om ulikt. Siste kompliment jeg fikk slik indirekte var da han og vår datter kikket på bilder på mobilen hennes. Jeg satt litt unna, men hørte likevel på hva de snakket om. Så kom de til et bilde av meg fra en hendelse det har blitt en del latter av, fordi jeg rett og slett sovnet fra en begivenhet. Bildet viser meg pyntet og klar for feiring, men sovende. Som forventet lo de begge to litt av det minnet, men så ble det en liten stillhet fra ham før han sier til vår datter "Mamma er skjønn, ikke sant?". Jeg vet ikke hvilken respons han hadde forventet på det fra tenåringen, og han fikk ikke annet enn et litt ubekvemt "Øh... joda... *fnis *", men jeg tok det til meg. Jeg vet ikke hvorfor han synes det er flaut å gi meg komplimenter direkte, jeg er jo raus med det til ham, men slik er han, og jeg får det jo indirekte, og gjennom å se hva han synes om meg i blikk, smil, stolthet og berøring, så jeg tar slikt til meg og er trygg på at han ikke synes han har en så verst kone. Endret 3. mars 2021 av Trolltunge 4
Kålfrid Skrevet 3. mars 2021 #16 Skrevet 3. mars 2021 Jeg er 38, han er 47. Vært sammen i ca 16 år. Får ofte komplimenter på at jeg er flink, søt, morsom, lur og han vise veldig fysisk at han er glad i meg. Tar og stryker mye på meg i hverdagen. Jeg er ikke like flink som han. Jeg var bedre før, han var dårligere før. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #17 Skrevet 4. mars 2021 Nei, ingenting, verken når jeg pynter meg eller til vanlig. Han legger ikke merke til om jeg gjør noe spesielt. Han takker heller ikke for ting jeg gjør eller komplimenterer det. Han ser ikke på meg når jeg går forbi, han tar ikke på meg, stemmen hans blir ikke myk når han snakker til meg slik jeg har hørt andre menn snakke til sine koner. Vi har ikke kysset på tre år og ikke hatt sex på seks år. Når jeg tar det opp, blir han sint. Han sender meg en sms hver kveld og sier han elsker meg. Men det føles ikke sånn. Anonymkode: 8e807...e0f
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #18 Skrevet 4. mars 2021 Jeg er 39, har vært sammeen med kjæresten min i snart halvannet år. Får komplimenter stadig vekk, mistet tellinga for leeeenge siden. Det er fint, gjør meg glad. Alt fra at han gir meg komplimenter fordi han synes jeg er snill, omsorgsfull, smart, til å si jeg sexy, vakker, nydelig og til at han sier jeg er morsom, spennende. Elsker at han gir meg komplimenter, og jeg gir selvsagt mange og ofte til ham også. 🥰 Anonymkode: 22792...859 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #19 Skrevet 4. mars 2021 Nesten hver dag. Sier jeg er sexy, flott, pen osv. Er 47, sammen i snart 15 år, gift i 3. Anonymkode: 90aad...a18
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #20 Skrevet 5. mars 2021 Ja veldig ofte. Både når jeg har pyntet meg og når jeg "ikke ser ut" i joggebukse og uten sminke. Han sier daglig at han er heldig. Gir komplimenter tilbake men langstifra like ofte som han. Vi er 40 og vært sammen i 18 år. Anonymkode: 71eca...b23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå