AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Hei, trenger litt motivasjon! Har klart å gå ned 11 kg, og skulle gått ned minst 11 til.. Jeg veier (desverre) 72 kg og er 159 høy. Trenger ingen kommentarer på hvor feit jeg er, det er jeg fullstendig klar over. Jeg har satt en måldato for vektnedgang til 17 juni, da jeg skal på en happening hvor jeg vil føle meg fresh og fin. Og ikke minst vil jeg ha litt endring til 17.mai. Men hva kan jeg forvente å gå ned på denne tiden? Mitt utgangspunkt er at jeg er glad i å bevege meg, glad i sunn mat, frukt og grønt. Jeg liker jogging, langrenn, ridning. Har to barn alene og jobb, så ikke alltid så lett å få rutine på trening, og jeg stresser en del.. Mine største fallgruver er store porsjoner til middag, gjærbakst og ekstremt søtsug under pms.. Litt for god apetitt til tider. Har dere trua på meg? Vil så gjerne gå vår og sommer i møte i en lettere og freshere utgave av meg selv! Anonymkode: 22c06...d82
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 De fleste kan få til 1 kilo i uken, men det krever jo så klart at du er bevisst det du har i deg. Jeg fikk en skikkelig aha opplevelse når jeg begynte å veie og logge mat, men man må passe seg for å ikke la det gå helt over styr. jeg planlegger alle måltider for hele dagen, da har jeg noe fast og konkret å forholde meg til. Bestemmer meg feks for at restene av kylling en dag skal gå til lunsjwrap neste dag. Anonymkode: 8f7a7...b91 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Hvor lang tid brukte du på de første 11 kg? Det er jo en god indikator. Så må du tenke om du realistisk KAN være flinkere enn du allerede har vært (og du har vært veldig flink!) de neste 11 ukene. Er det noe som tilsier at livet blir enklere de neste 11 ukene enn de ukene du brukte på 11 kg? Nei? Ok, da tar du snittet av hva du gikk ned i uka, og fortsetter slik du har gjort, og kan forvente å fortsette å gå ned i samme tempo. Bare husk å beregne kalorier igjen hvis du teller dem, du trenger færre når du er lettere. Hvis du vet du kan gjøre det enda bedre, så kan du skru opp tempoet litt. Jeg er ikke enig i at de fleste kan klare 1 kg i uka, det er ganske ekstremt og det må være en del ekstra kilo på kroppen for at det skal skje. Ser du i vekttråden her ligger de fleste på mellom 0,5 og 1 kg, noen under også, og de fleste går litt opp og litt ned noen uker Det er fordi livet skjer, plutselig spiste du et kakestykke i en bursdag eller tok deg en frihelg uten å telle, og det ser man på vekta om man har et så ekstremt mål med 1 kg i uka. Anonymkode: 240ab...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå