Gå til innhold

Finner ikke bolig!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leter og leter, men boligmarkedet er bare veldig tomt nå! Har andre samme erfaring? Veldig lite som blir lagt ut, og mesteparten er på over 3.000.000 - langt over mitt budsjett. Jeg ser etter lite rekkehus eller leilighet med tre soverom under 2 millioner. Det som kommer blir solgt dagen etter visning og går alltid over takst. 

Frustrert! Hvorfor bygges det hauger av luksusboliger når det er enkle boliger med en overkommelig pris mange trenger? 

Anonymkode: af5a8...d18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at det bygges hauger av luksusboliger, så bygges de nok nettopp fordi folk har råd til å kjøpe det, ellers kunne de jo ikke bygd slike boliger. Utbygger vil jo tjene mest mulig og tjener jo da mer på dyre objekter enn de som er litt billigere. :) Men har forståelse for frustrasjonen din. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er 1365 boliger på Finn.no med tre soverom til 2000000 eller mindre.

Anonymkode: 66b58...c79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for hjelpen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mange er det over 6000000?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvor leter du etter bolig da? 
Jeg bor i et helt nytt boligområde. her bygger de både store flotte eneboligere, kjeda eneboliger, rekkehus og leiligheter. Så er nok ikke helt enig at det bare bygges luksus. 

Anonymkode: 8ce9f...f76

Gjest Smeltemann
Skrevet

Har det ingen ting og si hvor i landet du skal ha boligen?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva med denne? Den ligger litt usentralt til, men med ditt budsjett må du litt ut av sentrum. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=209308524

Anonymkode: 2790e...eae

ts skal ha lite rekkehus eller leilighet med minst 3 soverom, så jeg antar at ts ikke bor i oslo. Der er det alt for presset. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ts skal ha lite rekkehus eller leilighet med minst 3 soverom, så jeg antar at ts ikke bor i oslo. Der er det alt for presset. 

Nei, det stemmer. Sørlandet. 

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg mente ikke at dere skulle hjelpe meg å finne noe, altså, sjekker Finn selv flere ganger om dagen :) 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg mente ikke at dere skulle hjelpe meg å finne noe, altså, sjekker Finn selv flere ganger om dagen :) 

Men har du sett de på Skomrak i lyngdal? de er jo nye, 2 mill, 3 soverom. og nye boliger er det jo ikke budkrig på. 

Skjønner frustrasjonen din altså, bolig er dyrt, og de billigste blir gjerne revet bort raskest, ettersom det er flere som har råd til dem. og det er de som går mest over takst dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

de billigste blir gjerne revet bort raskest, ettersom det er flere som har råd til dem. og det er de som går mest over takst dessverre. 

Ja, helt sant. Eller så ligger de ute til evig tid, og da tenker jeg at det er noe veldig galt med dem...

AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett følge med. Hvis du vet at de går dagen etter visning, vel, da må du være på. Du kan ikke sjekke sjeldent, du må sjekke daglig, gi beskjed til megler at du vil på visning eller privatvisning om du ikke kan gå på hovedvisning, og du må ha finansiering klar og ok til budgivning dagen etter :) 

Når det er sagt, vi kjøpte på Sørlandet, og min erfaring fra i høst var at da var det en del av leiligheter ute til den prisen med antall soverom, men rekkehus er sjeldnere til den prisen. Det sa megler også, at rekkehus er det store akkurat nå, og forespørselen er stor. Folk har råd til å oppgradere fra leilighet fordi de sparte penger i fjor, og folk som går fra hverandre vil ha rekkehus med hage til barna. Så det er større sjans for å skaffe seg en leilighet enn et rekkehus :) 

Du må bare ha filter på finn og sjekke minst en gang i døgnet. Det kommer til å gå bra, men vær enda mer på. Ikke avvis noe som har ligget ute en stund uten å ha kikket, plutselig elsker du leiligheten og får den til prisantydning eller UNDER fordi du er eneste interesserte kjøper. Har du tenkt på det? :)

Og til den prisen må du ganske usentralt til, i alle fall rundt Kristiansand - du må regne med å ha bil, og å kjøre til sentrum. Jeg vet om nabolag med rekkehus til den prisen, men det gjør du også om du følger godt med :) Lykke til!

Anonymkode: 23235...37c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, helt sant. Eller så ligger de ute til evig tid, og da tenker jeg at det er noe veldig galt med dem...

Det bør man ikke gå ut i fra. Og om det er noe galt for noen, betyr ikke det at det betyr noe for deg. 

Anonymkode: 6f87b...cf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...