Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min og jeg har barn på hver vår side. Han har vært klar på at han ikke ønsker flere barn, noe jeg har vært uenig i og nesten forlatt ham for.

I den tiden jeg nesten forlot ham, tenkte jeg nøye over hva det innebærer å få barn igjen (i den alderen vi er og grunnet bosteder osv) og kom fram til at jeg ikke ville ha flere barn, at det ville gå greit. Vi har tross alt flere barn fra før og jobber som krever sitt osv.

Fant ut nå i dag morges at jeg har blitt gravid allikevel, til tross for at jeg går på pillene. Jeg er livredd for å fortelle ham det! Ser for meg at han vil tenke at jeg har lurt ham inn i det.. vet ikke hvordan jeg skal si det, forsvare det eller gå fram med det. F*>$!! 

Noen tips/kloke ord?

Anonymkode: 5e8c2...2aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er en voksen mann. Han vet hvordan man lager barn. Dersom han absolutt ikke vil ha barn burde han ha sterilisert seg eller brukt kondom ved samleie. Ulykker skjer. Du har ikke lurt ham inn i dette.

Dersom du ønsker dette barnet burde du beholde det. Forholdet til mannen virker ikke som det beste uansett.

Anonymkode: ced2e...af1

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan skje med hvem som helst.

Ta dyp pust og tenk først ut hva du vil!

Ønsker du å beholde barnet eller tenker du på abort?

Når du har svaret så kan du fortelle han og du kan stå for det valget du ønsker. 

Hvem vet, kanskje hans reaksjon kommer være annerledes nå når du er gravid?

Uansett så er det viktig at du vet hva du ønsker.

Anonymkode: 23919...bd2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette kan skje med hvem som helst.

Ta dyp pust og tenk først ut hva du vil!

Ønsker du å beholde barnet eller tenker du på abort?

Når du har svaret så kan du fortelle han og du kan stå for det valget du ønsker. 

Hvem vet, kanskje hans reaksjon kommer være annerledes nå når du er gravid?

Uansett så er det viktig at du vet hva du ønsker.

Anonymkode: 23919...bd2

Dette!! 👆👆

Finn ut hva DU vil først. Hvis dere begge skal vingle dere gjennom uker med ubesluttsomhet blir det vanskeligere! 

Og når du har tatt din beslutning- stå ved det og gjør det som er riktig for deg! 
Din kropp og ditt valg. 
Hvis han presser deg til abort må du leve med den SMERTEN resten av livet. 
Hvis du presser ham til å bli far må han leve med den GLEDEN resten av livet. 
For selv om han kanskje blir sur nå så har jeg enda til gode å oppleve noen foreldre som virkelig angrer på at de ikke tok abort når de først har barnet!! 

lykke til ❤️

Anonymkode: e958a...c4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han absolutt ikke ville ha flere barn burde han ha tatt på seg ansvaret selv og sterilisert seg. Det er det som er den sikreste prevensjonen. Ved andre prevensjonsmidler er det en liten risiko for at uhell kan skje, og voksne mennesker som har samtykkende sex bør være klar over dette. 

Det kan hende at det går bra dette her, og at dere begge venner dere til tanken når du først er gravid. Men ikke la deg presse til noe, eller bli herset rundt. Det er først og fremst du som må leve med valget. Det er du som enten må ta det steget å fjerne fosteret, eller bære på det i 9 mnd. Ingen av delene er barebare. 

Anonymkode: 46d67...f1d

• Liker 11
Skrevet

Folk som ikke vil ha flere barn bør sterilisere seg, da skjer ikke slike uhell som oftest.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette!! 👆👆

Finn ut hva DU vil først. Hvis dere begge skal vingle dere gjennom uker med ubesluttsomhet blir det vanskeligere! 

Og når du har tatt din beslutning- stå ved det og gjør det som er riktig for deg! 
Din kropp og ditt valg. 
For selv om han kanskje blir sur nå så har jeg enda til gode å oppleve noen foreldre som virkelig angrer på at de ikke tok abort når de først har barnet!! 

lykke til ❤️

Jeg vet om tre forhold hvor noe lignende har hendt og det har etterhvert skapt mye bitterhet og sårhet i forholdet. To av de tre parene gikk fra hverandre. Det tredje er sammen, men man kan enkelt plukke opp at de begge to bærer nag til hverandre. 

Ønsker du å få et barn med en mann når barnet ikke er ønsket av sin far? Tenk gjennom alle scenarioer klart og tydelig før du bestemmer deg. Sjekk inn med deg selv og finn ut hvordan du vil takle det om dere begynner å føle avsky for hverandre.

Anonymkode: d385d...c24

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette!! 👆👆

Din kropp og ditt valg. 

lykke til ❤️

Bra du vet hva som er best for andre, da.

Anonymkode: 302c4...c98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Uhell" på piller skjer nesten utelukkende fordi man har slurvet. Jeg forstår godt om han føler seg lurt og velger å gå.

Det er ditt valg. Hvis du beholder mot hans vilje, kommer han kanskje til å bli bitter (min mann ble presset av eksen, og har aldri tilgitt det selv om han elsker barnet). Hvis du ikke beholder selv om du ønsker, kommer du til å være bitter.

Vil tro det er lettest for deg å leve med å beholde mot hans vilje, men forbered deg på brudd og årevis med konflikter. 

Anonymkode: 14381...dd8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Uhell" på piller skjer nesten utelukkende fordi man har slurvet. 

Nei.

Det skjer også fordi antibiotika, dårlig mage etc påvirker opptaket av hormoner. Mange kvinner vet ikke om dette og def ikke menn. 

Anonymkode: cf0b3...ed7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei.

Det skjer også fordi antibiotika, dårlig mage etc påvirker opptaket av hormoner. Mange kvinner vet ikke om dette og def ikke menn. 

Det er blitt debunked. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er en voksen mann. Han vet hvordan man lager barn. Dersom han absolutt ikke vil ha barn burde han ha sterilisert seg eller brukt kondom ved samleie. Ulykker skjer. Du har ikke lurt ham inn i dette.

Dersom du ønsker dette barnet burde du beholde det. Forholdet til mannen virker ikke som det beste uansett.

Bare fordi at han ikke ønsker flere barn? 

Anonymkode: c5631...b2b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er blitt debunked. 

Tilbakevist? Vel, delvis for antibiotika. Det er da ikke antibiotikaen i seg selv som er problemet, men mageplagene som mange får som bivirking. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til! Ble selv gravid igjen, med en samboer som syntes det var mer enn nok med han vi hadde og skulle ikke ha flere. 

Gruet meg enormt til å si jeg var gravid igjen, hadde da mange "katastrofetanker" for fremtiden vår. Han tok det skikkelig bra fra første stund og gleder seg 🙂 men sier at dette er siste, og det er jeg enig i.

Anonymkode: bcbea...76b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare fordi at han ikke ønsker flere barn? 

Anonymkode: c5631...b2b

Nei, fordi hun er livredd for å fortelle ham om det. I et sunt forhold takler man ting sammen og er ærlige med hverandre

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

"Uhell" på piller skjer nesten utelukkende fordi man har slurvet. Jeg forstår godt om han føler seg lurt og velger å gå.

Det er ditt valg. Hvis du beholder mot hans vilje, kommer han kanskje til å bli bitter (min mann ble presset av eksen, og har aldri tilgitt det selv om han elsker barnet). Hvis du ikke beholder selv om du ønsker, kommer du til å være bitter.

Vil tro det er lettest for deg å leve med å beholde mot hans vilje, men forbered deg på brudd og årevis med konflikter

Nei. Hvis du leser pakningsvedlegget så skal det gå mer enn 48 timer mellom to piller før beskyttelsen mot graviditet reduseres. Det er relativt sjelden folk glemmer pillen lenge nok til at det går ut over beskyttelsen, hvis man glemmer den på morgenen, feks, så husker de fleste det i løpet av dagen. 

Derimot er det faktisk slik at p-piller ikke beskytter 100%, av 100 samleier blir kvinner i snitt gravide 1,5 av gangene ved helt korrekt bruk. 

Anonymkode: 9ce67...ba1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min og jeg har barn på hver vår side. Han har vært klar på at han ikke ønsker flere barn, noe jeg har vært uenig i og nesten forlatt ham for.

I den tiden jeg nesten forlot ham, tenkte jeg nøye over hva det innebærer å få barn igjen (i den alderen vi er og grunnet bosteder osv) og kom fram til at jeg ikke ville ha flere barn, at det ville gå greit. Vi har tross alt flere barn fra før og jobber som krever sitt osv.

Fant ut nå i dag morges at jeg har blitt gravid allikevel, til tross for at jeg går på pillene. Jeg er livredd for å fortelle ham det! Ser for meg at han vil tenke at jeg har lurt ham inn i det.. vet ikke hvordan jeg skal si det, forsvare det eller gå fram med det. F*>$!! 

Noen tips/kloke ord?

Anonymkode: 5e8c2...2aa

Du blir enslig med et barn til eller du tar abort.

Anonymkode: 1e171...aa8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn med en mann som ikke ønsket å bli far igjen. Angrer som en hund. Angrer ikke på at jeg fikk barnet, men valget av far. Faren meldte seg totalt ut av foreldrerollen og forholdet mellom de to er helt elendig. Endte med brudd ganske tidlig og vi har kranglet helt siden da.. 

Skulle ønske jeg ventet til jeg fant en mann som ville ha barn med meg. Ble gravid selv på p-piller, hadde spysyken så pillene kom opp igjen. Det tenkte jeg selvfølgelig ikke over så dum som jeg var. 

Anonymkode: 212da...489

• Liker 1
Skrevet

Dette!! 👆👆

Din kropp og ditt valg. 

lykke til ❤️

Er en del som angrer på at de fikk barn, selv om de ikke angrer på barnet i seg selv. Denne mannen vet jo hva barn innebærer.  og han vet at han ikke vil ha flere. Om TS bestemmer seg for abort, betyr ikke det at hun vil ha problemer med det.

Uansett er det TS sitt valg, men hun må regne med mye stress om hun bestemmer seg for å beholde. Om det er verd det kan kun hun svare på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er blitt debunked. 

Tull. Jeg ble gravid etter en heftig runde med omgangssyke. 

Anonymkode: 83ef7...edd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...