AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Hei! Jeg har akkurat greid å spare nok egenkapital til å kjøpe bolig med kjæresten, men har dessverre lite å kjøpe møbler for pr nå. Vi ønsker å kjøpe bolig snart, og jeg vurderer derfor å utsette betaling studielånet til juni for å spare disse til møbler. Lånekassen gir nemlig mulighet for betalingsutsettelse utover de 36 som de vanligvis tilbyr pga corona. Rentene går likevel, så det koster noe. Jeg skjønner løsningen på ingen måte er ideell, men er den helt på jordet? Anonymkode: 0a138...af7
Gjest Smeltemann Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Kan du ikke få møbler på finn. Mye fint som for å bort.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Jeg hadde nok heller spart de utsettelsene, plutselig trenger du de. det finnes mye gratis/billig på finn. Å man trenger ikke ALT med en gang. Anonymkode: 639f7...7f6 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Hadde det vært et annet lån hadde jeg tenkt "ikke gjør det", men Lånekassen/studielån er litt i særstilling. Hadde faktisk tenkt at du helt fint kan gjøre dette, hvis du ser for deg at de rentene ikke gjør stor forskjell for deg. Greit å ha ålreite møbler du er fornøyd med, å skulle kjøpe billig ræl/finn-greier som du må bytte ut senere etc blir bare merarbeid og mer penger i lengden:) Anonymkode: c491e...d98 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 Det er så mye bra på finn.no Start heller der og supler etterhvert. Anonymkode: 6e7fe...922 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde nok heller spart de utsettelsene, plutselig trenger du de. det finnes mye gratis/billig på finn. Å man trenger ikke ALT med en gang. Anonymkode: 639f7...7f6 Det er snakk om betalingsutsettelse som Lånekassen tilbyr akkurat nå (pga covid), og som ikke påvirker de 36 mulige betalingsutsettelsene man vanligvis får. Anonymkode: 0a138...af7 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Jeg kan fint kjøpe noe på Finn, men vil også kjøpe en del nytt som jeg vil beholde lenge. TS Anonymkode: 0a138...af7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan fint kjøpe noe på Finn, men vil også kjøpe en del nytt som jeg vil beholde lenge. TS Anonymkode: 0a138...af7 Du kan jo kjøpe noe på Finn som du beholder lenge. Anonymkode: 9270b...aa2 2
Myrmica Skrevet 3. mars 2021 #9 Skrevet 3. mars 2021 Om du tenker at du fint tåler den lille ekstra renta du får, kan du jo holde tilbake betalingene til Lånekassa fram til juni, og i tillegg spare litt mer ved siden av. Om du ikke ender med å bruke alle pengene på møbler, kan du betale de inn på studielånet til sommeren (eller gjøre noe annet fornuftig med dem). Så lenge du ikke sløser vekk de ekstra pengene du har på konto, er det vel knapt noen baksider ved å gjøre det slik?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #10 Skrevet 3. mars 2021 Jeg utsatte noen betalinger da vi akkurat hadde kjøpt oss nytt hus. Ikke noe problem det så lenge det ikke blir en vane å gjøre det hver gang man trenger litt ekstra penger. Anonymkode: 81bdd...a22
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #11 Skrevet 3. mars 2021 hadde gjort det! nå får vi jo ekstra utsettelse som blir i tillegg til de 36 mnd. jeg utsetter for å ha råd til medisiner og tannbehandlinger...!🤭😌 Anonymkode: 27fb1...c37
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #12 Skrevet 3. mars 2021 Dersom alternativet er å ta opp forbrukslån til møbler med 30% rente, er idéen din bedre. Men basert på egen erfaring ville jeg heller ha kjøpt møbler billig / brukt og «bodd meg inn» før jeg kjøpte nye møbler. Da jeg flyttet inn her kjøpte jeg seng og garderobeskap nytt, og resten av møblene brukt. Er veldig glad for det, de møblene og løsningene jeg opprinnelig hadde sett for meg var ikke hensiktsmessige likevel. Er veldig glad for at jeg heller valgte å kjøpe brukt og supplere etterhvert. Nå har jeg bodd her i 5 år, og har gode og funksjonelle løsninger overalt. Men det ble ganske annerledes enn jeg opprinnelig hadde forestilt meg... Anonymkode: b9cfd...e86 1
Tvist Skrevet 3. mars 2021 #13 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kan fint kjøpe noe på Finn, men vil også kjøpe en del nytt som jeg vil beholde lenge. TS Anonymkode: 0a138...af7 Det kan du gjøre om et års tid, når du har fått spart litt. Da kan du gi møblene fra finn videre på finn.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #14 Skrevet 3. mars 2021 Jeg trenger ikke flere råd om at jeg kan handle møbler på finn. Jeg kommer til å handle en del på finn, men også en del nytt. Anonymkode: 0a138...af7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #15 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg trenger ikke flere råd om at jeg kan handle møbler på finn. Jeg kommer til å handle en del på finn, men også en del nytt. Anonymkode: 0a138...af7 Nei, men da har du vel bestemt deg, da. Så da trengte du vel egentlig ingen råd i utgangspunktet, for det er jo liksom det som er alternativet. Dvs, det finnes et par alternativ til. Nemlig å kjøpe litt og litt, og klare seg uten det andre i mellomtiden. Eller å sette tæring etter næring og spare til man faktisk har råd. Anonymkode: 20521...1f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå