Gå til innhold

vanndrivende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg siterer et svar du allerede har fått:

"Dette er et reseptbelagt medikament som i hovedsak brukes hos pasienter med sirkulasjonsproblemer og ødemer i kroppen.

Friske personer skal ikke bruke det, da det kan tappe kroppen for viktige stoffer som kan gi forstyrrelser i væskebalansen.

Fex et stoff som Kalium, som er meget viktig for funksjon av hjertet."

Dessuten kan du bli dehydrert, noe som er svært farlig, og du kan ende opp på sykehuset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er riktig som skrevet før, at at en av de viktigste bivirkingene av diuretika er kaliumtap. Diural er ikke noe en skal prøve på egen hånd hvis man ikke trenger det av medisinske grunner. Du kan få forandringer i hjerterytmen, tap av reflekser og lammelser i skjelettmusklaturen, problemer med tynntarmen etc. Hypokalemi er livstruende for hjertet.

For din egen helse, tror jeg ikke det er noe god idè bruke Diural som slankemiddel.

Skrevet
hvordan helsefarlig?

hvis jeg tar mivitotal og tran og alt sånt. går det ikke bra da heller???

det som skjer da er at du tisser ut vann og mineraler og erstatter med vann og vitamineraler..... Hva er poenget da ;)

Du vil bare gå ned om du ikke drikker og tar pillene; og da blir du syk.

Gjest jente19aar_
Skrevet
det som skjer da er at du tisser ut vann og mineraler og erstatter med vann og vitamineraler..... Hva er poenget da ;)

Du vil bare gå ned om du ikke drikker og tar pillene; og da blir du syk.

Hmm... SÅ de som bruker vanndrivende skal ikke drikke vann? For de fyller de opp kroppen igjen med vann?

og hvis jeg tar vitaminer og sånn, da får man åsså vann i kroppen?????

Skrevet

Snakk om et desperat forsøk på å gå ned i vekt da.

Er du virkelig villig til å ofre helsen din for å bli medlem av Team Aylar (for det var du, var det ikke?!)

Hvordan har du forresten fått tak i denne reseptbelagte medisinen?

For det virker ikke som om du har fått det gjennom lege, siden du ikke vet hva og hvordan du skal bruke det...

Gjest jente19aar_
Skrevet
Snakk om et desperat forsøk på å gå ned i vekt da.

Er du virkelig villig til å ofre helsen din for å bli medlem av Team Aylar (for det var du, var det ikke?!)

Hvordan har du forresten fått tak i denne reseptbelagte medisinen?

For det virker ikke som om du har fått det gjennom lege, siden du ikke vet hva og hvordan du skal bruke det...

Ja jeg er kanskje litt desp nå for tida, men jeg har dårlig tid hvis jeg blir innkalt til audition. ;);)

Venninna mi tok pillene fra morrea hennes. Eller hu fikk dem. Legen hadde sagt til morra til venninna mi at disse var MILDE!!!! ;);););)

jeg ofrer ikke helsen min hvis jeg tar og drikker vann (hvis ikke det fyller opp kroppen igjen da?) OG tar vitaminer og sånn. Da går det greit. dessuten så tar jeg vitaminene om kveldeeeeeeeeeeeeeeeeen. da tisser jeg ikke på 1 hel natt.

Skrevet

Slik jeg ser det har du to alternativer:

1. Du tar vanndrivende piller og drikker ikke vann. Det blir du dehydrert av, og cellene dine får dårligere kår. Veldig dumt siden du ser ut til å trenge alle cellene du har i hjernen.

2. Du tar vanndrivende midler og drikker vann. Du får ingen effekt.

Skrevet

Har du i det hele tatt sjekket opp bivirkningene du kan få av disse pillene?

Hyppige (>1/100): Metabolske: Hypokalemi, hyponatremi, hypomagnesemi, hypokalsemi, hypokloremi, urinsyreretensjon. Sirkulatoriske: Hypovolemi ved intensiv terapi. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Kvalme, brekninger. Sjeldne (<1/1000): Blod: Leukopeni, trombocytopeni, agranulocytose. Hud: Allergiske reaksjoner, vaskulitter, urticaria, erythema multiforme, eksfoliativ dermatitt, purpura. Hørsel: Tinnitus og reversibel nedsatt hørsel ved høye plasmakonsentrasjoner. Lever: Intrahepatisk kolestase, økning av leverenzymer eller akutt pankreatitt. Metabolske: Hyperglykemi. Øvrige: Fotosensibilisering.

Noe av dette greier du ikke å unngå ved inntak av vann og vitamin-piller.

Og noe av dette ville ikke jeg dratt på audition med i allefall....

Gjest jente19aar_
Skrevet
Har du i det hele tatt sjekket opp bivirkningene du kan få av disse pillene?

Noe av dette greier du ikke å unngå ved inntak av vann og vitamin-piller.

Og noe av dette ville ikke jeg dratt på audition med i allefall....

det står at mange av dem er sjeldne. tissing er jo typisk hvis man tar vanndrivende er det ikke? omg. :roll::roll::roll:

Gjest jente19aar_
Skrevet
Slik jeg ser det har du to alternativer:

2. Du tar vanndrivende midler og drikker vann. Du får ingen effekt.

så hvis man tar vanndrivende og drikker mye vann: da fyller kroppen seg OPP igjen med vann???

Skrevet
så hvis man tar vanndrivende og drikker mye vann: da fyller kroppen seg OPP igjen med vann???

Spør legen din ;)

Slanke seg med vanndrivende midler er noe av det dummeste jeg har hørt, og jeg har lest om både plastfolier og teer her inne.

Skrevet
omg.  :roll:  :roll:  :roll:

:ler:

Jo, det er bra du tar så lett på det...

Jeg vil da vel tro at det finnes andre måter for deg å gå ned 2 kg på, enn å fjerne vann fra kroppen din.

Vil ikke tro at de på audition ser KUN på vekta di, men mer på kroppen generelt. Og jeg tviler på at du vil se så mye slankere ut ved å fjerne vannet du bør ha...

Når vann forsvinner fra cellene, vil vel cellene bli slappere - og du vil vel neppe ha en slapp hud/kropp på en slik audition...

Vel - det er ditt liv, og din kropp, og du har vel allerede fått svar på det du ønsker å vite.

Og du er villig til å gamble med helsen din, for å miste 2 kg med vann... Og du himler med øynene.... :roll:;)

Skrevet

Vanndrivende gis til de som TRENGER det.. Dvs pillene er ikke laget for deg ;)

Det er et viktig poeng..

Skrevet
Ja jeg er kanskje litt desp nå for tida, men jeg har dårlig tid hvis jeg blir innkalt til audition. ;);)

Venninna mi tok pillene fra morrea hennes. Eller hu fikk dem. Legen hadde sagt til morra til venninna mi at disse var MILDE!!!! ;);););)

jeg ofrer ikke helsen min hvis jeg tar og drikker vann (hvis ikke det fyller opp kroppen igjen da?) OG tar vitaminer og sånn. Da går det greit. dessuten så tar jeg vitaminene om kveldeeeeeeeeeeeeeeeeen. da tisser jeg ikke på 1 hel natt.

Dersom du VET dette, hvorfor spør du da? ;)

Svaret er uansett at dette ikke g¨år greit ser du..

Skrevet

Tren i stedet.

Selv om du skulle gå ned 2 kg i vann og sette deg selv i fare, så vil de ikke kunne se det på audition.

Skrevet

Man vet jo hva som skjer dersom man går opp etter å ha kommet gjennom en audition... da er det press for å holde vekten man var på.

• 6 år senere...
Skrevet

Jeg håper du har blitt smartere med årene!

Skrevet

Jeg håper du har blitt smartere med årene!

Så fjern som hun hørtes ut til å være har jeg min tvil på det. Og uansett om hun har blitt litt smartere, er det langt igjen til normalt nivå :ler:

Skrevet

Hmm... SÅ de som bruker vanndrivende skal ikke drikke vann? For de fyller de opp kroppen igjen med vann?

og hvis jeg tar vitaminer og sånn, da får man åsså vann i kroppen?????

Du skjønner det stadig ikke: Du har ikke problemer med unødvendig mye vann i kroppen. Hvis du skal gå ned i vekt så må du miste fettvekt, ikke vannvekt. Hvis du tar vanndrivende medikamenter risikerer du å bli dehydrert, samt å få for lite mineraler i blodet. De som bruker vanndrivende skal selvsagt drikke vann, kroppen trenger vann. Grunnene til at de må gå på vanndrivende kan være så mangt, f. eks. dårlig nyrefunksjon.

Om du mister vannvekt så er det høyst midlertidig. Du mister vannvekt om du sitter i badstue i 20 minutter, men hvis du ikke er helt idiot og lar være å drikke, men derimot drikker en del etterpå, så vil væskebalansen rette seg opp i løpet av noen timer.

Skrevet

Jeg har tenkt å ta noen vanndrivende tabletter som heter diural eller noe.

hvor mye kan man gå ned i vekt på vanndrivende?

burde jeg drikke masse vann da? eller fyller kroppen seg opp igjen når man drikker mye vann (ja vet dumt spørsmpål) :)

anyone???? :):)

Vil du teste hva vanndrivende midler gjør med deg, er det jo bare å brygge sterk kaffe, og hive innpå! Slankeeffekten er vel dog ikke helt på topp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...