Gjest jente19aar_ Skrevet 22. august 2005 #1 Skrevet 22. august 2005 Jeg har tenkt å ta noen vanndrivende tabletter som heter diural eller noe. hvor mye kan man gå ned i vekt på vanndrivende? burde jeg drikke masse vann da? eller fyller kroppen seg opp igjen når man drikker mye vann (ja vet dumt spørsmpål) anyone???? :)
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #2 Skrevet 22. august 2005 Hvis du bruker Diural , vil du miste vann, men du vil ikke bli slankere. Dette er et reseptbelagt medikament som i hovedsak brukes hos pasienter med sirkulasjonsproblemer og ødemer i kroppen. Friske personer skal ikke bruke det, da det kan tappe kroppen for viktige stoffer som kan gi forstyrrelser i væskebalansen. Fex et stoff som Kalium, som er meget viktig for funksjon av hjertet. Vil ikke virke som en bedreviter her, men du bør holde deg unna ukritisk bruk av Diural. Hvis du har fått det på resept fra legen din, bør du vel bruke det som angitt.
Gjest 1111 Skrevet 22. august 2005 #3 Skrevet 22. august 2005 Vanndrivende tabletter er ikke ment som et slankemiddel, det er ment for å drive ut vannet som eventuelt har hopet seg i kroppen. Det er altså ikke noen vits i å ta vanndrivende tabletter hvis ikke du er plaget med vann i legger osv. Du blir ikke slankere av disse tablettene. Du vil kanskje veie noen kilo (eller kanskje ikke det engang) mindre når du står på vekta, men det er bare vann som er ute av kroppen, og det er ikke fett. Du blir altså ikke slankere/tynnere eller får mindre fett på kroppen, du bare veier litt mindre.
Gjest jente19aar_ Skrevet 22. august 2005 #4 Skrevet 22. august 2005 men. hvis man mister f.x 2 kg vann. så vil det jo syntes på kroppen.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. august 2005 #5 Skrevet 22. august 2005 Jente18aar mener Shabana er tykk og da antar jeg hun er tynnere selv. Og er hun det så trenger hun heller ikke slanke seg. Men om du likevel vil det så er nok ikke vanndrivende tabletter løsningen.
Gjest Myztica Skrevet 22. august 2005 #6 Skrevet 22. august 2005 Men kroppen er jo avhengig av vann da... Ellers blir du jo dehydrert!
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #7 Skrevet 22. august 2005 men. hvis man mister f.x 2 kg vann. så vil det jo syntes på kroppen. ← Det er et fritt land, gjør som du vil. Men jeg ville ikke gamblet med helsen min på denne måten.
Gjest jente19aar_ Skrevet 22. august 2005 #8 Skrevet 22. august 2005 Men kroppen er jo avhengig av vann da... Ellers blir du jo dehydrert! ← ja. derfor tenkte jeg å drikke masse vann. herregusd skrev jo det jo.
Gjest 1111 Skrevet 22. august 2005 #9 Skrevet 22. august 2005 men. hvis man mister f.x 2 kg vann. så vil det jo syntes på kroppen. ← Nei. Du har jo ikke unødvendig vann i kroppen.
Gjest jente19aar_ Skrevet 22. august 2005 #10 Skrevet 22. august 2005 Det er et fritt land, gjør som du vil. Men jeg ville ikke gamblet med helsen min på denne måten. ← hva kan skje da? jeg drikker jo minst 2 el 3 ltr vann pr dag når jeg tar dem. og hvis man mister 2 kg, av hva det enn er, så burde det synes på kroppen??? dessuten så tar jeg vitaminer, cla, epleeddikk, og linfrø og MiviTotal fra apoteket. så jeg tror ikke jeg dør av dette liksom.
Gjest jente19aar_ Skrevet 22. august 2005 #11 Skrevet 22. august 2005 Nei. Du har jo ikke unødvendig vann i kroppen. ← hmm. men alle menesker har jo vann i kroppen.
Gjest 1111 Skrevet 22. august 2005 #12 Skrevet 22. august 2005 Og hvor skulle det væske-tapet vises? Du spør om råd og da må du tåle svarene du får.
Gjest jente19aar_ Skrevet 22. august 2005 #13 Skrevet 22. august 2005 Jente18aar mener Shabana er tykk og da antar jeg hun er tynnere selv. Og er hun det så trenger hun heller ikke slanke seg. Men om du likevel vil det så er nok ikke vanndrivende tabletter løsningen. ← JA. MIN mening.
Gjest 1111 Skrevet 22. august 2005 #14 Skrevet 22. august 2005 hmm. men alle menesker har jo vann i kroppen. ← Men du har ikke noe unødvendig vann i kroppen.
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #15 Skrevet 22. august 2005 Se svaret mitt over. Det er jo en grunn til at det er reseptbelagt medisin. Men du kan jo ringe et apotek for å få en farmasøyts vurdering.
Gjest jente19aar_ Skrevet 22. august 2005 #16 Skrevet 22. august 2005 Og hvor skulle det væske-tapet vises? Du spør om råd og da må du tåle svarene du får. ← ja altså. kroippen vår består jo av masse vann. så uansett om jeg har overflødig vann el ik i kroppen så MÅ jeg jo miste noe av dette.
Gjest jente19aar_ Skrevet 22. august 2005 #17 Skrevet 22. august 2005 Men du har ikke noe unødvendig vann i kroppen. ← så hvis jeg ikke har oveflødig vann i kroppen. gjør disse pillene sånn at man ikke tisser da?
Gjest 1111 Skrevet 22. august 2005 #18 Skrevet 22. august 2005 Helt riktig, kroppen din vil miste vann når du går på vanndrivende tabletter, uansett om du har unødvendig vann i kroppen eller ikke. Det er når du tar vanndrivende uten unødvendig vann i kroppen (som i ditt tilfelle) at det blir helsefarlig, nettopp fordi du mister vann og mineraler som er livsviktig for deg!
Gjest 1111 Skrevet 22. august 2005 #19 Skrevet 22. august 2005 så hvis jeg ikke har oveflødig vann i kroppen. gjør disse pillene sånn at man ikke tisser da? ← Ehh.. nei. Hvor har du det fra? Du mister vann uansett, og det er da det blir helsefarlig hvis du ikke har unødvendig vann i kroppen.
Gjest jente19aar_ Skrevet 22. august 2005 #20 Skrevet 22. august 2005 Ehh.. nei. Hvor har du det fra? Du mister vann uansett, og det er da det blir helsefarlig hvis du ikke har unødvendig vann i kroppen. ← hvordan helsefarlig? hvis jeg tar mivitotal og tran og alt sånt. går det ikke bra da heller???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå