AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har en baby på 7 mnd, jeg har ikke sovet en hel natt siden barnet ble født. Jeg elsker babyen min over alt på jord, men i natt rant begeret over. Jeg er også gravid i 4 uke å har fullt av hormoner.. Babyen min gråt i nesten hele natt, og har grått non stop i over en uke, jeg ble så irritert, jeg husker så vagt at jeg ropte til babyen i natt, fordi jeg ble så frustrert. Jeg løftet babyen kanskje litt hardere enn hva jeg ellers hadde gjort.. Jeg er så lei meg, så trist for at jeg gjorde dette i natt. Min samboer slipper å sove sammen med oss da han skal på jobb, så han har det som plommen i egget. Han sa til meg at jeg kalte babyen en drittunge i natt, noe jeg ikke har sakt, mener jeg selv å påstå. Jeg føler meg som verdens verste mor, jeg har bare lyst å ta livet mitt da jeg føler jeg har sviktet, jeg er deprimert å vet ikke mine arme råd.. Føler babyen min har det bedre uten meg Anonymkode: 27530...9ff
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en baby på 7 mnd, jeg har ikke sovet en hel natt siden barnet ble født. Jeg elsker babyen min over alt på jord, men i natt rant begeret over. Jeg er også gravid i 4 uke å har fullt av hormoner.. Babyen min gråt i nesten hele natt, og har grått non stop i over en uke, jeg ble så irritert, jeg husker så vagt at jeg ropte til babyen i natt, fordi jeg ble så frustrert. Jeg løftet babyen kanskje litt hardere enn hva jeg ellers hadde gjort.. Jeg er så lei meg, så trist for at jeg gjorde dette i natt. Min samboer slipper å sove sammen med oss da han skal på jobb, så han har det som plommen i egget. Han sa til meg at jeg kalte babyen en drittunge i natt, noe jeg ikke har sakt, mener jeg selv å påstå. Jeg føler meg som verdens verste mor, jeg har bare lyst å ta livet mitt da jeg føler jeg har sviktet, jeg er deprimert å vet ikke mine arme råd.. Føler babyen min har det bedre uten meg Anonymkode: 27530...9ff Må også sitere at når jeg skrev «rope» så mente jeg det ikke helt slik, jeg snakket med en høyere og litt strengere tone.. Kunne aldri ha ropt/gaula til barnet mitt Anonymkode: 27530...9ff
Populært innlegg Noldus Skrevet 3. mars 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 3. mars 2021 Det er nok mer vanlig enn du tror. Håper du får sove ekstra i helgenen? Det er ikke alltid rettferdig at far surfer seg gjennom netter med veldig urolige barn. 54
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Kjære deg, barnet har ikke tatt skade av den ene gangen så ikke tro du er en dårlig mamma! Samtidig er det veldig fint du ser det og er lei deg for det sånn at det ikke skjer igjen. Barnet er lite og gråt er eneste måten å kommunisere at det plages av noe, er ikke for å plage deg. Har nesten rent over for meg en gang før også, men klarte å holde det inni meg. Men her må din samboer steppe opp hvis du går helt på veggen, hjelper han deg? Har selv omtrent 100% omsorgen for barnet mitt selvom jeg er sammen med og bor med barnefar.. Det er vanskelig! (Mye jobb) Hilsen mamma til ettåring som vet hvor tøft småbarnsperioden kan være. Anonymkode: 7c280...31f 17
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 Hvis du ikke har sovet en hel natt siden babyen ble født, høres det ut som at mannen din må avlaste deg litt mer. Ja, han skal på jobb - men med mindre han operer i noens hjerne, kjører tungtransport eller har en annen jobb hvor det er spesielt viktig at han er uthvilt, så burde han takle fint å ta minst en natt i uka så du får sovet ut. Babyen din tok neppe skade av at du ropte til den, men hvis det plager deg veldig og du ikke klarer å legge det fra deg, ville jeg snakket med noen om det. Anonymkode: 58b1f...01f 42
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Noldus skrev (1 minutt siden): Det er nok mer vanlig enn du tror. Håper du får sove ekstra i helgenen? Det er ikke alltid rettferdig at far surfer seg gjennom netter med veldig urolige barn. Han har tatt babyen 1 hel natt siden baby ble født. 2 ganger har jeg sovet alene, men ender alltid opp med at jeg tar baby kl 4 for pupp fordi jeg ikke vil at baby skal få mme.. ellers var det en av de nettene samboer kommer inn å kjefter på meg å spør hva han skal gjøre da ingen av flaskene er vasket.. da sa jeg «Jeg sover! Du har like mye ansvar som meg for å vaske flasker, du får vaske de da» endte opp med at han ble irritert, så da sto jeg opp. Fikk ikke til å sove lengre den natten for å si det sånn Anonymkode: 27530...9ff
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Det er ingen grunn til at mannen skal få sove fordi han skal på jobb. Dere skal faktisk begge på hver deres «jobb» og det er like viktig at dere begge fungerer så godt som mulig. Det er minst like slitsomt å underholde og stelle med et barn på 7 måneder. Jeg tipper han på sin jobb har anledning til en liten pustepause, en kaffekopp eller å samle tankene på toalettet. Det har faktisk ikke du. Det er fint at du innrømmer disse tingene for deg selv (og oss). Men når du har kommet til dette punktet er det ikke sikkert det er så langt igjen til at du faktisk kan gjøre skade på barnet ditt. Dette er jo selvsagt ikke noe du ønsker, men når man er så sliten som du er så kan ting skje. Jeg foreslår at du tar en tur til fastlegen din og forklarer situasjonen. At du er så trøtt og sliten at du føler deg deprimert, og at du er gravid igjen. Da kan du bli sykemeldt og så kan far ta over din permisjon. Ta vare! Anonymkode: 73918...b4f 12
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen grunn til at mannen skal få sove fordi han skal på jobb. Dere skal faktisk begge på hver deres «jobb» og det er like viktig at dere begge fungerer så godt som mulig. Det er minst like slitsomt å underholde og stelle med et barn på 7 måneder. Jeg tipper han på sin jobb har anledning til en liten pustepause, en kaffekopp eller å samle tankene på toalettet. Det har faktisk ikke du. Det er fint at du innrømmer disse tingene for deg selv (og oss). Men når du har kommet til dette punktet er det ikke sikkert det er så langt igjen til at du faktisk kan gjøre skade på barnet ditt. Dette er jo selvsagt ikke noe du ønsker, men når man er så sliten som du er så kan ting skje. Jeg foreslår at du tar en tur til fastlegen din og forklarer situasjonen. At du er så trøtt og sliten at du føler deg deprimert, og at du er gravid igjen. Da kan du bli sykemeldt og så kan far ta over din permisjon. Ta vare! Anonymkode: 73918...b4f Så barnevernet kan ikke bli tilkallet? Det er jo en bekymring i seg selv ved å snakke med legen. Anonymkode: 27530...9ff
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #9 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så barnevernet kan ikke bli tilkallet? Det er jo en bekymring i seg selv ved å snakke med legen. Anonymkode: 27530...9ff Du trenger ikke si nøyaktig hva du har gjort. Men si at du føler deg som en zombie og at du føler irritasjon mot barnet ditt. At du bare er så trøtt og tom for energi. Det høres jo ut som du har en begynnende depresjon, og jeg tror det er mye kunnskap for at man da kan ha irrasjonelle følelser. At barnevernet får en bekymringsmelding er for øvrig ikke noe man skal gå å frykte. De setter jo i såfall inn hjelpetiltak om det er noe de er bekymret for. Det skal være bevis for fysisk vold eller grov omsorgssvikt om de gjør noe mer. Anonymkode: 73918...b4f 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #10 Skrevet 3. mars 2021 Du må kontakte helsestasjonen eller fastlegen til barnet. Gråter den så er det nn grunn til det. Anonymkode: cb883...b22 2
Mumsa Skrevet 3. mars 2021 #11 Skrevet 3. mars 2021 (endret) Jeg syns ikke det er riktig at TS skal sykemeldes og far overta permisjonen på grunnlag av det som beskrives her. Det er vanlig å være sliten, frustrert og fortvilet i småbarnsperioden. En sykemelding vil ikke hjelpe mer enn den tiden den varer, men et bedre samarbeid foreldrene imellom er det som er nødvendig for at dette på lang sikt skal fungere. Dere skal tross alt ha to barn sammen, han må stille mer opp på natten innimellom, til tross for at han jobber. Ellers mener jeg at det er vedkommende i permisjon som har hovedansvar på natt. Men når man har en familie på man hjelpe hverandre når det røyner på - det handler om grunnleggende respekt og kjærlighet. Hvis han ikke vil dette, så ville foreslått time på familievernkontoret for å få hjelp til å se hverandre. Endret 3. mars 2021 av Mumsa 16
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #12 Skrevet 3. mars 2021 Enig med resten er i at mannen din må steppe opp og bidra mer. Og du skal ikke ha dårlig samvittighet, den kommer du ingen vei med. Du er helt utslitt, og har sikkert mange vanskelige tanker om hvordan det skal gå når dere får enda en. Men dette kommer du deg gjennom, det kommer til å gå bra. Slitsomt er det, men det blir bedre. Har dere eventuelt noen foreldre i nærheten som kan hjelpe til litt? kanskje på dagen, eller en natt sånn at du kan få sove ut? Det kan hjelpe mye! å ikke sove er tortur. Jeg heier på deg! Anonymkode: ad83d...b7d 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #13 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en baby på 7 mnd, jeg har ikke sovet en hel natt siden barnet ble født. Jeg elsker babyen min over alt på jord, men i natt rant begeret over. Jeg er også gravid i 4 uke å har fullt av hormoner.. Babyen min gråt i nesten hele natt, og har grått non stop i over en uke, jeg ble så irritert, jeg husker så vagt at jeg ropte til babyen i natt, fordi jeg ble så frustrert. Jeg løftet babyen kanskje litt hardere enn hva jeg ellers hadde gjort.. Jeg er så lei meg, så trist for at jeg gjorde dette i natt. Min samboer slipper å sove sammen med oss da han skal på jobb, så han har det som plommen i egget. Han sa til meg at jeg kalte babyen en drittunge i natt, noe jeg ikke har sakt, mener jeg selv å påstå. Jeg føler meg som verdens verste mor, jeg har bare lyst å ta livet mitt da jeg føler jeg har sviktet, jeg er deprimert å vet ikke mine arme råd.. Føler babyen min har det bedre uten meg Anonymkode: 27530...9ff Det høres overhodet ikke krise ut å snakke litt hardere til babyen sin etter å ikke ha sovet ordentlig på 7 mnd. Men du MÅ få sovet ut så fort som mulig, allerede i natt, for nå har du åpenbart ikke mer å gå på. Jeg vil tro du vil ha mer overskudd om både på natt og dag hvis dere bytter på nattevåk. Ikke vær så hard med deg selv. Men ta det som et tegn på at du må få hvile, og gjør en endring umiddelbart. Si at nå må mannen din ta sin tørn, og det er ikke diskutabelt. Det er ikke slik at han ikke har noe ansvar fordi du er i foreldreperm akkurat nå. For du kommer til å gjøre ting for babyen når du tilbake i jobb. Dere er like mye forelder for barnet deres, han har like mye ansvar både for den på sju mnd og den i magen din. Han må komme på banen. Anonymkode: 49b17...674 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #14 Skrevet 3. mars 2021 Og ta og vis mannen din denne tråden. Da må han ta det på alvor. Anonymkode: 49b17...674 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #15 Skrevet 3. mars 2021 Helt normalt å reagere når man ikke har sovet over tid. Og nei, da er det ikke kort vei til å skade barnet! For noe tull!! Et vennepar av meg har en baby som skriker masse (de prøver ut litt forskjellig i melkeveien etc nå). Mor forteller selv at noen ganger har hun lyst til å bare slenge babyen ut av vinduet. Men gjør hun det? Nei. Det er helt normalt å reagere med sinne/frustrasjon. Og det er helt normalt å få voldelige/skammelige tanker i slike situasjoner. De aller aller aller fleste av oss stopper ved tankene. Anonymkode: 72bb6...6b3 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #16 Skrevet 3. mars 2021 Og denne mannen vil du gjerne ha et barn til med... Anonymkode: ec88b...ed6 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #17 Skrevet 3. mars 2021 Enig i at far må på banen her. Hvorfor skal ikke han bidra på natt? Har aldri skjønt den der "far må på jobb, så han må sove ', men de fleste ammende mødre nattammer fremdeles når de går ut i jobb - det hører vi aldri om, for det er jo noe heeelt annet 🙄? Anonymkode: 2971d...3cf 10
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #18 Skrevet 3. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og denne mannen vil du gjerne ha et barn til med... Anonymkode: ec88b...ed6 For en unødvendig kommentar. Vi vet ingenting om omstendighetene rundt graviditeten, det var ikke nødvendigvis planlagt. Anonymkode: ad83d...b7d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #19 Skrevet 3. mars 2021 Klart du er sint! Men gå vekk fra babyen (ikke lenge) mens du får utløp for sinnet. Det er din og fars feil at begeret ditt er fullt. Han må avlaste deg mer. Du må være tydeligere på forventningene dine til han selv om du ikke synes du burde. Tar han en våkenatt, så må du være klar på hva det innebærer slik at han kan forberede seg, og f.eks. vaske flasker på forhånd. Anonymkode: 165f4...fdd 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #20 Skrevet 3. mars 2021 Problemet du må ta tak i er jo hvorfor sover ikke baby? At baby ikke har sovet endel natt på syv måneder er jo ikke bra. Er det noe som plager den lille? lege eller helsestasjon er mitt råd Anonymkode: 15503...684 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå