Gå til innhold

ridning under graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har noen erfaringer med dette temaet?

har hørt mye forskjellig men men.... bare lurer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tråden hører kanskje inn under helse? Går ut ifra at du er gravid og ikke hesten..

Gjest spinnvil| i i
Skrevet

Skulle ikke være noe i veien for det om du har et normalt svangerskap. Bare lytt godt til kroppens signaler.

Jeg hadde hest da jeg ventet mitt første barn og var veldig plaget med rier under det meste av svangerskapet. Så jeg tok det pent med skritteturer, og holdt riene seg unna kunne jeg forsiktig trave og galoppere litt.

Ei jockeyjente red løp til hun var 3 mnd på vei, da fikk hun ikke lov av trenern mer. Tror hun red i trening videre utover i svangerskapet..

Gjør hva du føler er trygt, ingen kjenner kroppen din bedre enn deg.

Skrevet

Man kan jo være uheldig og falle av. Det vet man aldri. Hesten kan bli skremt av noe uansett hvor trygg den er...

Jeg hadde ikke turt å ri med stor mage, selv om det er skritteturer det er snakk om. Hvem vet hva som kan skje med babyen om du skulle falle av og lande forkjært? En baby er godt beskyttet inni der, men du kan være veldig uheldig.

Nå høres jeg veldig negativ ut her, men jeg hadde ikke turt. Men jeg hadde vært veldig kjapp opp igjen etter fødselen! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...