Gå til innhold

Date ber bf om å få endret samværshelger etter 2 ukers dating

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter det ble slutt med bf har han flydd fra dame til dame, virker nå som han har truffet ei som virker ut til å oppriktig er glad i han/bryr seg om han og som har ei jente som er 3 år eldre enn vårt barn. De har ikke holdt på å date mer enn noen uker men so far so good.  Eneste jeg stusser litt over er at hun ber han snakke med meg om å ha barnet vårt annenhver helg slik at de har barnefri samtidig. På en måte skjønner jeg jo det mens samtidig så synes jeg det var litt vel tidlig å komme med sånn etter kun noen uker. 
Jeg tror ikke han har vært ærlig om hvor sjeldent han faktisk har barnet vårt.  Jeg svarte han at de helgene jeg jobber kan ikke endres på akkuratt nå, men når jeg og typen flytter sammen er det kanskje en mulighet men det må gradvis jobbes mot å ha annenhver helg. først må han vise han  klarer en arbeidshelg uten å mase på mg for hver minste ting, og å sammenligne barnet med en jobb. Skal også nevnes at bf og barnet er i vår leilighet men jeg er på jobb så de har egentlig ikke samvær en hel helg engang. I tillegg blir han sjeleglad om noen av besteforeldrene  ønsker å passe barne når det er hans «samværshelg» 

hva hadde dere tenkt om en som eksen hadde datet i et par uker ba han om å prate med meg angående samværshelger?  Som sagt så forstår jeg henne men samtidig syns jeg at det var litt tidlig å komme med slik

Endret av Uperfekt mamma
Manglet litt overskrift
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Isolert sett er det jo greit å spørre (litt tidlig, men skjønner jo at dette kan være av betydning for om hun vil satse på forholdet eller ikke). 

Dog, høres ut som du har nok andre utfordringer i samarbeid med far å ta tak i først.

Anonymkode: 8c8e9...121

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at hun har spurt? Er i en tilsvarende situasjon nå med dating noen få uker. Sa i en bisetning at det var dumt vi hadde barnefri motsatt helger. Da pratet han med barnas mor om å få byttet helg- uten at jeg hadde forespurt noe om det.

Anonymkode: 6c431...4b5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig tidlig! Vi tok den dialogen etter nærmere 1 år. 

Det høres ikke ut som han har vært helt ærlig nei. Men får håpe for din del og barnets del at  han nå holder seg til ei dame og at ting stabiliseres. 

Anonymkode: 0c671...316

• Liker 4
Skrevet

På den ene siden tidlig - på den andre siden ville jeg vært sjeleglad for at det omsider kommer en voksen person inn på fars side. Ut fra beskrivelsen trenger han noen som kan  ha god innflytelse på ham. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du ho vil ha mulighet til treffes ut barna i starten? Har de motgående helger blir det for at barn blir presentert for ny partner tidlig. 

Anonymkode: 4d04c...892

Skrevet
Uperfekt mamma skrev (6 timer siden):

Etter det ble slutt med bf har han flydd fra dame til dame, virker nå som han har truffet ei som virker ut til å oppriktig er glad i han/bryr seg om han og som har ei jente som er 3 år eldre enn vårt barn. De har ikke holdt på å date mer enn noen uker men so far so good.  Eneste jeg stusser litt over er at hun ber han snakke med meg om å ha barnet vårt annenhver helg slik at de har barnefri samtidig. På en måte skjønner jeg jo det mens samtidig så synes jeg det var litt vel tidlig å komme med sånn etter kun noen uker. 
Jeg tror ikke han har vært ærlig om hvor sjeldent han faktisk har barnet vårt.  Jeg svarte han at de helgene jeg jobber kan ikke endres på akkuratt nå, men når jeg og typen flytter sammen er det kanskje en mulighet men det må gradvis jobbes mot å ha annenhver helg. først må han vise han  klarer en arbeidshelg uten å mase på mg for hver minste ting, og å sammenligne barnet med en jobb. Skal også nevnes at bf og barnet er i vår leilighet men jeg er på jobb så de har egentlig ikke samvær en hel helg engang. I tillegg blir han sjeleglad om noen av besteforeldrene  ønsker å passe barne når det er hans «samværshelg» 

hva hadde dere tenkt om en som eksen hadde datet i et par uker ba han om å prate med meg angående samværshelger?  Som sagt så forstår jeg henne men samtidig syns jeg at det var litt tidlig å komme med slik

Svaret er nei. Man kan ikke holde på sånn. Min ex holder på sånn. Skal bytte i tide og utide bare fordi det passer henne. Jeg har lagt opp livet mitt til å passe den planen vi har og er ikke interessert i noen endring. Barna kommer først og de trenger forutsigbarhet rundt dette med samvær og tilhørighet og skal på ingen måte være noen kasteball.

Hvis noen skal endre samvær her så må hun selv gjøre det og ikke pålegge ham den biten hvis dette er så viktig. Så jeg hadde gått videre i livet om min nye flamme hadde begynt med noe slikt. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Isolert sett er det jo greit å spørre (litt tidlig, men skjønner jo at dette kan være av betydning for om hun vil satse på forholdet eller ikke). 

Dog, høres ut som du har nok andre utfordringer i samarbeid med far å ta tak i først.

Anonymkode: 8c8e9...121

Ja det skjønner tenker jeg også, og derfor jeg ikke stiller meg vanskelig til det men først bør han kunne være sammen med barnet vårt det han skal. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sikker på at hun har spurt? Er i en tilsvarende situasjon nå med dating noen få uker. Sa i en bisetning at det var dumt vi hadde barnefri motsatt helger. Da pratet han med barnas mor om å få byttet helg- uten at jeg hadde forespurt noe om det.

Anonymkode: 6c431...4b5

Såpass.... nei er ikke 100% sikker 😅 men tviler på at det er et ønske han kom på selv 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Uperfekt mamma skrev (8 timer siden):

Jeg tror ikke han har vært ærlig om hvor sjeldent han faktisk har barnet vårt.

Hvor sjeldent har han barnet? Annenhver helg? Eller sjeldnere?

Hvor ofte tror hun at han har barnet? Annenhver helg? Eller annenhver uke?

Hvis far har barnet sjeldnere enn annen hver helg, så har de vel barnefri samtidig da?

Anonymkode: ce600...ca7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke daten endre på sitt samvær med sin barnefar dersom dette er så viktig for henne?

Anonymkode: 8784f...1be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kan ikke daten endre på sitt samvær med sin barnefar dersom dette er så viktig for henne?

Anonymkode: 8784f...1be

Det er jo ikke sikkert at det er daten som har spurt en gang. 

For alt en vet, kan barnefar ha spurt om dette på eget initiativ, fordi han vil ha barnefri samtidig, eller daten kan ha nevnt at det var dumt at de ikke ut barnefri samtidig, uten å ha spurt om bf kan endre samværet. 

Anonymkode: 12bb6...2ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bedre at daten endrer på samværsukene siden hun forhåpentligvis ikke nytter date like ofte som eksen til TS.

Dessuten. Hvis han har vist seg til nå å bytte dame veldig ofte, så kan han vel heller bytte en helg eller to. Eller få moren til å sitte barnevakt?

AnonymBruker
Skrevet

Nytter = bytter

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke byttet samværshelg bare fordi far har fått seg kjæreste. Har en fast turnus og jobber selv de helgene barnet er til far. 

Jeg mener at fars kjæreste burde ha sett på om hun har mulighet å bytte samværshelg. 

Jeg og kjæresten har barnefri sammen, men vi begge er på jobb. Så da får vi kun noen få timer på kvelden sammen. Nyter de dagene vi kan sammen når det er mulighet for det. Blir man sammen med noen som har barn så kommer barna på kjøpet. Greit nok å spørre en eller annen gangen hvis det foregår noe spesielt mener jeg. Det gjorde kjæresten min og moren der byttet gledelig samværshelg den ene gangen. Jeg skaffet meg barnevakt så vi kunne finne på noe kjekt en helg bare vi voksne. 

Anonymkode: a75b0...508

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hun håper de kan bli bedre kjent og få mer tid sammen, hun har ikke skjønt at han er en slask som ikke bryr seg så veldig om sitt barn...

Anonymkode: 7a50f...bee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er det jeg som har byttet etter hvem jeg har datet. 2 ganger har vi byttet på 6 år. Far jobber ikke i helger så har vært samme for han, men hadde han ikke kunnet grunnet turnus på jobb så er det forståelig.

Anonymkode: c4015...757

AnonymBruker
Skrevet

Spørre etter lang tids dating og når man er kjærester: greit.

Så tidlig? :P Hallo. 

Anonymkode: 5ae4d...a5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal han stadig bytte etter hvert som det kommer nye damer til? Det er jo ikke gitt at den nye daten gidder å henge rundt ham så lenge

Anonymkode: 8825e...8a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke HUN som har spurt. Han er sikkert helt enig, men er en tøffel og legger det over på henne, og du gikk rett i fella.

Anonymkode: 6c0d2...d96

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...