Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Gått på en sikkelig smell

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har de siste tre årene gått ned 25kg. Før jul bestemte jeg meg for å kutte sukker for å klare å gå ned de siste kiloene. Dette funket fint helt til nå!

Jeg kom ned til 60kg (173cm) men er nå oppe på 62 kg etter kun en uke. Jeg har gjennomgått en operasjon som gjør at jeg ikke kan bevege meg mye eller trene på 6-8 uker. Jeg bor også hos et familiemedlem, fordi jeg trenger «oppsyn».  Jeg gikk så på en smell å har spist alt for mye sjokolade, smågodt og kjeks de siste dagene... Det gjør det vankligere når hun jeg bor med hele tiden tilbyr meg snacks, godteri og usunn mat😅

Jeg vil helst bare hjem og tilbake til gamle vaner, men kan bo alene før om 1-2 uker. Noen med råd til hvordan jeg kan komme «back on track»? Føler meg så utrolig dum og svak akkurat nå, har utrolig dårlig samvittighet.

Anonymkode: 58848...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst må du tenke på de fantastiske resultatene du har hatt. Noen få uker vil ikke få deg tilbake dit. 
Så må du også tenke at hver dag er en ny dag. Om du går på en smell en dag, eller en uke - så ødelegger det IKKE for det lange løp. Det er kun en dråpe i havet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må bare si nei. Det er heldigvis kun 2 kg. Og hun er dårlig familie som ikke støtter deg og bare tilbyr fristelser.... Men det er dessverre ditt ansvar alene å si neitakk.

Ikke skjenn på deg selv. Gjort er gjort og spist er spist. Se for deg mentalt det du skal spise og fokuser på å nyte de måltidene du skal ha.

Skriv handleliste, ring den inn til butikken og få det levert på døra, og så tar du ansvar for å lage maten din selv. Håper du får til det selv med operasjonssår?

Anonymkode: 484d4...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Be i stedet om et glass Pepsi Max el.l. 

Hold kaloriinntaket lavt når du ikke er aktiv. Lite raske karbohydrater

Anonymkode: 6ea70...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn frem et bilde av deg selv der du er på ditt tykkeste. Heng dette ved senga. Hver gang fristelsen byr seg, tenk over hvordan det føles å ha den høye vekten

Anonymkode: 6ea70...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har operert. Kroppen din trenger næring og hvile nå. Jeg ville ha oppfordret personen du er hos til å heller gi deg næringsrik middag og mat, og si at sukker ikke hjelper kroppen å leges. Har vært der selv, og næringsrik mat anbefales virkelig. 

Lykke til! Husk at du er helt inaktiv nå, og du trenger mindre mat enn du pleier, men det er ikke store endringene. 

Anonymkode: 566cb...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk heller på å bli god, fremfor mat og vekt i tiden fremover! 

Hvis det hjelper er jeg 161 og veier 61, så du trenger absolutt ikke gå ned! 

Du er operert, ikke bruk tid å krefter på slike tanker. Ha det heller fint, kos deg og vær glad du har noen å være hos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...