AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Eksen kommer med unnskyldninger hele tiden og avlyser samvær, avtaler på familievernkontoret og kommer forsent/ikke kommer på møter til bup/ppt og barnehagen. Er så sliten av å være mor for en voksen mann. Jeg skal ikke være nødt å minne han på alt hele tiden. Sett meg lei og sluttet. Resulterer i at vi sitter å venter på far som aldri kommer. Bedt han om å ha kalender og varsel på telefonen. Når jeg ringer han så merker jeg at han akkurat har våknet (hører på stemmen hans). Han er arbeidsledig, jeg er i 100% jobb. Jeg får alltid til å stille opp. Jeg vet han lyver når han kommer med de dumme unnskyldningene sine (tatt han i å lyve mange ganger). Orker ikke å konfrontere han mer og svarer bare ok eller javel. Brukt nok energi på å irritere meg over at han ikke stiller opp. Samvær blir bare mindre og mindre. Jeg må enten hente tidligere eller så kan han ikke hente av en eller annen grunn. Krangle om 50/50 skal han. Hvordan forholde seg til en slik ustabil person? Gjør jeg riktig med å ikke minne han på avtaler mer? Jeg glemte en avtale vi hadde engang og sa fikk jeg virkelig høre det. Jeg stiller alltid opp ellers. Anonymkode: 76aab...d51
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 Du er ikke ansvarlig for han. Han får passe på sine egne avtaler. Ikke vent på far, gjør andre ting. Er han ikke der innen 15 min kan dere gjøre som dere vil. Lag deg en samværsdagbok om du ikke har det allerede. Noter i forhold til samværsavtalen: gjennomført, ikke gjennomført, informert, ikke informert osv Anonymkode: 24c71...d21 4
Zienna Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 Jeg synes du skal kutte ut å gi ham påminnelser. Han er voksen og far. Slutt å regne med ham. Noter i kalenderen din hvor ofte han faktisk har samvær. Etter en periode kontakter du FV kontoret, og ber dem innkalle far til møte. Der bør du vise ham det faktiske samværet han har hatt. Fortell ham at du krever bidrag i samsvar med realiteten i samværet. Forhåpentligvis kan dette få ham til å forstå. Uansett får du en avklaring på situasjonen, og slipper å slite deg ut på dette. 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Du noterer ned alt av avtaler! Deretter kan du bruke det mot ham senere når du ta det videre. Han vil ha 50/50 for å slippe stort barnebidrag, men han vil ikke passe barna heller. Anonymkode: 1eb0b...31a 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er ikke ansvarlig for han. Han får passe på sine egne avtaler. Ikke vent på far, gjør andre ting. Er han ikke der innen 15 min kan dere gjøre som dere vil. Lag deg en samværsdagbok om du ikke har det allerede. Noter i forhold til samværsavtalen: gjennomført, ikke gjennomført, informert, ikke informert osv Anonymkode: 24c71...d21 Ja det har jeg allerede. Brutt samværsavtalen mange ganger. Går ikke en mnd uten at den er brutt. Bare veldig irriterende når jeg setter opp avtaler etter hvordan ting passer i forhold til jobben min. Hører også med far hvordan det passer han. Må kjøre et stykke også. Alt for ingenting føler jeg. Mest lyst å droppe timer på familievernkontoret snart. Stilt opp 2/8 møter vi har hatt. ts Anonymkode: 76aab...d51 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du noterer ned alt av avtaler! Deretter kan du bruke det mot ham senere når du ta det videre. Han vil ha 50/50 for å slippe stort barnebidrag, men han vil ikke passe barna heller. Anonymkode: 1eb0b...31a Han vil helst ikke betale noe. Nav har lønnstrekk på han nå. Barnebidraget er kun på 750kr i mnd 😂 Jeg tjener veldig bra og han har vært arbeidsledig i 2 år. Aldri klart å holde på en jobb lengre enn 6 mnd.. ikke avhengig av noe bidrag heldigvis siden jeg jobber og forsørger barnet mitt helt alene. ts Anonymkode: 76aab...d51 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #7 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han vil helst ikke betale noe. Nav har lønnstrekk på han nå. Barnebidraget er kun på 750kr i mnd 😂 Jeg tjener veldig bra og han har vært arbeidsledig i 2 år. Aldri klart å holde på en jobb lengre enn 6 mnd.. ikke avhengig av noe bidrag heldigvis siden jeg jobber og forsørger barnet mitt helt alene. ts Anonymkode: 76aab...d51 Og han fikk du barn med... Anonymkode: 9b939...82b 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #8 Skrevet 2. mars 2021 Zienna skrev (9 minutter siden): Jeg synes du skal kutte ut å gi ham påminnelser. Han er voksen og far. Slutt å regne med ham. Noter i kalenderen din hvor ofte han faktisk har samvær. Etter en periode kontakter du FV kontoret, og ber dem innkalle far til møte. Der bør du vise ham det faktiske samværet han har hatt. Fortell ham at du krever bidrag i samsvar med realiteten i samværet. Forhåpentligvis kan dette få ham til å forstå. Uansett får du en avklaring på situasjonen, og slipper å slite deg ut på dette. Er jevnlig på familievernkontoret for å bedre samarbeidet. Så tar opp dette ofte. Han fortalte at han løy fordi jeg ble så sint og irritert 🤷♀️ Så var tydeligvis min feil at han lyver. Bilen hans ble tatt av namsmannen (en kompis av han fortalte meg) og han har påstått til meg at bilen hans er på verksted, er punktert eller innesnødd. Når han avlyser samvær. Så har gitt opp.. ba han om å ta bussen, men det kunne han ikke 🤷♀️ Sett han tatt drosje for å hente i barnehagen eller blitt kjørt av familie over lengre periode. Kan ingen kjøre han så avlyser han samvær og kommer med teite unnskyldinger. Alt jeg ber om er ærlighet om livssituasjonen hans. ts Anonymkode: 76aab...d51 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #9 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og han fikk du barn med... Anonymkode: 9b939...82b Ikke akkurat planlagt. Vi har aldri bodd sammen og livet ble bare slik det ble 🤷♀️ Angrer ikke på barnet ❤️ ts Anonymkode: 76aab...d51 4
Zienna Skrevet 2. mars 2021 #10 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er jevnlig på familievernkontoret for å bedre samarbeidet. Så tar opp dette ofte. Han fortalte at han løy fordi jeg ble så sint og irritert 🤷♀️ Så var tydeligvis min feil at han lyver. Bilen hans ble tatt av namsmannen (en kompis av han fortalte meg) og han har påstått til meg at bilen hans er på verksted, er punktert eller innesnødd. Når han avlyser samvær. Så har gitt opp.. ba han om å ta bussen, men det kunne han ikke 🤷♀️ Sett han tatt drosje for å hente i barnehagen eller blitt kjørt av familie over lengre periode. Kan ingen kjøre han så avlyser han samvær og kommer med teite unnskyldinger. Alt jeg ber om er ærlighet om livssituasjonen hans. ts Anonymkode: 76aab...d51 Det kan høres ut som din ex er i økonomiske problemer og at han har vanskelig for å innrømme det. Ikke uvanlig. Hva om du spør ham direkte om dette med bil? Kjenner jeg synes synd på ham når han må hente barna sine i barnehagen med drosje. Det får meg til å tenke at han kanskje vil, men ikke får det til.. ? Kanskje kan du tilby deg å kjøre barna til ham? Hente etter samvær?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #11 Skrevet 3. mars 2021 Zienna skrev (6 timer siden): Det kan høres ut som din ex er i økonomiske problemer og at han har vanskelig for å innrømme det. Ikke uvanlig. Hva om du spør ham direkte om dette med bil? Kjenner jeg synes synd på ham når han må hente barna sine i barnehagen med drosje. Det får meg til å tenke at han kanskje vil, men ikke får det til.. ? Kanskje kan du tilby deg å kjøre barna til ham? Hente etter samvær? Jeg har hentet og kjørt til samvær mange ganger. Har gitt han beskjed at hvis han sliter så kan jeg se hva jeg kan være behjelpelig med, men frustrerende å få telefon på jobb at han ikke kan hente eller levere ungen. Jeg jobber turnus og har kveldsvakter når ungen skal til faren sin. Vil gjerne ha beskjed helst dagen før slik at jeg kan ordne med annen barnevakt. Han slet økonomisk etter bruddet for jeg sluttet å betale regningene hans. Han har stor gjeld til meg også. Pluss at han svindlet meg med å ta opp lån i navnet mitt og stjal kredittkortet mitt. Så noe sympati for dårlig økonomi får han ikke fra meg. ts Anonymkode: 76aab...d51 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #12 Skrevet 3. mars 2021 Zienna skrev (7 timer siden): Det kan høres ut som din ex er i økonomiske problemer og at han har vanskelig for å innrømme det. Ikke uvanlig. Hva om du spør ham direkte om dette med bil? Kjenner jeg synes synd på ham når han må hente barna sine i barnehagen med drosje. Det får meg til å tenke at han kanskje vil, men ikke får det til.. ? Kanskje kan du tilby deg å kjøre barna til ham? Hente etter samvær? Har spurt han direkte om bil og han blånekter. Vil ikke innrømme det. Så jeg gir opp snart 🤷♀️ Ts Anonymkode: 76aab...d51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå