Gå til innhold

3 åringen min sier at jeg er et spøkelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

3 åringen min sier at jeg er et spøkelse, at hun er redd for meg. Plutselig i dag nevnte de i barnehagen det 🤔 det er ikke mye jeg snakker til henne men hender at jeg må da hun kan trasse ekstremt etter å få vilja si, men ble skikkelig lei meg av at hun har sagt dette 😰 Hun ble nok påvirket av meg fordi jeg stresset med henne og et mindre søsken før levering i bhg, men det er fordi begge nekter tannpuss, river av klær så fort de blir kledd på osv. Har et helvete før levering og under henting ofte, men blir ikke så ofte sur 😔 tenk om barnehagen også tror det er mer bak det? At jeg faktisk er slem? De ser jo oss bare 30 min om dagen (tar tid med levering og henting)😒

Anonymkode: 93d9d...a15

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke du skal bekymre deg. Skummelt har mange nivå. 
hilsen « dum bæsj» 

Anonymkode: 405aa...b2e

😂😂

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Blitt kalt mye rart av sønnen min 😂 

«bæsje-mamma» «heks» «troll» 

Svarer tilbake med spørsmål. «Lukter jeg bæsj?» da svarer ungen «nei, du lukter godt mamma». «Så da forstår ikke mamma hvorfor du kaller meg bæsje-mamma, så blir jeg litt lei meg.» 

Barn sier mye rart. Still spørsmål og få de til å forstå at navnekalling ikke er greit 😊

Bare vent til de blir tenåringer.. da blir ordene værre 😅 

Anonymkode: 25c17...6ec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun er kanskje usikker på hva et spøkelse er? Du kan jo spørre henne hva hun vet om spøkelser? Vis henne et og forklar, si at du blir litt lei deg. 

Anerkjenn følelsene hennes, og at det ikke er meningen at hun skal bli redd, og at voksne noen ganger stresser og hele den regla der.. 

Jeg tok meg nært av "tullemamma" 😂 

Anonymkode: 1f9b0...4f9

AnonymBruker
Skrevet

Her må man nok fram med den litt alternative ordboka...

Spøkelse = person som spøker, altså er morsom. Det er jo logisk, i hvert fall for en vår 3-åring.

Anonymkode: 9dd78...01d

• Liker 4
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

3 åringen min sier at jeg er et spøkelse, at hun er redd for meg. Plutselig i dag nevnte de i barnehagen det 🤔 det er ikke mye jeg snakker til henne men hender at jeg må da hun kan trasse ekstremt etter å få vilja si, men ble skikkelig lei meg av at hun har sagt dette 😰 Hun ble nok påvirket av meg fordi jeg stresset med henne og et mindre søsken før levering i bhg, men det er fordi begge nekter tannpuss, river av klær så fort de blir kledd på osv. Har et helvete før levering og under henting ofte, men blir ikke så ofte sur 😔 tenk om barnehagen også tror det er mer bak det? At jeg faktisk er slem? De ser jo oss bare 30 min om dagen (tar tid med levering og henting)😒

Anonymkode: 93d9d...a15

Er du veldig hvit i huden ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her må man nok fram med den litt alternative ordboka...

Spøkelse = person som spøker, altså er morsom. Det er jo logisk, i hvert fall for en vår 3-åring.

Anonymkode: 9dd78...01d

3 åringen sa jo hun var redd? Og brukte det i en negativ omtale. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du er så bleik at du ser ut som et spøkelse🤷‍♀️ Jeg blir daglig kalt «bæsje-dummen» av treåringen min. Alle andre også forsåvidt. 

Anonymkode: 18f4d...c92

AnonymBruker
Skrevet

Har bare en på 1, men ser jeg kan se frem til å bli kalt "bæsjedummen og bæsjemamma" snart 🙌🏼 

Anonymkode: d2aef...337

AnonymBruker
Skrevet

Min på 3 satte i et hyl i går da han trodde jeg var en blekksprut😅. Har også blitt kalt spøkelse og div annet. 

Hilsen "Slem mamma med stygge tenner".

Anonymkode: 7c278...0f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakker du aldri med barnet ditt?:sjokkbla:

Anonymkode: 1e2e4...6ae

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri blitt kalt noenting, her er det bare gode ord. Er det normalt?? 

AnonymBruker
Skrevet

Skremmer du ungen ofte? 

Anonymkode: 42d6a...017

AnonymBruker
Skrevet
Uglems skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri blitt kalt noenting, her er det bare gode ord. Er det normalt?? 

Det er også normalt :) Jeg har ikke blitt kalt noe mindre hyggelig når treåringen har vært sur foreløpig. Men de driver og kaller hverandre bæsj og promp i barnehagen, og det kom nettopp "du er en BÆSJ mamma", med et lurt smil og spørrende blikk. 

Angående det med å bli kalt spøkelse av barnet, så tror jeg det er lurt å spørre på en åpen og undrende måte hva barnet tenker på da. Kanskje har barnet hørt om spøkelser og at de er skumlet et eller annet sted nylig og det var lek ikke at hun var reellt redd. Og kanskje handlet det om at kjente hun på ubehag etter en vanskelig morgen, og da er det viktig å få snakket om det. 

Anonymkode: 50883...725

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan jo spørre henne hva hun vet om spøkelser? Vis henne et og forklar

Vise henne et spøkelse? :skratte:

(Joda, jeg skjønte hva du mente, og er enig i at det er et godt råd. Det bare høres morsomt ut når det blir formulert sånn)

Anonymkode: a0aa2...1b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at det er sjelden du snakker med henne? Snakker du sjelden med barnet ditt? Ikke rart hun er redd deg. Hun kjenner deg jo ikke.

Anonymkode: 6c494...9aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vise henne et spøkelse? :skratte:

(Joda, jeg skjønte hva du mente, og er enig i at det er et godt råd. Det bare høres morsomt ut når det blir formulert sånn)

Anonymkode: a0aa2...1b4

Heheh 😂 ja dra frem det skumleste du finner på Google, exorsisten eller the ring jenta elr noe huff 😅 

• Liker 1
Skrevet

Du må jo snakke med barnet ditt! Hva slags relasjon skal dere ha hvis du ikke snakker? Ikke rart du er et spøkelse, du er jo vag og gjennomsiktig når du ikke snakker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun ble vel usikker og redd når du pratet hardt til henne? Såpass at hun fortalte det i bhg. Det betyr ikke at man ikke må sette foten i blant, heller ikke at barn ikke tåler å bli snakket hardt til innimellom. Men du er stor og autoritær for en treåring, så det er viktig å reparere og trøste hvis barnet blir lei seg eller redd. 
Det er forskjell på en dum bæsj og et spøkelse. Da har du åpenbart gjort barnet usikker, uansett hvor dårlig hun oppførte seg. 

Anonymkode: ebff4...bb1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...