Gå til innhold

HVORFOR er dass med rumpevasker så uvanlig i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er jo som et jævla u-land. Vet ikke om noen som har slikt toalett, selv om teknologien har vært vanlig i flere tiår i mer siviliserte land.

Selv har jeg heldigvis dass med rumpevasker😊 OG rumpetørker😁 Det har også separat grevlingvasker for damer🙂 Var helt komisk dyrt, men var verdt det. Hadde markedet vært større, så hadde også prisene vært lavere.

Aaah, ingenting er som å forlate dassen med rent og pent rumpehull🤩

Anonymkode: 152f5...dcc

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer etter jeg har bæsja. Ja, ønsker meg sånn do ja. Helt klart! 

Anonymkode: a441b...928

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er jo som et jævla u-land. Vet ikke om noen som har slikt toalett, selv om teknologien har vært vanlig i flere tiår i mer siviliserte land.

Selv har jeg heldigvis dass med rumpevasker😊 OG rumpetørker😁 Det har også separat grevlingvasker for damer🙂 Var helt komisk dyrt, men var verdt det. Hadde markedet vært større, så hadde også prisene vært lavere.

Haha så du på i lommen til Silje? Synes du har investert i noe bunnsolid👍🏽😊

Anonymkode: db4b3...fc7

• Liker 1
Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Vi har 12 Geberit toaletter. De fleste vi kjenner har det. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det Geberit Aquaclean det siktes til? Vi nordmenn er vel noen griser. Vi tørker ræva vår med dopapir og tror at vi blir rene..

Anonymkode: 22ae7...2b6

AnonymBruker
Skrevet
Bet-t-ina skrev (Akkurat nå):

Vi har 12 Geberit toaletter. De fleste vi kjenner har det. 

12 doet i huset? 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

*Doer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noe høyttrykksspyler eller noe? Tror ikke du blir veldig ren av bare vann som spruter i rumpa... Men mulig jeg mistforstår noe

Anonymkode: 64335...32b

• Liker 8
Gjest Bet-t-ina
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

12 doet i huset? 😅

Ja. Vi har 10 soverom med hvert sitt bad og toalett. Et toalett til gjester og et toalett ved bassenget. 

13 faktisk. I en liten leilighet er det også et bad med toalett. 

Endret av Bet-t-ina
AnonymBruker
Skrevet

Vi er vant til utedo og fast avføring. Og da trenger vi ikke vann i rumpa.

Anonymkode: 6dcb8...878

• Liker 2
Skrevet

Er det en ting vi kan lære av muslimske land så er det spyler på toalettet. Bruker det alltid på reise når jeg er Midtøsten eller andre land hvor det er vanlig og savner det alltid når jeg kommer hjem. Om jeg bytter ut toalettet i leiligheten skal jeg definitivt ha det!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noe høyttrykksspyler eller noe? Tror ikke du blir veldig ren av bare vann som spruter i rumpa... Men mulig jeg mistforstår noe

Da kan man smøre på sepe først da, i anus..

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å bruke sånne toalett hvis man er kvinne? Er det fare for at man sprer bakterier fra det ene stedet til det andre? Jeg har ikke testet ut sånt noen gang.  

Anonymkode: 2f95d...26d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Jdz said:

Er det en ting vi kan lære av muslimske land så er det spyler på toalettet. Bruker det alltid på reise når jeg er Midtøsten eller andre land hvor det er vanlig og savner det alltid når jeg kommer hjem. Om jeg bytter ut toalettet i leiligheten skal jeg definitivt ha det!

Jeg kjenner mange i muslimske land som ikke har annet enn et helt vanlig toalett akkurat som vi har. Og på shoppingsentrene er det kun et hull i gulvet! Så vanlig er ikke bidet gitt.

• Liker 9
Gjest Bet-t-ina
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er det å bruke sånne toalett hvis man er kvinne? Er det fare for at man sprer bakterier fra det ene stedet til det andre? Jeg har ikke testet ut sånt noen gang.  

Anonymkode: 2f95d...26d

Nei. Det er en som spyler foran og bak. 

AnonymBruker
Skrevet
Bet-t-ina skrev (3 minutter siden):

Ja. Vi har 10 soverom med hvert sitt bad og toalett. Et toalett til gjester og et toalett ved bassenget. 

13 faktisk. I en liten leilighet er det også et bad med toalett. 

Klart dere har 😂

Anonymkode: 9d3fe...85d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er din definisjon av "ren"? Skal dronningen spise av rumpehullet ditt? Vel, da må man kanskje ha kraftigere midler enn dass med rumpevasker. Men ellers blir man mer enn ren nok. Dassen min har flere trykknivåer for strålen. Settes den på maks, er det som å få en brannslange i rumpa nesten.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg kjenner mange i muslimske land som ikke har annet enn et helt vanlig toalett akkurat som vi har. Og på shoppingsentrene er det kun et hull i gulvet! Så vanlig er ikke bidet gitt.

Når jeg er på reise i Midtøsten= den gangen jeg var på resort i Dubai.
Har familie i Iran og har reist rundt i de fleste land i Midtøsten og alt over hull i gulvet er luksus 😆

Anonymkode: 9d3fe...85d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare kultur. 
Har aldri savnet en bidet. Føler meg ren etter dopapir. Etter et dobesøk gidder jeg ikke ha masse fukt i skræv og på lår.

Muslimske land bruker ofte ei vannkanne. Det flyter med e.coli infisert vann rundt deres toalett. Velbekomme

Anonymkode: 10108...dfb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål. Har prøvd slik do i utlandet og syns det var supert. Men jeg lurer på om det kommer av at nordmenn dusjer oftere. De fleste jeg kjenner dusjer daglig, det tror jeg ikke er vanlig i andre land, der man ikke har tilgang på like mye vann som vi 🤷‍♀️ der er "kattevask" mye vanligere. At man vasker seg litt her og der på morgenen eller etter toalettbesøk. Men ikke 15 minutter i dusjen hver dag liksom. 

Jeg har backpacket jorden rundt i over et år, og mange steder ble vi oppfordret til å vise hensyn og ikke dusje like mye som vi var vant til hjemme. 

Men ja, do med rompedusj er absolutt noe jeg ville vurdert neste gang vi pusser opp. 

Anonymkode: e015e...732

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...