AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 Slo opp før det skjedde. Politiet går innpå dine personlige data når det lar seg gjøre. Og de er bare mennesker de også, som forbryter seg mye på sine tjenestekoder. Ligg unna! Anonymkode: bb908...3c6 7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slo opp før det skjedde. Politiet går innpå dine personlige data når det lar seg gjøre. Og de er bare mennesker de også, som forbryter seg mye på sine tjenestekoder. Ligg unna! Anonymkode: bb908...3c6 Litt paranoid, kanskje? Og hvilke personlige data er det du snakker om? Anonymkode: 92a70...144 12
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Nei. Jeg kunne ikke vært sammen med en heller. Føler jeg hadde satt ham i en vanskelig situasjon mtp at jeg ofye kjører for fort, røyker av og til osv. Er ingen kriminell med heller ingen mønsterborger. Kunne allikevel tenkt med en affære med mann i uniform da... *sikle* Anonymkode: 8a8b4...10a 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Eksen min er politi. En viktig grunn til at vi gikk fra hverandre var at vi ikke fikk hverdagen til å gå opp... Politiet jobber ikke kun fra 9-16... en annen ting som var litt kleint var at han «alltid» var på jobb. Når vi var ute på byen, på kino , restaurant etc så så han etter div. Kriminalitet. ( han var nyutdannet- så jeg regner med at dette er «»borte» i dag😂en siste ting som plaget meg var at han aldri anså noen andres jobb ( bl.a min) som viktig.. han hadde verdens viktigste jobb- og snakket HELE tiden om den.. men nok en gang - det var nok litt fordi han var nyutdannet. Men, han var utrolig godt trent- og likte å trene sammen med meg - det var digg og så var han snill og omsorgsfull ... vi er gode venner i dag. Anonymkode: c288d...f31 10
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Ja, samboeren er politi og jeg jobber selv i nødetaten. Hvordan det er? Tja, vi har begge turnus og jobber til alle døgnets tider. Tidvis mye tid sammen, tidvis lite tid sammen. Ingen barn i bildet enda, men det er klart det blir et lite puslespill når den tid kommer. Utover det er han som en hvilken som helst annen oppegående, voksen mann. Dog meget godt trent, slik ei ovenfor nevnte. Helt supert at vi kan trene sammen og dele den interessen. Min «jakter» heldigvis ikke kriminalitet på fritiden og han prater også svært lite om yrket sitt til andre, men den «politi 24/7»-holdningen er nok ikke så veldig uvanlig blant ivrige nyutdannede, og den vil trolig dabbe av etter litt tid i tjenesten 😊 Anonymkode: a4c21...792 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Slo opp før det skjedde. Politiet går innpå dine personlige data når det lar seg gjøre. Og de er bare mennesker de også, som forbryter seg mye på sine tjenestekoder. Ligg unna! Anonymkode: bb908...3c6 Har du noe å skjule, siden du skriver det? 😂 Jeg har en politibetjent i familien, og har bare opplevd positive sider ved det. Men nå har ikke jeg noe rulleblad heller da. 😂 Anonymkode: e2ae1...449 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #9 Skrevet 3. mars 2021 Ja, og hun jobber som etterforsker i kripos. Det er vel ganske normalt. Det hender folk spør henne om lover når vi er sammen med folk, litt som de spør meg om ting som jeg vet pga. det jeg jobber med, og det har hendt at hun har tatt på seg uniformen og besøkt barnehagen for å fortelle om hvordan jobben er og for at de skal vite at politi er snille folk som bare vil hjelpe. Anonymkode: fca3d...2ff 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #10 Skrevet 3. mars 2021 Er politi selv, og er gift med en IT-ingeniør som jobber i det private. Vi går ikke innpå sider som avslører ditt privatliv. Du er faktisk ikke interessant nok for meg til å gjøre det. Med mindre det kommer opp en sak rundt deg som jeg må etterforske så gidder jeg ikke,- og har ikke tid til, å leke gossip girl hvorvidt du har en fartsbot eller tatt for offentlig urinering. Jeg tror at vi er mer firkantet på lovbrudd enn resten av samfunnet, fordi jobben vår er avhengig av det. Og det er ufattelig irriterende å være avhengig av turnustillegg for å ikke ha ekstremt lav lønn. Jeg slapper av når jeg har fri, jobber ikke gratis. Lukter jeg hasj på gata ignorerer jeg det såfremt det ikke påvirker meg ellers, men dersom jeg lukter det på samme sted flere dager på rad vil jeg sjekke det ut neste gang jeg er på jobb. Ikke mens jeg har fri. Bruker en del tid på trening, men det gjør vi sammen og blir mer kvalitetstid. Men det er en faktisk utfordring at hverdagen ikke nødvendigvis går opp. Siden jeg ofte må jobbe ufrivillig overtid så må han ta ungene ekstra mye og er som regel den som står for at hverdagsrutinen og dens rammer opprettholdes. Jeg blir på en måte "en bonus" om jeg blir med å spiser kveldsmat en hel uke i strekk. Det er "alltid" han som henter i barnehage, lager mat, som regel den som legger og vasker kidsa når jeg er på jobb eller må sove etter jobb. Jeg gjør 50%av familielivs-arbeidet ellers, som å rydde og vaske hus, vaske bil, handle, kan ha en unge utenfor barnehagen på dagtid for mammatid og det er som regel jeg som om å legger og organiserer rundt familielivet. Selv om jeg elsker jobben min så er det en faktor som gjør at jeg revurderer yrke til ungene blir eldre. Dessuten kjenner jeg at dager med høyt trussel og/eller stress nivå krever såpass mye av meg at jeg er på jobb lenger enn jeg får betalt. Jobben forlater ikke hode på kvelden selv om jeg ikke aktivt går inn for å jobbe. Det er slitsomt, hvertfall når situasjonene kommer tett på hverandre. Og jeg ser hvordan dette påvirker familien når jeg ikke er helt med på hjemmebane. Jeg har flust med flott kollegaer som virker som gode partnere og foreldre. Men ikke faen om jeg hadde valgt en politi til partner selv. All ære og takknemlighet til mannen min som velger å stå i hverdagen slik at jeg kan jobbe med det jeg vil. Som sagt så vurderer jeg å bytte yrke frem til kidsa blir eldre. Anonymkode: 305ac...fc0 12
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #11 Skrevet 3. mars 2021 Er ikke "et politi" korrekt skrivemåte? Ordet "politi" er vel ikke-kjønn? En politimann Ei politidame Et politi Et politimedlem Et politiindivid Anonymkode: d2a4c...05a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #12 Skrevet 3. mars 2021 Ja - største dritttsekken jeg noen gang har vært sammen med. Utro over en lav sko. Samtidig som han satt seg over alle andre og dømte folk nord og ned hvis de gjorde noe han mente var galt. Sikkert noen bra politifolk der ute også, men han jeg møtte som tilsynelatende var morsom og gøy, hadde psykiske problemer og var en drittsekk uten like. Anonymkode: 62191...ec4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #13 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Litt paranoid, kanskje? Og hvilke personlige data er det du snakker om? Anonymkode: 92a70...144 Det samme opplevde faktisk jeg også. Jeg har selvfølgelig null og niks på "rullebladet" eller noe sånn. Men de kunne for eksempel se når og hvor jeg hadde søkt om pass for å reise utenlands mange år tidligere, og at dette passet sannsynligvis var "gått ut på dato" nå. Noe som selvfølgelig ikke betydde noe som helst for meg, ettersom jeg ikke hadde noen planer om å reise utenlands (i alle fall hvor det var "nødvendig" med pass) i nærmeste fremtid uansett. Men den eneste måten politifolk kunne finne ut av noe sånn på, var vel nettopp ved å søke opp folk i alle mulige slags register som dem hadde tilgang til. Jeg sendte faktisk inn en melding om denne oppførselen, og ønsket å finne ut hvorfor noen hadde søkt etter navnet mitt hos politiets register. Men jeg fikk jo selvfølgelig null og niks "respons" tilbake igjen, noensinne. Anonymkode: 5b3de...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #14 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det samme opplevde faktisk jeg også. Jeg har selvfølgelig null og niks på "rullebladet" eller noe sånn. Men de kunne for eksempel se når og hvor jeg hadde søkt om pass for å reise utenlands mange år tidligere, og at dette passet sannsynligvis var "gått ut på dato" nå. Noe som selvfølgelig ikke betydde noe som helst for meg, ettersom jeg ikke hadde noen planer om å reise utenlands (i alle fall hvor det var "nødvendig" med pass) i nærmeste fremtid uansett. Men den eneste måten politifolk kunne finne ut av noe sånn på, var vel nettopp ved å søke opp folk i alle mulige slags register som dem hadde tilgang til. Jeg sendte faktisk inn en melding om denne oppførselen, og ønsket å finne ut hvorfor noen hadde søkt etter navnet mitt hos politiets register. Men jeg fikk jo selvfølgelig null og niks "respons" tilbake igjen, noensinne. Anonymkode: 5b3de...0a5 Hvem gjorde det? Kjæresten din som jobbet i politi? Anonymkode: 54236...0e5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #15 Skrevet 3. mars 2021 Så en fyr på tinder som jobbet i politiet. Kleint å være på tinder i arbeidsantrekk. Vet at sykepleiere gjør det samme, brannmenn skryter også. Jeg har ikke gjort noe galt noen gang, ikke en fartsbot en gang, men jeg styrer unna politifolk. Anonymkode: dd7fa...96c 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #16 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det samme opplevde faktisk jeg også. Jeg har selvfølgelig null og niks på "rullebladet" eller noe sånn. Men de kunne for eksempel se når og hvor jeg hadde søkt om pass for å reise utenlands mange år tidligere, og at dette passet sannsynligvis var "gått ut på dato" nå. Noe som selvfølgelig ikke betydde noe som helst for meg, ettersom jeg ikke hadde noen planer om å reise utenlands (i alle fall hvor det var "nødvendig" med pass) i nærmeste fremtid uansett. Men den eneste måten politifolk kunne finne ut av noe sånn på, var vel nettopp ved å søke opp folk i alle mulige slags register som dem hadde tilgang til. Jeg sendte faktisk inn en melding om denne oppførselen, og ønsket å finne ut hvorfor noen hadde søkt etter navnet mitt hos politiets register. Men jeg fikk jo selvfølgelig null og niks "respons" tilbake igjen, noensinne. Anonymkode: 5b3de...0a5 Regner med at politi, på samme måte som helsepersonell, ikke kan snoke i journaler og registre med mindre de har arbeidsoppgaver knyttet til akkurat det. Her ville jeg vurdert å anmelde fyren. Helsepersonell mister jobb og godkjenning på grunnlag av sånne ting. Anonymkode: ee39c...9ce 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #17 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Regner med at politi, på samme måte som helsepersonell, ikke kan snoke i journaler og registre med mindre de har arbeidsoppgaver knyttet til akkurat det. Her ville jeg vurdert å anmelde fyren. Helsepersonell mister jobb og godkjenning på grunnlag av sånne ting. Anonymkode: ee39c...9ce Hvordan kan du bevise at akkurat denne legen eller et annet helsepersonell snoket i journalen? Anonymkode: 54236...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #18 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan kan du bevise at akkurat denne legen eller et annet helsepersonell snoket i journalen? Anonymkode: 54236...0e5 Det kan du selv sjekke på nett. Hvem som har vært inne når for å se i dine papirer. Både fra lege og psykolog. Anonymkode: dd7fa...96c 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #19 Skrevet 3. mars 2021 Alle politifolk jeg kjenner er så ekstremt seriøse. Og det gidder jeg ikke. Dessuten er jeg ikke en mønsterborger heller. Har røyka litt, kjører for fort til tider og litt slike ting. Også liker jeg litt dominant sex nesten som play-rape og en mann som kan ta seg til rette, vekke meg med seksuelle aktiviteter osv og det føler jeg ikke en politimann passer til🤭 Anonymkode: 587f8...d25 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #20 Skrevet 3. mars 2021 Om du spør samboeren er turnusen min det verste. Jeg jobber dag, kveld og natt i skjønn forening. Til tross for det er det stort sett jeg som både henter og leverer i barnehagen, selv om jeg har jobbet hele natten. Så gjør det jeg kan for å lette trykket der. Samboeren vil nok bare trekke på skuldrene om du spør om yrket mitt. Fordelen er jo at jeg har fast stilling i staten, tjener ok med ca 750 i året, ikke drar med meg ulovligheter inn i livet til de rundt meg. Forutsigbart sånn sett. Da jeg var nyutdannet var jeg nok mer på jobb på fritiden enn jeg er nå. Dvs, nå skal det litt til for at jeg bryr meg. Kan legge ting på minnet og følge opp når jeg er på jobb, men thats it. Tidligere forsøkte jeg å jobbe i nabobyen for å få litt distanse, men nå jobber og bor jeg på samme sted. Ingen av mine tidligere partnere har reagert negativt på yrket, annet enn at de er nysgjerrige på hva som har skjedd om noe er i nyhetene. Er så kjip at jeg ikke sier så mye, men det er fordi når jeg er ferdig på jobb, er jeg ferdig. Søker heller ikke på folk fordi jeg ikke bryr meg om hva de har gjort. Ikke har jeg lov heller. Men etter noen år i politiet blir man man over snittet god på å lese folk og mennesketyper. Anonymkode: 4b155...a06 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå