Gå til innhold

Eggløsningstest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk mens idag, og går nå over i PP 6..... har til nå bevisst valgt å ikke bruke eggløsningstest. Grunnet en liiiten endring hvor min ellers helt stabile syklus har bestemt seg for å gi meg mens tre dager senere enn forventet. Forstår det kan være helt normalt, men har nå lyst å prøve eggløsningstest for å se mer nøyaktig når el er😊 så mitt spørsmål blir da; kan noen forklare meg hvordan dette funker?😂 når begynner jeg å bruke disse testene feks? 

Anonymkode: ce725...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler at du kjøper billige strimler fra Babyplan, og tar èn slik hver ettermiddag fra CD10. LH er høyest på dette tidspunktet, så test mellom kl. 15-18 en gang. Ikke gå på do på minst 3 timer før testing og drikk minimalt. Hvis du får en merkbar økning på EL-testen, så kan du øke til to ganger om dagen, f.eks på morgenen i tillegg. Dette fordi du kanskje ikke vet hvor lang/kort din LH-topp er.

Noen syns det er vanskelig å tolke EL-strimler, men det er mange dyktige damer her som kan hjelpe og tolke i f.eks EL-testtolketråden. Men jeg kan også anbefale å ha en pakke Clearblue digital EL-test liggende. Hvis du er i tvil om resultatet på en strimmel, så kan du dobbeltsjekke med en digital test (bare husk å ta vare på urinen i glasset frem til strimmelen er tolkeklar). Jeg syns i alle fall dette er veldig kjekt. Å bruke bare digitale tester kan være litt dyrt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg bruker ein app som gir ein ratio på strekane for eggløysingstestane, som gjer det litt lettare å følgje med. Den eg bruker heiter Premom, men det er heilt sikkert mange andre som gjer akkurat samme jobben. 

Også ville eg berre legge til at å starte CD10 er god plan om du har omtrent 28-30 dagers syklus, men om du veit at ein vanlige syklus er feks over 40 dager, så kan du godt vente litt. 

Anonymkode: 48502...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...