Gå til innhold

Hvilken røkt laks er best

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har en anbefaling om hvilken laks som er best? 

Anonymkode: 4c550...126

AnonymBruker
Skrevet

Naboen sin

Anonymkode: 70101...14b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Naboen sin

Anonymkode: 70101...14b

Hvilken har han? 

Anonymkode: 4c550...126

Skrevet

Røkt ørret fra meny , fikk en kasse med mat fra bedrift til jul, og den var altså helt nydelig! Husker ikke merket, dessverre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder røkt laks (og ørret) har jeg inntrykk av at kvalitet og pris følger hverandre ganske tett. Jeg bruker det ganske sjelden, så jeg pleier å kjøpe den dyreste jeg synes jeg kan koste på meg der og da. 

Ellers synes jeg røkt ørret uansett prisklasse oftest er bedre enn billig og halvbillig røkelaks. 

Anonymkode: 7e7a0...4ec

• Liker 2
Skrevet

KJøpte fra fiskemannen sist, liten pakke fordi det er bare jeg som spiser det.  Var helt uspiselig, rett i søpla.  

Skrevet

Røkt laks er ofte veldig fet og klissete.  Antar det er fordi det er brukt stor oppdrettslaks.  Det har hendt vi har fått i julegave.  Da har jeg pakket inn fisken i tørkepapir i forsøk på å trekke ut mest mulig væske.  
Jeg foretrekker røkt ørret.  Ørreten er magrere og mindre.  Den beste jeg vet om har de på Mega, og den er fra en lokal produsent.  Veldig dyr, og noe vi unner oss i blant.  

Har et inntrykk av at når det gjelder fiskemat, så må man betale for god kvalitet.      

Skrevet

Jeg synes ofte de dyreste er de beste. Nå kom jeg også på at jeg skal kjøpe røkelaks eller røkeørret neste gang jeg skal i butikken. Og egg. Synes det er så godt.🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper konsekvent den røkelaksen med minst fett i (sjekk innholdsdeklarasjonen). Jo mer fett, dess større risiko for at laksen smaker tranaktig. Så får det heller være at den koster. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mest glad i Fiskeriet sin. Den er det ikke sånne ekle slintrer i. 

Anonymkode: 5936e...694

Skrevet

Enig med de andre over her, røkt ørret er best. 

AnonymBruker
Skrevet

Gi meg en QRD på røkt laks

Anonymkode: d5ec9...be5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper den fra Sotra Sjømat som selges i dagligvaren her, men usikker på om det selges over hele landet. 

Anonymkode: 2785f...f7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...