AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Legen min sier at «slikt skjer iblant, da det er mye stress» og blabla. Men jeg føler meg ikke spesielt stresset.. Syklusen min har vært regelmessig siden jeg fikk mens i ung alder, men etter sommeren i fjor har jeg kun hatt to menstruasjoner. Er det noen her som har opplevd liknende, og som har tips til å få tilbake mens? Anonymkode: 76662...e82 1
Laura80 Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 (endret) Jepp, drikk salvie - te Bestill eller kjøp på helsekost. Drikk to kopper om dagen. Salvie har vært brukt i minst hundre år, og av «hekser»/ medisinkoner før i tida og brukes enda, spesielt hos prøvere. Salvie har en rekke bra egenskaper men den virker østrogenlignende og kan sette i gang mens, eller da eggløsning først. hos prøvere kan den brukes fra dag 5 i syklusen og fram mot el. Ikke bruk den da etter el. De fleste får visst fremskyndet eggløsning. Uten mens kan du bruke den til du får mens, så holde opp og fortsette igjen når mensen er ferdig. Da kan du følge med på om du får eggløsning. Endret 3. mars 2021 av Laura80
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Har du andre symptomer? Hvor gammel er du? Er det mulighet for at du har kommet i en ekstremt tidlig overgangsalder? Noen KAN oppleve dette. En kvinne i mitt nabolag kom i overgangsalderen da hun var 32. Helt spesielt, selvfølgelig, ikke vanlig, men det kan skje i blant. Anonymkode: 8501e...733
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Det kan være hormonkluss, men du burde fått tatt hormonprøver når det har vart så lenge. Ev gå til en privat gynekolog og få sett på eggstokkene. Cyster kan også gjøre dette. Anonymkode: 50792...28b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Laura80 skrev (21 timer siden): Jepp, drikk salvie - te Bestill eller kjøp på helsekost. Drikk to kopper om dagen. Salvie har vært brukt i minst hundre år, og av «hekser»/ medisinkoner før i tida og brukes enda, spesielt hos prøvere. Salvie har en rekke bra egenskaper men den virker østrogenlignende og kan sette i gang mens, eller da eggløsning først. hos prøvere kan den brukes fra dag 5 i syklusen og fram mot el. Ikke bruk den da etter el. De fleste får visst fremskyndet eggløsning. Uten mens kan du bruke den til du får mens, så holde opp og fortsette igjen når mensen er ferdig. Da kan du følge med på om du får eggløsning. Det skal testes, takk👏🏼 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har du andre symptomer? Hvor gammel er du? Er det mulighet for at du har kommet i en ekstremt tidlig overgangsalder? Noen KAN oppleve dette. En kvinne i mitt nabolag kom i overgangsalderen da hun var 32. Helt spesielt, selvfølgelig, ikke vanlig, men det kan skje i blant. Anonymkode: 8501e...733 Jeg er 27. Jeg spurte legen min, men det var ekstremt liten sjanse for overgangsalder nå. Men skal definitivt få henne til å ta prøver om det ikke retter seg. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det kan være hormonkluss, men du burde fått tatt hormonprøver når det har vart så lenge. Ev gå til en privat gynekolog og få sett på eggstokkene. Cyster kan også gjøre dette. Anonymkode: 50792...28b Legen min ville bare blodprøver av stoffskiftet og vitamin-/mineralmangel. Samt blodsukker. Men alt så helt fint ut. Celleprøve og GU ble tatt i fjor.. Anonymkode: 76662...e82
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det skal testes, takk👏🏼 Jeg er 27. Jeg spurte legen min, men det var ekstremt liten sjanse for overgangsalder nå. Men skal definitivt få henne til å ta prøver om det ikke retter seg. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Legen min ville bare blodprøver av stoffskiftet og vitamin-/mineralmangel. Samt blodsukker. Men alt så helt fint ut. Celleprøve og GU ble tatt i fjor.. Anonymkode: 76662...e82 Det hjelper jo lite om det er hormonene som er på bærtur. Cyster kan komme fort. Jeg ville ha sjekket med en gynekolog, vel verdt å bruke drøye 1000 kr på når man har en fastlege som ikke spiller på lag. Ev bytt fastlege. Anonymkode: 50792...28b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Fastlegen min henviste meg til gynekolog da jeg var i samme situasjon. Selv om vi var helt ferske prøvere. Gynekologen fulgte opp på en god måte med blodprøver og medisiner. I ditt tilfelle hadde jeg bare gått privat, når fastlegen er så lite samarbeidsvillig. Anonymkode: 50a84...431
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Det er ikke sikkert det hjelper for akkurat dette, men jeg bruker vitamin c når jeg vil flytte (fremskynde er da best) mensen. Tar opp til 5 gram pr dag. Da kommer mensen fort. Ps må IKKE gjøres hvis mistanke om gravid (kan føre til abort). Anonymkode: 2f7b6...b1e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ikke sikkert det hjelper for akkurat dette, men jeg bruker vitamin c når jeg vil flytte (fremskynde er da best) mensen. Tar opp til 5 gram pr dag. Da kommer mensen fort. Ps må IKKE gjøres hvis mistanke om gravid (kan føre til abort). Anonymkode: 2f7b6...b1e 5 g per dag?😲 Anbefalt inntak er 2 g.. Får du ikke plager av det? 🙈 Anonymkode: 76662...e82
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Fastlegen min henviste meg til gynekolog da jeg var i samme situasjon. Selv om vi var helt ferske prøvere. Gynekologen fulgte opp på en god måte med blodprøver og medisiner. I ditt tilfelle hadde jeg bare gått privat, når fastlegen er så lite samarbeidsvillig. Anonymkode: 50a84...431 Tror jeg blir tatt litt for gitt, da jeg har to barn som satt på første forsøk. Men hvis det ikke retter seg ila noen måneder må jeg oppsøke gyn.. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det hjelper jo lite om det er hormonene som er på bærtur. Cyster kan komme fort. Jeg ville ha sjekket med en gynekolog, vel verdt å bruke drøye 1000 kr på når man har en fastlege som ikke spiller på lag. Ev bytt fastlege. Anonymkode: 50792...28b Så eneste symptom på cyster kan kun være forsinket/manglende mens? Har ingen plager ellers. Anonymkode: 76662...e82
Laura80 Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror jeg blir tatt litt for gitt, da jeg har to barn som satt på første forsøk. Men hvis det ikke retter seg ila noen måneder må jeg oppsøke gyn.. Så eneste symptom på cyster kan kun være forsinket/manglende mens? Har ingen plager ellers. Anonymkode: 76662...e82 Som regel har man store smerter og blødninger. Tipper det bare er hormonene som er i litt ulage, veldig vanlig men selvfølgelig kjipt. Som regel retter ting seg over tid. Du kan jo og kanskje få pergotime for å få el, hos lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå