Gå til innhold

Andre unge kvinner som ikke skal ha egenfødte barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt nysgjerrig rundt det å være kvinne å ikke ønske seg barn.

Er det flere der ute som er unge å har valgt å ikke få barn?

Jeg er 27 å har bestemt at jeg ikke skal ha egenfødte barn. Elsker barn, men skal ikke ha selv. :)

Har ikke gått rundt å ropt det ut til venner å familie, men de er klar over at barn ikke er ønskelig fra min side.

Jeg skal ikke ha barn bare fordi verden forventer det.

Anonymkode: 13894...f4a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal ikke ha barn bare fordi verden forventer det.

Dersom det er eneste motivasjon er det nok best at du avstår fra å bli mor. Har du tenkt på at du kan ha god støtte fra barn i den andre enden av livet? Eller stoler du på at vi tar vare på deg når du blir gammel? Det er en kalkulert risiko.

Anonymkode: d490b...b6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34, kvinne og skal ikke ha barn. Har i grunn aldri ønsket det, men mange i familien og mange venner har sagt at "du bare må vente, du kommer til å få lyst på barn etter hvert *blunkblunk*". Tror det har begynt å skjønne at jeg mener alvor nå 😆

Anonymkode: 8a14b...602

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dersom det er eneste motivasjon er det nok best at du avstår fra å bli mor. Har du tenkt på at du kan ha god støtte fra barn i den andre enden av livet? Eller stoler du på at vi tar vare på deg når du blir gammel? Det er en kalkulert risiko.

Tja, min mor er nå gammel og ingen av ungene hun har fått tar vare på henne. Det er ingen garanti.

Anonymkode: bf6aa...db8

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi kan jo snu det rundt, er den eneste motivasjonen din til å trøkke ut unger at du ikke skal være alene når du blir gammel? Det er også en kalkulert risiko da du ikke har noen garantier for at barna dine tar vare på deg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

TS hvorfor spør du bare unge kvinner, og hva mener du selv er ungt?

Selv er jeg 40+ og har visst siden jeg var 15ish at jeg ikke ville ha barn. Og sånn ble det også. 
Vet om flere som har hatt det samme standspunktet i 20-åra og ombestemte seg i 30-åra. Er nok derfor slike som meg får høre fra andre «bare vent, du kommer nok til å ombestemme deg». 
Noen gjør det ja, men alle gjør det ikke. 

Anonymkode: 6b982...07b

• Liker 2
Gjest Melise__87
Skrevet (endret)

Jeg er 34 og har sterilisert meg 🙂 Aldri hatt noe ønske om egne barn. Angrer ikke. Selv om man får barn er det ingen garanti for at de kommer til å ta vare på deg når du blir gammel 😉 Jeg skal ikke på gamlehjem, jeg skal bruke tiden på å reise verden rundt og blir jeg så gammel at jeg dør mens jeg reiser så skal jeg gravleggea i det landet jeg dør 😉

Endret av Melise__87
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke TS, men vil si at det å få barn fordi man ønsker å bli tatt vare på som gammel er en fryktelig dårlig grunn. 

Anonymkode: 9cdbe...3ab

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Glad i barn å elsker å ha barn på besøk.👍

Men så er det så godt å bare kunne ha de litt å levere de fra seg igjen. 😄

Får ikke unger for at noen skal ga vare på meg som gammel.. Ingen garanti for det..

Skal ikke sterilisere meg av den grunn heller.

Har en hund å det er min baby. Vil heller ha hund/katt enn å få unger.😉

Anonymkode: 13894...f4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...