Gjest Utlogget Skrevet 22. august 2005 #1 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg tisser endel blod, friskt blod. Har hatt symptomer på urinveisinfeksjon tidligere, men så har de forsvunnet igjen, og jeg har ikke gjort noe med det. I ca to måneder. Har også slitt med veldige hetetokter, og siden i går da blodet begynte å komme har jeg hatt vondt i ryggen. Skal til legen snart. Noen som vet hva dette er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 22. august 2005 #2 Del Skrevet 22. august 2005 Kom deg rett til legevakta og du ikke har time i dag! Det kan være urinveisinfeskjon som har kommet langt, men blod i urin er uansett tegne på at noe er galt. En lege kan gi deg bedre svar å det enn at vi har inne skal komme med forslag på hva det kan være å skremme deg med det. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. august 2005 #3 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Nyrebekkenbetennelse - dra til legen NÅ! Hva er nyrebekkenbetennelse? (pyelonefritt) Nyrebekkenbetennelse er en infeksjon med bakterier i øvre del av urinveiene, dvs. i nyrevevet og nyrebekkenet. Bakteriene stammer oftest fra tarmen. Nyrebekkenbetennelse er ikke på langt nær så hyppig som blærekatarr. I den norske befolkning regner vi med at 2 % av kvinnene og en halv prosent av mennene får stillet denne diagnosen hos lege i løpet av et år. Sitatet er forkortet, se regler ang kopirett (kopinor). Legg gjerne inn en link i stedet, Mie (mod). Endret 22. august 2005 av Mie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utlogget Skrevet 22. august 2005 #4 Del Skrevet 22. august 2005 Takk, monja! Det var det jeg trodde, mamma skremte meg med det over telefon. Skal til legevakten om en times tid, når sambo er hjemme fra jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #5 Del Skrevet 22. august 2005 De tok en urinprøve og sendte meg hjem med tredagers kur mot urinveisinfeksjon. Ikke verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 22. august 2005 #6 Del Skrevet 22. august 2005 Trenger ikke å være nyrebekkenbetennelse selv om det kommer blod, men man bær uansett ikke vente når man tror man har fått blærebetennelse. Nyrebekkenbetennelse kan føre til nyresvikt, og er dødelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #7 Del Skrevet 22. august 2005 Nyrebekkenbetennelse er VONDT!!! Hadde det i russetiden, trodde jeg skulle forgå av smerte... men gikk over igjen så snart jeg fikk behandling. Har også hatt mye urinveisinfeksjon, men ikke med blod... Huff... God bedring da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 22. august 2005 #8 Del Skrevet 22. august 2005 Kan skrive under på at nyrebekkenbetennelse er vondt. Fikk det da jeg gikk gravid sist, og jeg føder heller mange ganger enn en runde til med sånn betennelse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. august 2005 #9 Del Skrevet 23. august 2005 Nyrebekkenbetennelse kan være veldig vondt, men det behøver ikke å være det før det blir akutt. Det betyr at om man har andre symptomer bør man komme seg til legen selv om det ikke gjør vondt. Bare for å ha det sagt altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2005 #10 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg gikk så lenge med nyrebekkenbetennelse at infeksjonen spredte seg til resten av de indre organene. Da var jeg så styggdårlig at jeg ble innlagt på sykehus. Etter dette tåler ikke nyrene like mye som de ellers ville gjort, og det på grunn av at jeg holdt på med russerevy og hadde ikke tid til å bli syk. Surt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 23. august 2005 #11 Del Skrevet 23. august 2005 jeg fikk urinveisinnfeksjon i sommer (da jeg var i tyrkia)..tisset da blod. dro på sykehus..lå der en natt med kankyle og antbitokia i armen,, dro hjem med en ukes pillekur.. ikke verre enn det.. så det kan bare være en vanlig urinveisinnfeksjon også selv om det kommer blod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 23. august 2005 #12 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg har også hatt urinveisinfeksjon og tisset litt blod. Men nyrebekkenbetennelse var det ikke, heldigvis! Behøver ikke å være det. Kom deg til lege raskt og få antibiotika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_krista_* Skrevet 30. august 2005 #13 Del Skrevet 30. august 2005 Kom deg rett til legevakta og du ikke har time i dag! Det kan være urinveisinfeskjon som har kommet langt, men blod i urin er uansett tegne på at noe er galt. En lege kan gi deg bedre svar å det enn at vi har inne skal komme med forslag på hva det kan være å skremme deg med det. God bedring ← Hei. Jeg var til legen igår med de samme symptomene. Hun sa at det var begynnende nyrebekkenbetennelse og at jeg måtte få en antibiotikakur snarest. Hadde i tillegg hodepine og var slapp. Kunne vært lurt av deg å få det sjekket. Lykke til, hilsen krista Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå