Stoltskeiv Skrevet 2. mars 2021 #1 Del Skrevet 2. mars 2021 Hver eneste jeg jeg tar med en dag pause fra sosiale medier og jeg logger meg på etter kanskje 12 timer, så har jeg fått bekymringsmeldinger fra kjente. Fint at de bryr seg altså, men sannheten er at jeg har hatt det helt topp. Jeg har det så mye bedre de dagene jeg logger meg heelt av fra sosiale medier, mens folk som ikke ser til den grønne prikken på facebook blir bekymra og tror jeg har det dårlig. Har sagt til de gang på gang at jeg synes det er deilig å ha en pause fra alt av sosiale medier en sjelden gang. Burde gjort det oftere. Jeg tar meg selv i at jeg har det dårligere jo mer jeg er på sosiale medier. Jo mindre, jo bedre! Jeg skal ikke trenge å måtte forklare de hele tiden. Er jo kjempe fint at folk bryr seg ❤️ Men man blir litt sliten av det fordi man føler seg jo nesten overvåka. Litt rart at folk sjekker hvor lenge siden sist man var pålogget. Hvorfor skal sosiale medier "definere" hvordan man har det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaryL Skrevet 24. mars 2021 #2 Del Skrevet 24. mars 2021 Tenker ofte på at vi blir påvirket, styrt og overvåket mer av sosiale medier enn det vi tenker over bevisst. Både igjennom mediene i seg selv, men også gjennom hvordan SoMe har gjort det enkelt for andre å følge med på hva vi driver med. Hva med å skrive det på statusen på facebook, typ: "Det er jammen meg deilig med litt avkobling fra sosiale medier også. Er jo så mange andre artige ting å finne på" Eller noe sånt.. så hvis folk lurer så kan du jo henvise dem til statusen eller noe sånt 😛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 24. mars 2021 #3 Del Skrevet 24. mars 2021 Jeg merket det godt selv. Har flere venner som jeg chatter med kontinuerlig igjennom dagene, fra smått til stort. Etter en stund merker jeg at det det følges med på når jeg var sist aktiv, for å regne ut feks hvor lenge jeg har sovet før de sender meg en melding. Menes på sitt vis bare godt - de ønsker å vise hensyn til min søvn. Min reaksjon, skru av alle aktiv statuser og slutte med de evige chattene. Tenke over viktigheten et øyeblikk. Jeg har følt at min eksistens er så blitt så robotisk teknisk, det er distanserende og kaldt. Jeg koser meg mest med meg selv når jeg legger bort telefonen og gjør ting uten en skjerm i nærheten og frigjør meg mer og mer fra sosiale mediums jernklo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå